Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Juni-barn

Det sägs att pojkar har lägre hjärtljud. Under 150 pojke över flicka. På mig stämde det med dottern i alla fall.. Låg alltid mellan 150-155. Denna gång har jag ej fått lyssna på hjärtat än.. Sist jag var hos bm var typ i vecka 12.. När är nästa kontroll med andra barnet?? Går in i vecka 24 på måndag.

• LillSnurr82

Nej inte än i alla fall. På måndag är jag i v 23+ så får kanske en tid snart då.. Annars får jag ringa och boka ny tid själv.

• LillSnurr82

Hur mycket man går upp beror ju på massa faktorer, hur stor man är sen innan, hur mycket fostervatten och vatten (ödem) man samlar, hur livmodern och moderkakan ligger gör ju skillnad hur stor mage man får.. Om man är kort eller lång hur mycket bebisen växer osv. Tycker inte man ska gå efter några normer hit eller dit..viktigast är ju att mamma och barn mår bra.

• LillSnurr82

Konstigt att det är förbjudet i Danmark där alla gravida röker och dricker alkohol utan att det är något konstigt med det... :/

• LillSnurr82

Salami äter jag inte varken denna gång eller förra.. Men gör man som du gör så ska det nog inte vara någon fara på torpet.. :) äter inte så mycket mackor alls här så pålägg går knappt åt..

• LillSnurr82

Samma här Rocket. Hur tänker hon och hur tänker dom?? Undrar om hon orkar och vill vara kvar när ungen kommit.. ?

• LillSnurr82

För mig är det exakt som för missförstånd, skulle kunnat vara jag som skrev det..

• LillSnurr82

Här på Ica kostar libero blöjor alltid 99:- ..

• LillSnurr82

Jag var till Ullared för ett par veckor sen.. Helt folktomt.. Så jäkla skönt :)

• LillSnurr82

Dom har mycket fint och bra på Ullared. Att de har billiga grejer beror ju på att de beställer hem så mycket snarare än att kvalitén är dålig.

Svar på tråden Juni-barn