• Dancia

Juni-barn

Idag körde jag en runda till babyproffsen och kände och klämde på Britax B smart som jag kollat in på internet och den levde upp till mina förväntningar så det blir nog att beställa en sån tillsammans med tillhörande babyskydd och basenhet om några veckor :). Känns så skönt att jag hittat en vagn jag vill ha som passar plånboken eftersom jag är ganska kräsen :).

Känner bebisen mer och mer nu för varje dag, just nu "gungar" den för fullt där inne :)

• Dancia

Är det någon av er som känt någon spark på utsidan? Jag blev helt chockad igår när jag lade handen på magen precis ovanför blygdbenet eftersom jag precis hade känt några sparkar där. Ville "trycka till" lite för att se om den sparkade igen och jisses, den sparkade så jag kunde känna det med handen till och med. Helt otroligt :).

Har aldrig känt sparkar på utsidan så här tidigt i graviditeten någon gång innan och det var nog en lycklig tillfällighet att bebisen sparkade på ett ställe som där knappt är något fett eller något annat emellan :).

• Dancia

Vad kul att så många av era män kunnat känna också :). Jag tror det dröjer ett par/tre veckor till innan mannen kan känna nånting eftersom jag bara är i v.15 nu, men snart så :).

Lycka4: Vilken britax har du kollat på? :)

• Dancia
    lycka 4 skrev 2011-12-28 17:43:45 följande:
    Dancia jag vill ha b smart
    Vad roligt, då har vi fallit för samma vagn ;). Jag tänker beställa min från mypram.com där man får både sittvagnen, liggkorg, bilstol, bas till bilstolen och regnskydd till vagnen för 5000 kr :). (Då väljer jag bilstolen på erjudanden eftersom den är några euro billigare då det är en utgående färg). Jag tycker det ska bli riktigt skönt och praktiskt med en bilstol som man kan koppla på vagnen, speciellt när man har fler barn som ska in och ut ur bilen :).
  • Dancia

Vad skönt för alla er som redan vet UL tid. Jag har fortfarande inte fått min tid :(. Väntar och väntar.

jjohansson: Här blir det precis lika lugnt med barnen och mannen bara eftersom min man har jour så vi kan inte åka bort och vi orkade inte ta hem folk och stå med mat och sovplatser eftersom det varit väldigt mycket sista tiden och det beslutet är jag glad för så vi kan ta det lugnt sista ledigheten :).

busbus och sweet life: Vågar knappt ens föreställa mig att vara i era situationer för det hade gjort så ont i mitt hjärta. Tänker på er och hoppas att ni snart kommer får det bra <3

• Dancia

Usch vilken dag detta varit :(. Började få smärtsamma sammandragningar vid 1-tiden och dessa fortsatte var 3:e minut i ett par timmar innan jag kände att det var nog. Gjorde så ont att jag fick ta värktaletter och lägga mig i soffan med värmekudde på magen och ryggen. Kom på mig själv med att känna igen detta väldigt mycket, påminde mycket om de sammandragningarna jag fick med sonen av en UVI.

Ringde min BM som tyvärr inte fanns på plats då hon precis slutat. Finns ingen annan BM förrän den 19 Januari så jag fick prata med en sjuksköterska på vårdcentralen som ville att jag skulle åka in till gynakuten men jag kände att det var i princip omöjligt att åka in med mina 2 barn och dessutom köra så långt (7 mil) med de sammandragningarna och frågade om jag inte bara kunde komma och lämna ett urinprov. Sagt och gjort och det visade sig att jag har fått UVI. Fick antibiotika utskrivet direkt så jag hoppas att sammandragningarna lugnar sig nu. De kommer fortfarande fast med 5 min mellanrum. Ska strax ta ett bad och när barnen lagt sig ska jag bara ligga platt i soffan. Om inte sammandragningarna lägger sig så får jag åka in i helgen och hoppas att jag kan få barnvakt (inte det lättaste på nyårshelgen).

Tack och lov att jag har angelsounden hemma så jag har kunnat höra att hjärtat slår och bebisen rör sig så den mår nog bra iallafall :).

• Dancia

Det blev en tur in på gynakuten sent igår kväll iaf då sammandragningarna.fortsatte och till slut hade jag ont helatiden och kunde inte gå upprätt. Fick även en liten rosa flytning. Blev ju självklarr jätterädd för att jag börjat öppna mig och att jag kunde förlora lilla hoppsan. Väl inne på gynakuten blev jag omhändertagen av en jättesnäll undersköterska som tog lite prover och gav mig en säng att ligga på tills läkaren kunde komma.

När läkaren kom blev jag jättenervös och började nästan gråta. Jag fick sätta mig i gynstolen nästan direkt så vi kunde se läget. Han mätte tappen med VUL som var lång och opåverkad. Samtidigt visade han barnets huvud, men mycket mer kunde man inte se. Så han gjorde UL på magen också så vi kunde se hela bebisen och hjärtat slå och gud vilken lättnad! Man kunde se allt så tydligt och jag kunde nog till och med urskilja att bebisens näsa är väldigt lik min dotters, en liten uppåtnäsa :). Enligt mätningarna ska jag nu vara i v.15+2 istället för 14+5 som jag trodde, men jag väntar med att ändra mina beräkningar till efter RUL.

Tyvärr kunde han inte göra något åt sammandragningarna så jag fick ta fler panodil och försöka sova med värmekudde hemma. Lyckades somna vid 4-tiden inatt och efter det har det blivit lite bättre. Har fortfarande sammandragningar ibland men inte var 3:e minut som igår så det är på bättringsvägen. Nu kan jag iaf slappna av :).

• Dancia
    Sweet life skrev 2011-12-30 10:25:45 följande:
    Ångesten när man kliver upp på vågen och inser att det faktiskt är -5 sen inskrivningen... Jag skyller på min situation hemma och att jag mår konstant illa...

Vet hur det känns, har själv gått ner 6 kilo, men jag hoppas att man får en.chans.att gå upp lite i vikt andra halvan av graviditeten sen :).

Vilken berg-och dalbana det varit för dig med sambon. Nu verkar det som att han har mjuknat lite och jag hoppas att det kommer bli riktigt bra mellan er :).
  • Dancia

Tack allihopa :).

jjohansson: förstår att du är otålig, det är jag också :). Vill göra RUL och sen komma till v.20 nånting så jag kan beställa vagn och känna sparkar riktigt tydligt :).

Här är en till som längtar efter förlossningen också :). Har dock en del önskemål som måste komma med i förlossningsrevet så jag har så bra förutsättningar som möjligt till en bra förlossning :).

• Dancia

Allt ifrån precis ovanför blygdbenet och ut på sidorna. Aldrig högre än precis mellan naveln och blygdbenet. Är i v.15-16

Svar på tråden Juni-barn