• Dancia

Juni-barn

Idag har jag gått in i v.18 :). Jag har fortfarande inte gått upp någonting sedan jag gått ner 6 kg sen plusset. Har fått uppmaningar från BM om att försöka äta lite bullar och kakor mellan varven för att få i mig mer kalorier :).

Här är det också väldigt jobbigt med fogarna :(.

Igår fick även min man och mamma känna bebisen sparka och trycka där inne för första gången :).

Zenoble: Det känner jag verkligen igen. Har riktigt ont emellanåt och det känns nästan som när mjölken rinner till men det kommer ingen mjölk :(. Hoppas att dessa spänningar och stickningar innebär att det finns några mjölkgångar kvar efter op och att de hittar vägar fram till bröstvårtan.

• Dancia
    PIO skrev 2012-01-15 12:28:45 följande:
    Hej på er. Tänkte uppdatera lite om nin situation :)

När ja kom in till förlossningen natten till lördagen va min livmodertapp 2 cm och läkaren kunde se ett tryck emot den. Idag på undersökningen så va livmodertappen minst 3 cm o trycket borta. Känns ju jätte bra :) då går de ju åt rätt håll just nu iaf. Ska fortsätta med bricanyl sprutorna och imorgon ska de göra en ny bedömning. Just nu känns det väldigt skönt iaf :) kram på er alla. Är i v 18+4 idag

Å vad bra att det vänder åt rätt håll så snabbt :). Skönt att höra <3
  • Dancia

Börjat äta milda järntabletter och är jättehård i magen :(. Får nog bli den där dyra blutsaften denna graviditeten också.

• Dancia
    lycka 4 skrev 2012-01-16 07:30:23 följande:
    Godmorgon !! Igår hade jag nästan panik, har inte känt av bebben direkt på typ 2-3 dagar och igår fick jag för mig att det va något fel grrr , men jag tog fram angelsoundet mitt i mat lagningen och hjärtat slog som en galopperande häst =) Mannen tyckte nog inte jag va klok när jag tvingade honom lyssna medans han hackade lök =)

Tycker jag hör hjärtat så långt ner ,under naveln mot blygd benet ?

Jag hör också precis ovanför blygdbenet oftast, den ligger fortfarande väldigt långt ner :).
  • Dancia

Lillalyckan: skönt att ni kommit iväg och ska shoppa loss lite. Lägg gärna upp en lista sen på allt du fick tag på :). om du vill så klart :).

• Dancia
    OHs mamma skrev 2012-01-17 14:55:57 följande:
    Äntligen har vi varit på RUL!

Det blir en lillebror och nytt BF, 3 dagar tidigare än vad det var sagt innan dvs 8 juni.

Grattis! Det väntas många pojkar i juni verkar det som :). Hoppas att vi också får veta könet på RUL om en vecka :).
  • Dancia
    PIO skrev 2012-01-17 20:26:56 följande:
    En liten fråga... Imorgon ska ja till min bm o ja skulle ta med ett morgon urinprov ska vara där kl 13 hur förvarar ja urinet. Fick ett sånt där rör ja ska kissa i o sen då?? Ska ja bara lägga de på toa så länge lr?? Haha skulle hu ha frågat idag innan ja blev utskriven från sjukhuset men glömde bort o kom på de nu.

Lägg röret i en plastpåse som de andra sagt och in i kylen :). På vägen in så ska du hålla röret kylt med någonting kallt så urinet inte hinner bli varmt.

Så skönt att du är hemma igen. Varför valde de att inte sätta cerclage? Finns det någon risk med att sätta det? Annars tycker jag ju att det är en bra sak att göra för säkerhets skull.
  • Dancia
    PIO skrev 2012-01-17 22:59:00 följande:
    Dancia- ja det finns risker med att sätta cerclage. Råkar dom komma för nära hinnorna kan de gå hål på dom så vattnet går o de är ju inte bra, o infektionsrisk. Och sen sa läkaren att man sätter cerclage på dom som har en svagare livmodertapp o jag verkar inte ha det. Han sa även att man ska inte lägga ett cerclage i onödan. Vi tar en risk hur vi än gör nu. Därför kommer ja gå på täta kontroller o skulle de va minsta lilla grej som visar på att ett cerclage behöver läggas så kommer dom naturligtvis lägga ett. När ja födde sonen i v 24+1 så la de cerclage dagen innan han föddes o då blev det vattenavgång. O redan då va de väldigt osäkra på om dom verkligen skulle lägga ett. O antagligen oga att vattnet gick så föddes han annars hade han nog stannat kvar ett tag till. De e så mycket frågetecken kring allt just nu så ja vet knappt nått o läkarna vet inte heller riktigt vad som är rätt o fel. Så nu får vi ta en dag i taget.

Tack för svar ang kisset :)

Ok då förstår jag, då är det ju bäst att vänta med cerclage så länge det går och gå på täta kontroller. Hoppas att bricanyltabletterna hjälper och ta det väldigt lugnt :)
Svar på tråden Juni-barn