Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Juni-barn

lycka 4 skrev 2012-04-19 14:35:21 följande:
    Zvartaliljan: hur länge får bebben stanna? Tänker efter som det nästan inte finns vatten kvar? Stor kram till dig / er

Max 2 veckor till, troligtvis mindre beroende på vattenmängden. De har iaf noga koll verkar det som...men jag är orolig ändå
  • Zvartaliljan
    Tre Flickor skrev 2012-04-19 14:47:44 följande:
    Hoppas att bebis stannar ett tag till. Du kan inte be om en annan madrass? Det finns madrasser fyllda med luft som ändrar tryck osv. De används främst för att undvika trycksår när man ligger länge men du kanske kan ha användning av en du med eftersom du måste ligga stilla och har ont? Sköt om dig! 

Har frågat men de hade ingen annan madrass
  • Zvartaliljan
    PIO skrev 2012-04-19 16:00:19 följande:
    Zvartaliljan- lider verkligen med dej. De e ett helvete detta!! Vi har gått nästan exakt lika. Ja e i v 32+1 idag. Hur länge kan du gå o ha så lite fostervatten innan de måste ta ut bebisen? Mitt vatten har inte gått o mina värkar har avtagit. Men inatt trodde ja att ka skulle få föda. Hade värkar mellan kl 20-02 som kom med 3-5 min mellanrum o gjorde riktigt ont. Läkaren kollade tappen o då hade den blivit längre(!) 10 mm ist för 5 mm. Så konstigt pga av mina starka värkar men de va en lättnad att ja inte öppnat mej :) ligger fortfarande med dropp, ska ha det tills imorgon bitti sen måste det kopplas ut. Så då får vi se vad som händer.

Lär ju starta för dig när de kopplar bort droppet :-/ jag nästan börjar hoppas att det startar snart för mig så bebis får komma ut för jag mår verkligen inte bra o jag tror inte bebisen mår mycket bättre i magen nu än utanför när den har så lite vatten...har ju hunnit få steroider för lungmognaden iaf o allt är ju rätt färdigutvecklat...det är ju en avvägning det där vad som är bäst o läkarna vill att den stannar lite till så det är bara o lyssna på dom, bita ihop o stå ut... Lycka till med din förlossning! Gissar att din lär ske innan min iaf om du har så starka värkar...min tapp har de inte ens vågat kolla så vet inte hur lång den är.
  • Zvartaliljan

Stackars mannen kämpar på med flytten till nya huset nu alldeles ensam. Han var bara här en kort stund, han vill bli klar innan bebisen kommer för sen behövs han ju här. Samtidigt jobba han 75% och studerar 100% då han skriver sitt kandidatarbete...om han inte blir stress-sjuk av allt detta så är han banne mig världens starkaste man... Barnen är hos mormor o morfar, morfar jobbar natt så han tar dagarna o så sove han när mormor kommer hem från jobbet på eftermiddagen. 60 år gamla båda två och heltidsjobbar o nu en autistisk 6-åring och en trotsig 2-åring...de är verkligen klippor de där två! Min faster o farbror hjälper också till, de är 70 och 73... Jag tar gärna emot förslag på vad jag kan köpa för tacksamhetsgvor till dom när allt detta är över. Funderade på en spa-helg till mina föräldrar. De förtjänar nåt riktigt fint så mycket som de ställt upp med både flytt och barnbarn.

• Zvartaliljan

Jag har aldrig lyckats få gå någon förädraurbildning....det har alltid startat innan. Bad denna gången om att få skriva mig i en tidigare föräldragrupp med de som skulle föda i april men fick ett tjurigt nej att jag tillhörde juni-gruppen...första träffen med dom är den 26/4

• Zvartaliljan
    PIO skrev 2012-04-22 12:55:38 följande:
    I morse kl 08.01 föddes våran dotter. Vecka 32+4 vikt: 2105 längd: 45cm allt gick väldigt bra. Gjorde ont som fan ;) tog bara lite lustgas men började må illa av den så de blev en förlossnig utan bedövning. Ajaj. Värkarbetet satte igång igår kväll vid 20 tiden o gick inte att stoppa. Våran dotter mår bra, ligger i kuvös o gosar till sej.

Åh grattis
  • Zvartaliljan

Här händer inget...fortsatt ryggläge, mannen fick inte ens tillstånd att ta mig till cafeterian i rullstol. Jag har ont i varenda del av kroppen, mår illa, halsbränna, hjärtklappningar o huvudvärk. Att bara ligga så här är jävligt plågsamt... Infektionsvärdena ser bra ut, får ju massor med antibiotika såklart. Järnvärdet var värre, låg på 100 så det förklarar lite hur jag mår. Är konstant hungrig för sjukhusmaten är bara så otroligt äcklig så jag har knappt ätit något på de 5 dagarna jag legat här nu. Hoppas att mannen ska komma med något gott senare idag iaf...saknar honom o barnen något ofantligt är så uttråkad och ensam här ingen har tid o hälsa på, de håller på med flytten. Läkarna vill hålla kvar bebis tills 34+0 o jag vet fan inte hur jag ska överleva tills dess...

• Zvartaliljan

Ja jag tycker de är löjliga...tror verkligen inte det sätter igång några värkar om jag får sitta upp en halvtimme i en rullstol...

• Zvartaliljan

Ännu värre mår jag när jag tänker på att det slutar ju inte vid snittet...jag kommer ju få ligga kvar länge pga det och min sjukdom o sen kanske bebisen behöver stanna ett tag med...känns som jag får räkna med minst en månad till här jag som sett fram emot o inreda vårt nyköpta hus o fixa med allt till bebisen. Nu är det min mamma som håller på med huset istället o tvättar alla små kläder o pysslar med vagn o allt. Hon tycker det är jätteroligt o jag blir bara sur av o ens höra henne prata om det Känner mig som värsta grinolle idag...tårarna bara bränner o jag vill skrika rakt ut...

Svar på tråden Juni-barn