Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barn

Ja , jag känner mig också uppsvälld, inte så att man kan dra in magen direkt ;)

Nja, utomlands tycker det känns som om man är i sverige :) det är väldigt likt i naturen men lite finare kanske. Bara på en liten "semester" med sonen, pappa är på kurs här nere så vi hälsar på.. Längtar faktiskt hem, inte på bästa humöret till och från känner jag. Ganska känslig ibland, när någonting går emot en lite.. Har ni känt det?

• zenoble

Här är det bara leggings som gäller just nu! inte för att jag inte kan ha jeansen men det är obekvämt och trycker liksom på. Svårt att ha mina kläder över huvudtaget känner jag då jag har mycket tajta tröjor osv. Får köpa lite större slappa tröjor tror jag Drömmer

• zenoble
    Havsjungfrun skrev 2011-10-03 20:43:19 följande:
    Vet inte heller vad jag ska ha på mig, har dåligt med tunikor just nu. Ska till Ullared på söndag, får väl se om jag kan hitta något användbart där.
    Åh Ullared, ja där kan man nog alltid hitta nåt som man kan under tjockistiden, billigt och bra! bebiskläder med.
  • zenoble
    OHs mamma skrev 2011-10-04 07:02:43 följande:
    Jag mår riktigt illa på morgonen! Det brukar aldrig vara några problem för mig att äta frukost men nu går det med ren vilja och det tar SÅ lång tid. Först måste jag ta ett eller två Mariekex för att lindra det värsta illamåendet och sen får jag kämpa mig igenom frukosten som kantas av illamående också.

Känns bara väldigt tidigt att må så illa! Är ju "bara" i vecka 4 liksom....hur ska det bli framöver? Sist började jag må illa runt vecka 7-8 har jag för mig.

Sen har jag en fruktansvärt uppblåst mage och ser rätt gravid ut!
    Jag mådde riktigt illa hela veckan innan bim och fram tills nu då det är i perioder så det är inte för jämnan!
    skönt det i alla fall. Men nu när jag går upp kl6 så får jag knappt i mig en tallrik youghurt, brukar alltid äta massa frukost. Dagens bästa måltid annars.. Vi får hoppas det ger med sig lite snart då Glad
  • zenoble
    Tesssi skrev 2011-10-04 08:28:08 följande:
    Tack. Vi längtar efter bröllop och semester nu. Ska bli underbart!
    Måste antagligen berätta för våra föräldrar i samband med bröllopet. Jag är då i v.8-9, men det blir nog bra. Jag hade nog egentligen väntat till v. 12...
    Åh grattis vad kul!! ja då är det ju nära vecka 12 så det blir nog bra, inget som säger att v12 är "säkert" heller men desto senare ju bättre såklart. Glad
  • zenoble

Jag mår super illa och magen är som en ballong. Är hungrig men ändå illamående! hur jobbigt är inte det? annars inget förutom humöret. Kan börja gråta när som känner mig hur löjlig som helst. Lite som *det är så synd om mig* Drömmer

Tänk vad olika graviditeterna är, hade inget av detta med sonen!

Nån annan som tycker att det skiljer sig?

• zenoble

Grattis alla nya till Plus!
    Har ni barn sedan innan?

Ja det är många som mår likadant ser jag, jag är känslig så jag börjar gråta till och från, illamående och uppsvälld mage och trött. Inget i brösten än, tror ni det beror på att man har implantat? hade jätte ont i dem förra graviditeten. Känns som att något är "fel! , undrar också hur länge man ska behöva känna sig såhär nere, känns inte kul alls. Men det blir ju nåt bra tillslut Glad

• zenoble
    Tre Flickor skrev 2011-10-04 21:53:39 följande:
    Mina tidigare graviditeter påminner mycket om denna så ingen större skillnad för min del. Enda skillnaden är att jag kräktes väldigt mycket under min första graviditet, under den andra så kräktes jag bara en gång som jag kan minnas. Nu har jag mått mycket illa men tog min första postafen och poff där försvann det illamåendet Skrattande
    Åh vad har du fått innan? nyfiken på det där med illamående och kön :) mådde inte alls illa med grabben. Men skönt att det gick över för din del! usch tänk om man ska behöva gå med detta till v12 .
  • zenoble
    Krumelura skrev 2011-10-04 20:50:51 följande:
    Trodde jag var ensam om att känna mig svullen! Har en son som fyllde 2 år i juni, kikade på de gamla "magbilderna" och IDAG har jag större mage än vad jag hade med honom i DECEMBER. Ojojoj, hur ska detta sluta, väger ju lite mer nu än vad jag gjorde innan jag fick honom men samtidigt har jag ändå en platt mage som utgångsläge denna gången också.

Hade en kunde idag som sa: ohh du har en bebis i magen!! Nej ljög jag...haha :P  
    Men det är ju fult att ljuga. Jag skulle nog inte kunna hålla mig om nån frågar :) fast de tror ju säkert bara man lagt på sig lite sista tiden. Jobbigt att vara "mellangravid" innan den riktiga kulan tittar fram! Glad
  • zenoble
    Sweet life skrev 2011-10-05 09:48:28 följande:
    Jag har inga egna barn sedan tidigare men 2 bonusar på 12 och 3 år... Har 2 missfall i bagaget tillsammans med min exman.

Jag är bara extremt trött... I måndags sov jag hela dagen och hade inga problem att sova hela natten sen. Ett diffust illamående som kommer och går hela dagen har jag, men ingen märkvärdig ömhet i brösten..
    Jobbigt att vara trött när ingen vet vad det är frågan om egentligen.. det är ju inte utan anledning direkt.

Men denna gången kommer det gå super bra ska du se! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Juni-barn