Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barn

God morgon på er. 5+4 idag och tycker dagen startade ganska bra.. Lite illamående när jag gick upp kl6 men nu efter frukosten är det helt ok. Min pappa har fått magjsuka här på hotellet inatt så jag har mått ganska illa av att höra honom kräkas. Idag ska vi äntligen åka hem! weei :)
    Hade lite molvärk igår kväll, skönt att man känner det nån gång i alla fall.

Hur mår ni?

• zenoble
    Nilee skrev 2011-10-07 07:11:38 följande:
    Annledning till att jag får så tidigt vul är bara för att när jag ringde mvc, och berättade hur det låg till. För jag plussade redan i slutet på juli,men fick en blödning, och tror de var att det inte ville fästa riktigt. Och nu i augusti uteblev mensen helt, och ja fick jätte starka plus, så när jag ringde henne och berätta så tror hon jag vart gravid sedan i juli med blödning då. Men jag tog digitalt innan jag var på hälsosamtalet och de visade 1-2, precis när jag skulle haft mensen, men det sa jag aldrig till henne! haha. Hon sa att är det så att dina beräningar är rätt, så får vi ju veta det på första vul i så fall. Så hon var jätte go faktiskt. :) Och i förgår plussade jag 3+, så mina beräkningar stämmer mer än hennes. Kan vara skönt ändå med tidigt vul,eftersom jag har några mf i bagaget
    Okej, ja då förstår jag att du vill kolla läget.. men som sagt, låter som att du har mer rätt än henne. så då är vi säkert typ lika långt gågna. Ååh jag vill med se bebis! men ska försöka hålla mig till tidiga ul :)
  • zenoble
    Nilee skrev 2011-10-07 08:25:10 följande:
    Ska du ta dig i kragen och ringa idag då :) ? hur känner du dig annars ? mår du illa och allt där till ?
    Är i polen, åker hem idag. Så får bli på måndag, bara skjuter upp det! ;) Ilamåendet har jag mest hela tiden. Inga ömma bröst, lite molvärk ibland. Humörsvängningar och känslig för viss sorts matos ;) hur mår du?
  • zenoble
    stjärnfrukt skrev 2011-10-07 09:00:36 följande:
    Berättade för svärmor igår, inte ett endaste positivt sa hon, inte ens grattis!!
    Hon gnällde till och med på att vi berättade så tidigt Rynkar på näsan 

Det var inte så att hon blev förvånad så hon inte fick fram något, utan massa negativa saker kunde hon allt få ur sig. Blev jätteledsen när hon inte tror vi kommer klara det, att vi var tokiga & galna, 
    jag sa att vi är inte galna, vi är GLADA!!! Sen förstår jag verkligen inte varför hon tycker & tror så, för vi har varit tillsammans iallafall 5år, har bra ekonomi, vår dotter är såå duktig & trygg flicka (svärmor kommenterade själv hur väluppfostrad Nova var) och vår dotter sover hela natten så vi är verkligen inte tröttna eller slitna, vi behöver egentligen aldrig barnvakt men vår dotter vår åka ut till sin farmor för deras skull, jag fattar ingenting!!! Gråter känns som hon tycker jag är en dålig mamma, eller att hon då känner att det är verkligen är mig som hon kommer dras med, eller jag vet inte. 

Önskar vi aldrig hade sagt något... 
    Åh vad tråkigt, lider med dig för det.. Inte kul när man får höra sånt när man själv är jätte glad. Klart ni kommer klara det galant, och eftersom att ni har en så fin dotter så klarar ni av ett barn till, den största omställningen är trots allt första barnet. Försök tänka bort de negativa tankarna och tänk på hur underbart det kommer bli för ER, för det är ju det som är det viktiga, hur ni känner.
    Hon kanske bara kläckte ur sig det där för att hon blev chockad egentligen, vissa reagerar ju så. Hon kanske vänder på det snart!
  • zenoble
    Nilee skrev 2011-10-07 08:50:03 följande:
    Jasså, vad gör du i polen ? =) Har du börjat kräkas ännu ? 
    Jag känner typ tvärtom, brösten gör ont, sen avtar det några timmar och kommer tillbaka, idag har jag inte ont i brösten men mår lite illa.  
    semester typ, hehe. Jag har kräkts sedan 1 vecka innan bim, hm tidigt?
    Men det är jobbigt att ha ont i brösten, när de ömmar så fort man kommer emot, så glad att jag inte har det än :)
  • zenoble
    FiaA87 skrev 2011-10-07 10:51:49 följande:
    Hej hej! Grattis till alla som plussat:) själv plussade jag för två veckor sedan, det är vårt första barn och vi är sååå glada!! Jag förstår inte riktigt hur man räknar vilken vecka man är i? Sista mensens första dag var Den 29e augusti! Är det någon som vet hur man räknar? Ha de bra!
    Då är du exakt samma som mig tror jag hade också 29 som sista. jag är i v6 (5+5) byter alltså vecka på måndagar. Grattis förresten Glad
  • zenoble

Havsjungfrun- Beklagar! Stort lycka till i framtiden och håll hakan uppe! kramar.

Grattis till er som +at!

Idag har illamåendet varit på topp efter en blåsig båttresa inatt och spytt flera ggr nu i em. Har också börjar känna av ömma bröstvårtor, dock inget i själva brösten.
    Har också ont i höften, och ljumskarna, kan det vara foglossning?

Men fy vad jobbigt det är med illamående. hoppas det blir lindrigare snart! Glad

• zenoble
    Nilee skrev 2011-10-07 21:00:15 följande:
    Oj det var tidigt :) skönt att det gav med sig. jobbigt om det hade börjat så tidigt och fortsatt.  Brösten avtog idag, blev lite orolig, men nu har de kommit tillbaka igen. Men nu när jag kom hemifrån jobbet så började det igen.  vet inte om det är så bra om symptomen försvinner? har inga bra erfarenheter av när symptomen avtar. Men denna gången känns de på riktigt, att det verkligen kommer hända, att vi kommer få en bebis. Så de man känner kanske är olika från dag till dag och mer eller mindre. vart på ett ungefär bor du i kalmar :) ?
    Ja symptomen kan komma och gå, så du behöver nog inte oroa dig! Har haft lite ömma bröstvårtor nu men inget i brösten. Tänk positivt, det måste man! :) Bor i borgholm just nu men är i kalmar ganska mycket. du då? när skulle du till bm?
  • zenoble
    Nilee skrev 2011-10-08 21:03:29 följande:
    Ja jag försöker, men de är så jäkla svårt. På jobbet är jag som en mes, bär inga fruktkartonger i onödan inte. Och sådan är jag inte, så dom börjar nog undra snart. Och förkyld, eller snorig konstant.  Jag ska dit den 24/10 på vul, den 18/10 ska jag på mitt sista inskrivningssamtal,har bara gjort ena delen. Vi har ju exakt samma datum du och jag, sista mensen 29/8, byter också veckor på måndagar, om det är så som jag räknat dvs. :D 
    Jaha, men är du mammaledig nu ?
    Vi bor i Norrliden. Men vi kikar lite efter hus nu, men känns som de rätta måste dyka upp, och att det ska kännas rätt på alla håll. Helt okej att bo här ute,än så länge. :) 
    Ja snart kommer väl frågan.. Jag lever helt som vanligt tänker inte ens på att jag är gravid faktiskt! Är också himla förkyld, ont i bröstet och otäck hosta, jätte irriterande.
    Japp är mammaledig från nu till februari då han ska börja på dagis.

Har också bott i norrliden större delen av mitt liv, men inte områden för mig direkt känner jag!  :) Får se var det blir sen när man hittar något hus man vill ha, :) inte lätt att hitta hus i kalmar du? till rimlig prisklass dessutom.
  • zenoble
    Nilee skrev 2011-10-08 21:26:57 följande:
    Ja jag läste du hade mått lite illa av din båttur ;) Ska försöka tänka i dina banor. Nej känner likadant angående området, men vi har inte bott i kalmar så länge,är från vetlanda från första början båda han och jag,  så vi hamnade här inte lätt att få tag i lägenhet heller :s  
    Och änsålänge så har vi inte märkt av så mkt, bor nära coop, och behöver inte direkt beblanda oss med folk här heller.  
    Husen är så himla dyra om man verkligen ska ha de man vill. Men sen och andra sidan i så fall har man ett livs långt hem.  
    har du tänkt att ringa på måndag nu då ? :) 
    Ja nu ska jag minsann hålla mig till land! i alla fall i 2 veckor innan det är dags för en lång flygresa till bangkok, hoppas det går bättre :) jaha, hur kommer det sig att ni flyttade till kalmar?nej kan ju inte påstå att det finsn gott om lägenheter, gäller att ha kontaker! vilket r lite svårt för er kanske..
    Nej, man kan ju inte ta första bästa hus heller. Man får hålla utkik tills något dyker upp :)
    Ja jag ska ringa bm imorgon haha , känns ingen brådska men skönt att ha det gjort. Hur mårs det idag?
Svar på tråden Juni-barn