Inlägg från: OHs mamma |Visa alla inlägg
  • OHs mamma

Juni-barn

Jag har en son på drygt 20 månader och när jag väntade honom mådde jag illa och kräktes i nästan 3 månader, sen fick jag en långvarig bihåleinflammation och de sista 3 månaderna fick jag rejäl foglossning, kunde knappt gå.

Nu när jag kommit hem från jobbet och tar det lugnt och slappnar av gör det riktigt ont i magen. Till och från under dagen har det känts konstigt i magen, som att liten möblerar om inälvorna eller nåt :P

Jag är också väldigt trött, kunde inte sova inatt... Sen har jag som sagt ont i magen och är extremt uppsvälld! Hungrig som tusan har jag blivit, jag som skulle hålla igen lite med framförallt kaffebrödet men även inte ta flera portioner mat....Obestämd

Jag är ju jätteglad för att vi ska få en liten till men att vara gravid är nog inte riktigt min grej. Längtar bara tills magen blir stor och bebisen börjar sparka!

• OHs mamma

Är det någon mer än jag som har så uppsvälld mage att jag faktiskt ser gravid ut? Nog för att jag har ett antal extra kg sen innan men så här svullen var ju då inte innan!

Tog fram mammakläderna från förra gången för magen gjorde ont i mina vanliga jeansleggings....men man kan väl inte behöva börja med mammakläder redan i vecka 5?

Tänker ha mammakläderna hemma som myskläder i alla fall för de är så mycket skönare! Och jag ser onekligen gravid ut i dem....men antar att de förstärker magen något med sin form.

• OHs mamma

Jag är dessutom väldigt frusen idag.

• OHs mamma

Ja, kläder börjar bli ett problem. Jag är ju rätt stor av mig i vanliga fall....känns onödigt att köpa massa nya kläder när man ändå snart kan gå runt i mammakläderna från förra gången.

• OHs mamma

Jag har ett litet dilemma...egentligen skulle jag vilja vänta åtminstone till vecka 12 med att berätta på jobbet att jag är gravid för jag började där i augusti (lite tidigt att bli gravid kanske...), MEN magen är hur svullen som helst redan nu och fortsätter det så här så går det inte att dölja! Då känns det ju lika bra att berätta innan folk börjar spekulera...eller?

Vi ska berätta för våra föräldrar på fredag, det känns bra att de får veta tidigt. Vi hade tänkt beställa en storebror tröja till sonen men nu är det lite för sent för jag har glömt att beställa den. Finns det några affärer som säljer såna tro? Vad finns det för andra lite roliga sätt att berätta under en middag?

• OHs mamma
    Ntme skrev 2011-10-09 13:18:01 följande:
    Skruttensmamma: vilken strl söker du? Jag har en ljusblå som det står : blivande storebror
    Skulle behöva stl 98, men det beror lite på hur storleken är...så 98 eller 104 typ. Vilken storlek är det på den du har?
  • OHs mamma
    tunrida skrev 2011-10-09 12:34:58 följande:
    Nån mer som har ont i ryggen o ut i höfterna??
     Känns som att jag ska  gå av på mitten =/

v 6 går jag in i idag   
    Jag har fått väldigt ont i ryggen, svanken och det strålar ut i höfterna. Det gör verkligen ont! Får ju för mig att det är foglossningen som redan börjat Jag hoppas verkligen inte det! Men jag känner lite som du att jag ska typ gå av på mitten.

Har dessutom kraftig molvärk under dagarna och till och från är den väldigt kraftig! Magen ser ut som jag vet inte vad....att jag skulle vara gravid i typ 3:e månaden eller nåt....så det blir väl bara till att berätta på jobbet snart. Ska det fortsätta så här måste jag börja använda mitt stödbälte, för så här ont kan jag inte ha, speciellt inte om jag ska jobba!
  • OHs mamma

Jag ringde barnmorskan förra måndagen (plussade på lördagen) och jag fick välja om jag ville skippa hälsosamtalet eller inte, jag valde bort det. Så nu har jag inskrivning med provtagning etc den sista oktober, men känns rätt långt bort :P

• OHs mamma
    Gullgrodan skrev 2011-10-11 07:18:09 följande:
    Vad sa de om hälsosamtalet? Vad va bra att äta/inte äta? Funderar på att skippa det jag med.
    Jag fick skippa det eftersom det är mitt andra barn och att han "bara" är drygt 20 månader nu. Men jag kommer inte exakt ihåg vad de sa men de frågade om mat- och motionsvanor, om jag röker, dricker, snusar etc. Om man äter extra vitaminer eller folsyra etc. Mig tjatade hon på angående vikten då jag var överviktig (är jag ju nu med...) och att jag förmodligen får en tuffare graviditet pga den. Och ja, graviditeten var allt annat än rolig men det gick bra ändå
  • OHs mamma

Här är en till med rejält svullen mage!

Svar på tråden Juni-barn