Inlägg från: OHs mamma |Visa alla inlägg
  • OHs mamma

Juni-barn

Jag har också varit på inskrivning idag och allt såg bra ut. Kommer få gå på tätare kontroller under slutet av graviditeten pga högt blodtryck under förra gravven. Kommer även få konsultera med typ förlossningen eller nåt liknande om en födelseplan eller vad det heter då jag sprack väldigt mycket förra gången. Kändes riktigt bra med barnmorskan i alla fall, dessvärre går hon i pension i april

• OHs mamma

Idag har jag bokat in en tid för kub-testet, blir om ca tre veckor. Den absolut främsta anledningen till att göra testet är ju självklart för att se att bebisen är helt frisk, sen är det ju en bonus att få se den lille såklart men det är ju inte själva anledningen till att göra testet.

• OHs mamma
    MissFörstånd skrev 2011-11-18 19:03:37 följande:
    Twilight, kan ni förklara för mig. Knappt sett film på tre år
    Helt överskattat enligt mig
  • OHs mamma

Hej! Är i vecka 12 (11+2) idag och tycker mig sen en tid tillbaka kunna känna lite som små mini fisksprattel?! Kan det vara bebisen jag känner eller är det tarmarna som arbetar som galningar?

• OHs mamma
    Pinkflower880 skrev 2011-11-25 18:58:25 följande:
    Skruttens mamma: Jag undrar också det. Känns precis som sprattel, så jag tycker det borde vara bebis. Känns bättre då! :)
    Då säger vi att det är bebisen vi känner!
  • OHs mamma

I tisdags kväll fick jag världens sammandragningar och de fortsatte sen på onsdags morgonen men avtog sen och blev mer som en efter-kramp-värk eller hur jag ska förklara. Imorse fick jag en rejäl sammandragning till. Ringde KK och fick komma in, allt såg som tur var  bra ut och nu har jag äntligen fått se vårt lila underverk! Såg en som en bebis fast i miniformat och hjärtat pickade på bra!

Kub väntar på måndag.

• OHs mamma

Jag är också en sån som mest läser och skriver mindre, men ibland flikar jag in :-P

Jag bor i Örebro och väntar mitt andra barn. Det gör fortfarande "ont" i magen, inte hela tiden men allt som oftast,men läkaren sa ju att allt såg bra ut så antar att det bara är en kraftig typ av växtvärk eller nåt.

Längtar tills jag får se vår lilla prutt på måndag!

• OHs mamma
    PIO skrev 2011-12-02 12:29:56 följande:
    Skruttens mamma- jag bor i karlskoga. Då bor vi inte så långt ifrån varandra :)
    Trevligt
  • OHs mamma

När jag ligger ner i soffan/sängen om kvällen och tar det lugnt eller kollar på tv så kan jag känna av bebisen, supermysigt! Dessutom om det känns lite oroligt/bökigt i magen så lugnar den ner sig när jag eller maken stryker med handen över magen

Jag börjar fundera på syskonvagn, tror inte vi kommer klara av att bara ha en ståbräda. Men alla syskonvagnar är ju så brutalt dyra när man ska ha en liggdel och en sittdel. Kollar runt på blocket, men jag vet inte....Hur går tankarna för er andra som väntar andra barnet eller får barn tätt?

Svar på tråden Juni-barn