Inlägg från: Aikotakara |Visa alla inlägg
  • Aikotakara

Juni-barn

Hej, tänkte uppdatera lite. Gick in i vecka 7 idag.. Imorse klockan 5, lagom till bussturen mot jobbet slog illamåendet igång. Jag satt på bussen och försökte tänka på andningen för att inte kräkas.. var så nära att hoppa av eller bara byta buss och åka hem igen. Kom fram till jobbet, åt ett kex och det blev genast mycket bättre..

Har mått dåligt hela dagen. Mått illa konstant och känt mig svag.. Jag som trodde att jag kanske skulle få slippa att må illa, men tji fick jag. Jag hoppas verkligen att det ger med sig. Jag orkar inte vara trevlig mot mina kollegor om man ska må sådär dåligt. Fy fasen :/

• Aikotakara

Conda: Jo jag är också sjukt trött. När jag kommer hem efter jobbet vill jag bara sova sova sova. Går och lägger mig tidigare för varje kväll känns det som. I veckan la jag mig klockan åtta.. Det är inte likt mig.

Jag har förresten införskaffat mig ett par åksjukearmband mot illamåendet. Jag tycker att det funkar rätt bra. Det tar inte bort illamåendet helt, men det dämpar helt klart. Så länge jag äter bra och ofta och har på mig dessa så känner jag knappt något.
    Har även börjat på morgonen då jag vaknar äta ett halvt hårdbröd i sängen innan jag kliver upp. Jag sätter mig inte ens upp, för då slås illamåendet på direkt. Det enda minuset är smulorna :P Men det går ju att skaka sängkläderna efteråt ;)

• Aikotakara

Hittills idag har jag mått bra.. Jag tycker det känns jättekonstigt. Känner mig inte så trött eller illamående :S Har gått i drygt en vecka och mått illa konstant, legat i sängen på morgon och tvingat i mig en bit hårdbröd för att det inte ska bli så hemskt när jag kliver upp.. Men nu efter frukosten har jag mått som vanligt ! Nästan så man blir lite orolig..

Jag ska på inskrivning nu den 9e, kan man be om ett VUL eller liknande? Det känns som att jag är den enda som INTE fått se mitt lilla <3. Det känns som att jag går i ovisshet över att det kanske inte ens finns något där inne :(

• Aikotakara

Hur berättar man det för sin chef? Jag känner mig rätt nervös för det :P Vet inte hur man lägger fram något sådant..

• Aikotakara

8+1 idag. Mitt illamående försvann konstigt nog förra veckan.. Jag hann må illa i drygt en vecka ..Men trött är jag fortfarande. Jag hoppas att illamåendet håller sig borta i fortsättningen. Ska ju åka till Spanien på fredag.. vill inte må dåligt då :( Man blir så klen och orkeslös när man mår sådär.

Hoppas att illamåendet klingar av för er som mår dåligt~

• Aikotakara
    Havsjungfrun skrev 2011-11-07 17:37:32 följande:
    Kan i så fall trösta dig med att man brukar må mycket bättre när man är borta. Jobbigt dock med nya dofter och smaker som man annars hade supernjutit av. Hoppas att du får en härlig resa!
    Hoppas! Tack :)

Är det någon annan än mig som producerar sjukt mycket saliv?? Jag tycker att jag får svälja hela tiden.. känns inte så fräscht att gå runt och spotta då jag är ute och går med hunden.
  • Aikotakara

Danica: Men usch vad hemskt!! Jag hoppas verkligen att läkarna hittar felet och att det fixar sig. Jag håller också tummarna! :)

• Aikotakara

8+2 Inskrivning imorgon och det känns riktigt spännande. Jag ska fråga om man kan göra ett VUL då jag kommer hem ifrån Spanien. Jag vill också se om det finns en bebis där inne :)

Idag har jag verkligen inte haft någon energi alls på eftermiddagen. Så fort jag kommer hem ifrån jobbet så drömmer jag om att få gå och lägga mig. Har riktigt dåligt samvete då jag knappt orkar röra på mig och jag har en unghund här hemma som vill busa och gå på långa promenader. Ty fusan. Ska bli såå skönt att få resa bort nu på fredag och bara vila upp mig en vecka. Inte behöva vakna 05:10 vareviga vardag.. *ryser*.

Jag har dessutom gått upp 2 kilo redan! Har alltid vägt mig på morgonen efter toabesöket. Magen är faktiskt lite rund längst ner.. Är det bara gaser eller vad? ;P

• Aikotakara

Hemkommen ifrån en inskrivning hos barnmorskan tillsammans med sambon. Ska få göra ett VUL om ca 2 veckor, för att sedan göra ett fostervattensprov. Jag längtar till VUL så himla mycket :) 

• Aikotakara
    PIO skrev 2011-11-11 08:10:15 följande:
    Är i v 9+5 idag. Förresten är de någon mer som sträcker sej lätt i magen när ni nyser?? Det händer mej jätte ofta, gör skit ont
    ÅH vad skönt att inte vara ensam! Precis det har börjat hända mig och det är hemskt! Trodde att det var något fel :P
Svar på tråden Juni-barn