Inlägg från: Aikotakara |Visa alla inlägg
  • Aikotakara

Juni-barn

Jag fick frågan om våld på inskrivningen. Då bad dom min sambo att gå ut en stund medans dom pratade med mig och sen fick han också vara ensam med barnmorskan och prata lite.. Om hur han kände inför allt och sådär. För att all fokus inte bara ska ligga på mamman :) Det tyckte jag var jättebra.

• Aikotakara
    Dancia skrev 2011-12-22 00:20:19 följande:
    Någon som har bra tips på var man kan köpa mammaleggings? Gärna på internet så jag slipper ge mig ut i mellandagarna :). Trodde att jag skulle kunna ha mina leggings länge men de flesta spänner och klämmer precis.på livmodern just nu och det känns obehagligt och framkallar sammandragningar. Är dock helt såld på leggings så vill gärna kunna fortsätta använda det :).
    Jag köpte ett par leggings/tights som är perfekta nu när det är kallt ute. Köpte på åhléns och dom har som lite fleece på insidan. SUPERSKÖNA! Kunde dra upp dom ovanför magen och dom är inte alls tighta eller obehagliga. En lång tröja på det så är det super!
  • Aikotakara

Har gått 15 fulla veckor .. jag tror inte det jag kände tidigare var bebisen utan bara någon nervryckning. Idag tyckte jag dock att jag kände en buff i magen. Men det kan lika gärna ha varit gas eller något.. Hann bara snappa upp att jag kände en buff så var det borta och kändes inget mer. Längtar riktigt mycket tills man är säker på rörelserna.

Jag tycker det har börjat bli jobbigt att hitta en skön ställning att ligga i på kvällen då man ska sova, det funkar bäst om jag bunkrar upp med täcken vid magen och mellan benen. Sen blir jag fort trött och öm i ryggen om jag gör mycket fysiskt och så är jag helt otroligt trött på dagarna då jag jobbar. Jag kände mig verkligen som en zombie idag. Huvva..

• Aikotakara

Jag har också haft lite ont i magen till och från. Molvärk och stickningar. Det brukar komma om jag går mycket eller gör ansträngande saker. Inte alls skönt :(

• Aikotakara

Drygt två veckor kvar till RUL, jag längtar jätte jätte mycket :) Idag har jag gått 16 fulla veckor!

• Aikotakara

Har nu gått 16 veckor och några dagar.. detta är vad jag känner av:
    *Den här veckan har jag bara helt plötsligt blivit sjukt mycket mer kissnödig än vanligt.. Sen kommer det inte alls så mycket då jag går på toa. Otroligt irriterande. Det måste vara något extra tryck på blåsan gissar jag på?
    *Sen har jag i säkert 1-2 veckor varit mer snorig och har torra slemhinnor i näsan så jag blöder näsblod. Jag har en luftfuktare igång i sovrummet och har köpt Nozoil som är min räddare i nöden <3 Men det är säkert också på grund av vintern.
    *Har fortfarande kvar lite illamående på mornarna eller då jag inte ätit.. men inte alls lika illa som innan, och det är ju skönt.

Hur känner ni er?

Känner mig så efter.. jag har knappt hunnit köpa någonting alls till bebisen. Har köpt några klädesplagg endast och en kräm som jag fick i julklapp till bebisen :P Allt ryms i en liten liten låda. Detta är första gången så jag vet inte riktigt vad jag ska köpa eller när jag ska börja. Har inte ens börjat fixa barnrummet som ska helrenoveras.. Men det hinns väl med det också.

• Aikotakara

Har precis beställt hem en barnvagn och en babysitter. Har verkligen varit osäker på vilken barnvagn det skulle bli, men till sist blev det en sån här  VAGN. "Crescent classic kombivagn". Har inte hittat någon att klämma på "live" då det i princip bara finns Emmaljunga och Briovagnar här där jag bor. Hittade iofs en som hette Bozz, och den är rätt lik Crescenten tror jag. Så nu blev det så :)

Känns roligt att äntligen ha fått köpa något ordentligt till bebisen :)

• Aikotakara

Är så avis att så många har varit på RUL redan! Jag ska på min nästa fredag då jag är i v18+4.. känns som en lång väntan.

Svar på tråden Juni-barn