Juni-barn

LillSnurr: Jo, vagnen är det primära plus ett nytt skötbord då vi precis köpt hus och ska flytta och det vi har nu inte passar. Sen har vi en vagga som tjejen hade första halvåret. Så en säng till och en matstol är ju saker som kommer senare. Han har en tendens att dra höga växlar. Försökte muntra upp honom med att vi åtminstone hade ett babyskydd...
Insåg idag att nackdelen med en eftersmiddagslur är att illamåendet kommer som ett brev på posten, igen!
Funderar på att redan nu begära läkartid för att få tabletter eftersom jag hade sånt sjukt illamående med dottern som varade i tjugo veckor.
Nån som vet om det ens är lönt att begära tabletter såhär tidigt, eller måste man vänta för att det ska ha hållt på en stund? Dom är nämligen alltid så glada när man ringer och vill ha saker här, fick kämpa hårt under tiden med dottern...
Grattis fipochi! Kul att se att allt är som det ska...
Grattis alla nyplussade också... Många bebisar i juni...
Aikotakara: Här (i JKPG) så får man inget VUL vid inskrivningen om det inte är något särskilt. Däremot får alla göra KUB/NUPP test oavsett ålder. Och då gör man ju ett UL i vecka 12-13. Själv fick jag ett tidigare VUL nästa vecka, eftersom jag är så osäker på vilken vecka jag är i. Nånstans mellan 6 och 9. Tror åtta?
Men det är olika var du bor i landet om du får VUL eller inte.
Vill dock rekomendera alla som kan och vill att göra ett privat VUL om ni inte får det hos BM. Gjorde det med dottern i vecka 9+2 och det är så skönt att se att allt är som det ska. Det är då man verkligen ser att det finns något.
Nu längtar jag till VUL nästa torsdag och sedan ska jag kräva att få tabletter mot illamående. Tror jag går under snart. Fattar inte varför man måste må så sjukt illa!!!
Jag fick ett extra ul med dottern eftersom dom trodde att jag var längre gången än jag var. Så när jag skulle göra KUB blev jag bakflyttad nio dagar och hon var för liten att mäta på. Så jag fick komma tillbaka två veckor senare...
Kul med alla som ökar i HCG och ser sina pyren på tv... :)
Själv har jag ett riktigt irriterande illamående som vägrarge med sig. Besökt toaletten många gånger de sista dagarna.
Idag skulle jag mata min dotter med flaska innan hon skulle sova middag, så vi låg och mös i sängen. Fick sånt panik-illamående så jag var tvungen att rusa till toan. När jag kom tillbaka låg hon med flaska jämte sig och tittade med stora ögon... Sen la jag mig jämte igen och då började hon suga och inom fem minuter sov hon. Men hon var så söt när hon låg där och väntade, fick dåligt samvete.
Helt klart svårare att vara gravid när man har bebis att ta hand om... Nu vill jag bara hoppa till vecka 20, då la det sig förra gången...
Fy vad tråkigt sötäpplet!
Ta hand om varandra!!!
Men vilka elaka sambos ni har!!! Blir arg när jag läser. Gravidhormonerna bara rusar... ;)
Hade fått världens utbrott om min sambo gjort sådär. Vi hade en hel del bråk när jag blev gravid med vår dotter eftersom vi precis bestämt att vi skulle vänta. Men efter några dagars intensivt bråkande så var han hela tiden vid min sida... :)
Stå på er! Skäll ut dom efter noter!!! :)
Det bästa med att vara gravid är att man får bete sig (nästan) hursomhelst... Bara att skylla på hormoner!