• PIO

Juni-barn

Mammie86- lycka till idag! Håller tummarna för att det lilla hjärtat ska ticka fint!

• PIO

Nangijala- vi har inte frågat om vul utan vi har blivit erbjudna det pga att vi fått hjälp från fertilitetsenheten att bli gravida. Då erbjuder dom ett vul i v 7-8 o vi tackade ja till det, så imorgon smäller de. Börjar bli lite nervös. Är orolig att de ska vara nått fel.

• PIO

IdaElin0406- min son är född i v 24 så ja kommer oxå få gå på specmvc. Man hoppas verkligen att pyret i magen vill stanna kvar många fler veckor den här gången :). Sitter i bilen på väg till sjukan. Idag blir det vul. Är lite nervös! Finns en liten chans att det kan vara två. Fast ja e mest nervös över att de inte ska se nått hjärta som tickar. Men känns som att det borde göra de eftersom ja har så mycket symptom. Men de kommer vi ju snart få veta :) ha en bra dag tjejer. Och grattis till förlovningen gullgrodan!

• PIO

Nu har vi varit o sett vårt lilla underverk!! Ett fint tickande hjärta. V 7+3 fick bm det till fast både hon o ja tror att det inte stämmer :) hon sa att de va lite svårt att mäta men allt såg jätte bra ut. Så nu e de bara att vänta till inskrivningen som är den 16 nov. IdaElin0406- vår son fyller 5 år om en vecka. Han har väldiga problem med förkylningsastma, och han har en cp-skada. Men han är hur glad o go som helst. Skulle du se honom skulle du inte märka han skada förutom att han inte går själv. Men annars ser han ut som en helt normal 5åring. O nu äntligen ska han få bli storebror, ja hoppas innerligt att bebben i magen stannar kvar till v 38 iaf :)

• PIO
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-10-26 10:00:46 följande:
    Härligt att få bli storebror. Min tjej e ju bara 5 mån okorr, och har tack å lov inga men alls. Inte ens med lungorna. Tackar gud varje dag att hon aldrig fick någon hjärnblödning eller infektion. Du har en riktig kämpe till son va glad jag är för din skull att allt gick så bra Hjärta
    Ja han är en riktig kämpe. Och ja är så glad över att han lever!
    Jasså är din flicka 5 månader. Va mysigt och nu ska hon redan bli storasyster :) hihi vad roligt! Skönt att allt gick så bra med henne! Sonen han hade respirator ganska länge sen fick han op för ductus så han har varit med om endel men nu är man bara så fruktansvärt glad över att han lever o finns hos oss.
    Hur mycket vägde din flicka? Sonen vägde 600gram och va 33 cm lång.
  • PIO
    Zvartaliljan skrev 2011-10-26 17:01:40 följande:
    Har gått ner 4kg den senaste månaden av allt kräk...har varit likadant båda mina tidigare graviditeter. Gått ner i snitt 10kg de första månaderna, sen har jag exploderat o gått upp 30kg de sista månaderna trots att jag haft hyperemesis o fortfarande inte ätit så bra, men totalt ca.20kg viktuppgång/barn...INTE roligt! O även efteråt fortsätter kroppen o spara ALLT...är väl rädd för att få svälta igen så bygger typ upp ett lager o inget går till energi... Värsta jojobantningen ju. Inte bra för hälsan heller...fått en massa skit av detta o magen fungerar inte alls längre...
    usch vad jobbigt att behöva kräkas så mycket. jag mår väldigt väldigt illa men har inte kräks än. Däremot måste ja äta hela tiden för att inte må illa så ja har gått upp näsan 3 kilo ist.

idaElin0406- Blev akut snitt för mej oxå. Först låg han me fötterna neråt sen med rumpan neråt. jag fick en infektion på moderkakan som gjorde att förlossningen satt igång. de försökte stoppa men det gick bara i 4 dagar.

Idag har jag mått helt okej..har till och med orkat mej ut och hälsat på en kompis..skönt att se något annat än bara tv:n och väggarna i huset. Skrattande Men det brukar vara lite varannan dag..så imorgon kommer ja väl må dåligt igen..hahaha...men gud vad ja är svullen om magen. Nu ikväll ser det ut som att ja är i v 25 lr nått...herregud!! Hur ska man kunna hålla detta hemligt när ja är så svullen..hahahah!
  • PIO

Blää ja e så trött på detta illamående nu. Vill bara att de ska gå över. Mår illa mest hela tiden. Känner mej så osocial. Har legat inne i typ 2 veckor nu. Försöker ta en promenad varje dag men de e inte alltid man orkar. Jag är så otroligt glad över den här graviditeten men just nu vill ja bara må bra igen. Får dåligt samvete för att ja inte orkar leka o busa med min son. Åååå ja längtar tills detta illamående är borta. Hur mår ni andra som e i v 8 ((7+5) mår ni oxå mycket illa?

Svar på tråden Juni-barn