Inlägg från: Hemmamorsan |Visa alla inlägg
  • Hemmamorsan

Juni-barn

Här blir det nog en liten Charlie..- syskonen har röstat! Å vi tycker ju med att det är gulligt ;) Men hua va svårt att komma på mellan namn.. vi har ju tagit slut på våra släktnamn nu..iaf de som e fina =S
    Tycker om Tim med. Charlie Tim...ahh gud vet inte! Men som sagt de e ju lite tid kvar!.. Fantastiskt ändå va många som verkar veta vad det blir för liten knodd trotts allt! Finns det nån som "bara" gjort RUL på Östra och fått veta kön där??? Vi fick veta där nämligen.. vet ju inte hur säkert men tror ju att det blir en kille! =)

• Hemmamorsan
    Ange8608 skrev 2012-02-22 22:47:35 följande:
    nu har jag inte varit inne här på länge mer än mpbilen tycker den är så krånglig så bara läst men inte skrivit=) 
    HAr varit lite mycket här.. Jag blir ensamstående igen..
    Med Ebba flyttade han i 2:a månaden (mitt val att han skulle göra de) å denna gången flyttar Mathias nu på fredag å jag är i vecka 23! Dom säger ju att man faller för samma typer av killar å de verkar ju stämma:P
    Just nu känner jag ingen tillit alls till honom.. Känner mig sviken.. Men ändå känns det bra, jag känner mig inte ledsen för hans humör blev aldrig bättre..
    Det jag funderar på är förlossningen.
    Har bett min mamma vara med, vet ni om jag kan be om att bli igångsatt?? Mamma har ett jobb hon inte bara kan ta ledigt från så utan måste säga till i god tid å om hon ska ha möjlighet å följa med så behöver jag ju ett datum..
    Om jag säger att jag är jätte rädd för förlossningen kan man få bli igångsatt då?? jag ljuger ju inte jag är ju livrädd eftersom första var som den var men då blev jag igångsatt å dom säger ju att det gör ondare..  
    Styrkekram till dej!
    Vet inte hur det är med igångsättning.. men antar att det är väldigt olika från sjukhus till sjukhus. Gott att du känner dej så pass stark trotts allt! <3
  • Hemmamorsan
    Uddabus skrev 2012-02-22 22:42:52 följande:
    Charlie gillar jag skarpt men sambons kompis barn heter det så det det fick jag glömma
    =)
  • Hemmamorsan

Åhå,, Nu när gubben kom hem från jobbet stod jag startklar för att åka i väg och kika lite på Ikea, bara för att komma ut en sväng hemifrån. Maken jobbar helgen sen, så d brukar vara gott med lite miljöombyte.
    Men fastnade i köket.. först tittandes på söötaste barnen som spelade memory (på deras vis) Sedan pratade jag lite med maken.. poff så gick bara luften ur mej. URknas. Ligger på soffan å surfar istället medan gubben lagar kvällsmat. Tänk hur snabbt tröttheten bara anländer just nu. Dagarna går finfint men kvällen blir jag såå sjukt trött!!

• Hemmamorsan

Nu blev jag ju med tvungen att räkna dagarna... 97 dar kvar!!!Glad

• Hemmamorsan

Ont ont i en punkt precis bredvid naveln.. kliar och ömmar!! Skrattande Charlie ligger väl å trycker med nån tå precis där!

• Hemmamorsan
    Ensortsmamma skrev 2012-02-28 15:03:56 följande:
    Nu har vi kommit hem ifrån förlossningen. Det gick bra men de va sjuk jobbigt att vara där, alla besöksrummen va upptagna och hon som visa oss vägen va på vippen att leda in oss i de rummet som vi var i sist, men då sa Sambon stop. Så efter lite tårar så kunde de börja undersöka mig. Allt såg bra ut och tappen va opåverkad. (skönt) Hon sa att med tanke på att jag är omföderska och hade så mycket sammandragningar förra gången med så var de inte alls konstigt art jag hade så mycket Sd nu med. Dock ska de inte göra ont. Så blir de värre måste jag höra av mig igen. Skönt att vart där, skönt att den lever, skönt att allt var normalt. Tusen tack för alla fina kommentarer, de hjälpte mig mycket! Jag gjorde som ni sa och försökte att fokusera på detta barnet.
    Såg återigen ett par som precis blivit lyckliga föräldrar, och bredvid dem stod champagnen och... Flaggan. De kom en tår till men sambon (som sett de samma som mina ögon gjort) la armen om mig och sa att nästa gång är de vår tur.
    Förstår inte varför jag har fastnat så för flaggan, men de va väl just för att vi inte fick någon..
    Underbart att all gått bra. Blev alldeles rörd när jag läste ditt inlägg. Massor av styrkekramar till er. Som sagt nästa gång är det er tur.
  • Hemmamorsan
    Lina007 skrev 2012-02-29 22:30:08 följande:
    Funderar på om jag håller på att åka på en uvi, idag när jag har varit på toaletten så har det gjort ont. Dels så sved det och dels så gjorde det ont längre ned i magen. Det sistnämnda gör fortfarande ont.
    Sedan vet jag inte om den vidriga främre foglossningen och de sammandragningarna jag haft/har spelar lite roll och också gör att det gör ont.

Ni som har/haft uvi under en graviditet, har det gjort ont vid varje toalettbesök? Kan det vara något annat?
    En uvi kan både göra ont och inte. Man kan få ont i magen, smärta i ryggen. vill de sig illa lite feber och frossa. Vänta inte för länge utan kika för säkerhetskull. Har själv haft de med förra sonen ett par gånger under grav.Lycka till!
  • Hemmamorsan

Ops. Får lite dåligt samvete när jag ser hur ofta ni e hos BM.
    Jag har långt dit och ingen bil på dagarna .. och nu har det nästan varit nån kotte varje gång som har varit sjuk så vi har fått ställa in. Så 2 ggr har jag varit där under denna grav. Men sen mår jag ju väldigt bra och har fått några sen innan så..Vi får vara väldigt effektiva när vi träffas. =)

• Hemmamorsan

Åh va skönt att höra att de var fler som har varit sällan hos bm. Jag skall nog ringa och boka en tid i nästa vecka för det hade varit gott att få lite koll på järnvärdet nu iaf. =
    På Lördag är det barnbytardagar här i närheten,, då lämnar folk in alltifrån kläder, skor, leksaker, vagnar, cyklar sportutrustning och barnmöbler.. Allt..som e barnrelaterat. för att sedan få det sålt till superlåga priser. Tänkte passa på att handla lite där inför bebis. Hoppas på att hitta ett babygym, badbalja, skötbädd, parasoll, mjuka små byxor och solhattar.
    De sista som kan tänkas behöva införskaffas. Antar väl att det blir en hel del till. Billigt och himla skojigt! =)

Svar på tråden Juni-barn