• Moa Li

Juni-barn

Vad är RUL?

Jag ska ta blodprov för KUB ett par dagar innan vårt andra ul i v. 13. Jobbigt med såna typer av testtagningar, men jag vill sätta friska barn till världen om jag har den möjligheten. Kan tänka oss att överväga abort om barnet inte är friskt och inte kan leva ett normalt liv.

jag vet att andra tycker anorlunda och det respekterar jag. Hoppas jag slipper ta ställning i ett så svårt beslut.

• Moa Li

Ja, här är ännu en trött än. Sover så mycket jag kan och är supertrött efter jobbet. Känns bra att vila och har inte speciellt dåligt samvete för det. Städade haöva lägenheten igår och ska städa andra halvan idag - och sov resten av dagen sedan.

...höstmörkret gör ju säkert sitt till med tröttheten.

• Moa Li
    Aikotakara skrev 2011-11-21 18:32:06 följande:
    Vad äter ni på morgonen? Då jag vaknar 05:10 på morgonen är jag inte direkt sugen på något för så fort jag sätter mig upp i sängen mår jag illa.. Brukar dock tvinga i mig en halv falu rågrut, men det är svårt att få ner. Tips?
    Hihi, läste för snabbt och tyckte du skrivit att du tvingade i dig en halv rå falu ... huuuwa, mår illa bara jag tänker på en kall falukorv. Guld i mun En HALV dessutom, hahaha.
  • Moa Li
    Aikotakara skrev 2011-11-22 18:26:02 följande:
    HAHA, men rå falukorv är ju faktiskt himla gott. Tycker jag ;)
    Skrattande Skrattande Skrattande

...fast när jag läste det var jag verkligen inte sugen på rå falu! Kan annars hålla med om att det är rätt gott. Äter alltid upp snutten när jag steker och en och annan rå skiva slinker ner.
  • Moa Li

Nu är jag också i vecka 12. Ul om en vecka. Ska lämna blodprov för Kub/nupp imorgon och får svar på inskrivningen och ultraljudet. En vecka kvar.

• Moa Li

Jag kan också känna livmodern när jag ligger ner på morgonen. En hård rund kula. Inte så ofta, men har känt 3 gånger. Är i vecka 13 idag. Ska på ultraljud på tisdag. Skrattande Hoppas på att allt ser bra ut och att alla tester är bra, så jag kan ta in till 100% att vi ska ha barn och att jag får berätta på jobbet sedan.

• Moa Li

Idag har jag varit på UL, v. 14. Underbar känsla. Bebisen växer och magen också. Fick första frågan om jag var gravid igår - av en hantverkare som var hemma hos oss. Vågad chansning, men syns bevisligen redan nu.

Kram Moa Li

• Moa Li

Busbus: Det kommer att gå bra. Du klarar dig på egen hand, om mannen inte vill eller orkar. Känn vad du själv vill också och sätt dig själv på pedistal! Du kommer alltid ha dina barn!

Kram

• Moa Li

Hej. Idag har jag gått in i andra trimestern. Underbart att läsa det! Har köpt ett par mammatights som är helt underbara. Är i vecka 14 och nog syns det alltid. Jag har rundat på mig ca 5 kilo sedan innan och mestadels har det väl satt sig på magen. Berättade på jobbet igår att jag ska få en bebis till sommaren. Härligt att få berätta. Fast kollegorna hade visst redan räknat ut det . Flört Tror det blir en Elsa, men vi kallar bebisen "han". Var på ultraljud i förrgår och fick se den lille. Helt fantastiskt. Har bilden kvar i huvdet och handen går oftare till magen nu. Släktkalas i helgen och detta blir första bebisen bland kusinerna. Första barnbarnet för bådas föräldrar.

En härlig tid!

Kram Moa Li

• Moa Li

Här är en till med täppt näsa. Känner inte heller bebisen än, men såg att "han" sparkade på UL. är i v. 15 nu. Magen syns, men ser fortfarande mest fet ut

Kram Moa Li

Svar på tråden Juni-barn