• Moa Li

Juni-barn

Hihi, idag när jag sitter här känner jag bebis en sparka. Flera gånger, långt ner i magen. Känns som bubblor eller ryck. Är i vecka 19 nu. Inke kännt av på riktigt än, men nu känner jag mig övertygad om attd et är liv i magen. häftigt.

• Moa Li

Vi har varit och köpt en barnvagn idag. Röd fin. Blev en Emmaljunga med svängbara framhjul. Var lite orolig för att den i varken skulle skulle få plats i bilen eller i hallen, men det gick bra både ock Glad Valde en begagnad. Blir den inte bra får vi väl slänga ut den på blocket igen och leta upp en annnan. Men känns bra.

Funderar nu på att kolla om man kan hyra babyskydd med underrede till? Läste om någon här på forumet som hade gjort det. Verkar så smidigt om man ska handla eller fika. Å fika vill man ju ofta, hihi.

Mysigt att det ska ligga en liten bebis i den här vagnen snart. Känner hur bebisen sprattlar i magen varje dag nu. Sypermysigt.

• Moa Li

Hej! Nu har vi också köpt en vagn. Tänk att det ska ligga en liten bebis i den snart. Kyss 2000 kr på blocket. Knappt använd. Rullar fint med svängbara framhjul.

• Moa Li

Den vi köpt nu (bild ovan) är ganska bred, men jag funderar på att köpa en babysafe med underrede som vi kan ha i bilen och på fik. Och antar att vi kommer att köpa en mindre och smidigare sulky när barnet blivit större. Bara lägga ut vagnen på blocket sedan. Vi får se vad vi tycker när vi börjar använda den

• Moa Li
    gammelmamma skrev 2012-02-01 17:32:01 följande:
    Det känns som det är många av oss som har det jobbigt med graviditeten. Finns det några i tråden som mår bra och jobbar, kan inte ni dela med er  lite om hur det är? Det skulle vara så kul att få veta hur det känns, jag har inte kunnat jobba någon av mina 5 graviditeter
    Gammelmamma: Oj, ja, det låter väldigt jobbigt för er. Jag är en av dem som mår toppen. Är i vecka 22 och har varken mått illa eller haft ont en enda gång. Lite illamående precis första veckorna vid ett par tillfällen, men lade mig på sängen så gick det över inom en halvtimme. Knappt jag vill skriva det här, men jag mår otroligt bra som gravid. Piggare och gladare liksom. Lillen i magen sparkar glatt varje dag, så underbart att känna livet där inne. Hade problem att bli gravid under en tid, så vi har gjort IVF. Fungerade på första försöket och graviditeten har gått galant.

Jag håller tummarna för att det går fint hela vägen :)

Kram från Moa Li
  • Moa Li
    AlexandraLarsson skrev 2012-02-01 20:08:34 följande:
    Är nog också en av dem som mår Bra !!! Har krypningar i benen och mina händer domnar bort annars mår jag bra.
    Inga foglossningar eller ngt sånt ....

MEN kan inte bärja mig tills det blir bebis =)

I morgon ska vi beställa barnvagnen !!! Blir en emmaljunga City Cross !!       
    Hmm... min hand domnar bort när jag sover. Har inte varit med om det tidigare... någon som vet vad det beror på?
  • Moa Li

Inatt drömde jag att brösten "började fungera". Om jag tryckte på dem kom det luft. Sedan sög de in luft för att bli normalstora igen. Jag visade min man och när han satte fingrarna mot vårtgårdarna så sögs fingrarna fast mot huden, som när man sätter handen mot dammsugaren. Sjuka drömmar. Hoppas det kommer mer än luft sedan Flört

• Moa Li

Åh, jag som älskar mammakläder. Har köpt massa tights och trikåklänningar som sitter tight och är bekväma. Magen är så fiiin :) Älskar att vara gravid.

Hoppas ni mår bättre! Varje dag är en dag närmare sommaren

• Moa Li

Jag har precis sytt färdigt en mini-munkjacka i plysch och ett par sparkbyxor. Håller med er, nu börjar det kännas på riktigt att vi ska ha barn. Funderar nu på om jag ska satsa på knäppning i grenen på nästa par byxor, för smidiga blöjbyten. Vad tror ni?

Kram Moa Li

• Moa Li

Emma: Jag har också hört att man ska göra precis tvärt om. är man i rörelse signalerar man till kroppen att du är "upptagen/i fara" och att det inte är en bra tid att föda nu Glad

Men med den goa trötthetskänsla som kommer efter ett sådant träningspass så kanske du sover gott och bebisen passar på att göra sig redo under vilan.

Heja heja

• Moa Li
    Sweet life skrev 2012-05-20 19:37:48 följande:
    Jag har heller inga fotknölar kvar! och benen är som stockar!!!

Ligger i soffan med datorn på magen och två soffkuddar under fötterna just nu.. sköööööönt!
    Samma här. Jättesvullen om både fötter och händer. Har inte kunnat ha vigselringen på flera månader nu ...  Men härligt att vara gravid! Njuter av mina svullna fötter, halsbränna och nästäppa varje dag Solig
  • Moa Li

Hej! Oj, grattis till alla bebisar. Jag hade BF i måndags och får se om det blir någon fotboll ikväll. Det känns lugnt här. Har en fotbollströja redo till den lille, hehe.

Heja heja

• Moa Li

Jag är också kvar. Gått en vecka över tiden nu, men jag har mått toppen så det har inte varit några problem. Passat på att njuta av att vara ledig. Vi ska till barnmorskan idag och kolla läget och planera för ev. gångsättning.

Grattis till er alla som blivit mammor och heja heja på oss som snart är där!

kram MoaLi 

• Moa Li

Ja!

Vi har precis varit på besök på förlossningen och kollat läget och BM trodde på bebis idag eller imorgon. Är i v. 42 på måndag och har tid för igångsättning på tisdag, men hoppas nu på att det kommer igång av sig själv. Eller det är på G redan. BM mätte hjärtljud på bebisen och värkar på mig och hade regelbundna värkar, men jag känner dem inte än, mer än att de "kramar om" magen. Så spännande nu! Vi hoppas bebisen vill komma innan midnatt.

Heja heja, alla bebisar. Drömmer

Svar på tråden Juni-barn