Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

queen skrev 2011-10-02 08:48:02 följande:
    Jag plussade tidigt och väntar nu mitt tredje barn och min mans första den 10 juni 2012 :)
    Vi har gått igenom 2 st IVF och på sista så ville bebisen vara kvar. VILKEN LYCKA!
    Grattis, vad roligt! Här är det också nr. 3 som är på bakning :)
    Tesssi skrev 2011-10-02 07:47:43 följande:
    Var bor alla och hur gammal är ni? *nyfiken*

Jag är 30 år, borde hinna fylla 31 år innan Mini tittar ut. Jag och min blivande man bor i Västerås.
    Jag är 34 år och bor i Bohuslän med man och två barn, snart 6 år och 4 år gamla.

• Havsjungfrun

I förmiddags kände jag av illamåendet lite grann. Vet vad som väntas...

• Havsjungfrun

Hur känns era magar? Har gått med jeanskanppen uppknäppt idag, stretchjeans. Hur ska det gå att dölja det här ett par månader till?

• Havsjungfrun
    zenoble skrev 2011-10-03 20:29:06 följande:
    Här är det bara leggings som gäller just nu! inte för att jag inte kan ha jeansen men det är obekvämt och trycker liksom på. Svårt att ha mina kläder över huvudtaget känner jag då jag har mycket tajta tröjor osv. Får köpa lite större slappa tröjor tror jag Drömmer
    Vet inte heller vad jag ska ha på mig, har dåligt med tunikor just nu. Ska till Ullared på söndag, får väl se om jag kan hitta något användbart där.
  • Havsjungfrun
    Tesssi skrev 2011-10-04 08:28:08 följande:

Tack. Vi längtar efter bröllop och semester nu. Ska bli underbart!
    Måste antagligen berätta för våra föräldrar i samband med bröllopet. Jag är då i v.8-9, men det blir nog bra. Jag hade nog egentligen väntat till v. 12...
    Åh grattis, vad roligt! Var också gravid när vi gifte oss.

Lite olika när man berättar men vi har tänkt som så att skulle man få missfall så vill man nog ändå berätta för de närmaste så vi har berättat för familjerna ganska så tidigt. Denna gången har vi dock inte hunnit det än förrutom för svägerskan. 
  • Havsjungfrun
    OHs mamma skrev 2011-10-05 06:28:55 följande:
    Är det meningen att magen som svullna upp som en luftballong så här tidigt i graviditeten?
    Om det fortsätter så här måste jag nästan berätta på jobbet snart ju....

Kommer inte ihåg att jag gjorde det med sonen. Men antar att man blir större mycket fortare med andra barnet, eller?

Inatt har jag inte kunnat sova speciellt mycket. Det har "kört" i magen och jag har haft kraftig molvärk och ett ihärdigt illamående. Nu på morgonen har jag rejält ont i svanken och mår såklart illa.
    Samma här, en riktig ballongmage. Är ju nr. 3 för min del. Skulle vilja ha mammabyxor direkt.
  • Havsjungfrun
    OHs mamma skrev 2011-10-05 19:59:50 följande:
    Jag är dessutom väldigt frusen idag.
    Jag har också varit frusen hela vecka. Har annars varit varm.
    Tessan1980 skrev 2011-10-05 20:22:33 följande:
    Hejsan får man hoppa in här hos er?

Vi fick ett pluss på stickan den 27/9 och enligt FL så kommer bebis runt 4/6. Andra graviditeten men om allt går vägen så blir det vårt första jordbarn. Förlorade vårt första i grav.v 20.

Inga större symptom. Uppsvälld till tusen om magen, bubblig som 17 men tack o lov inget illamående, ännu kanske man ska tillägga!
    Hoppas att allt går vägen den här gången!
  • Havsjungfrun

Maken frågade igår kväll om det där var en liten kula och tittade på min mage som putade ut under nattlinnet :)

• Havsjungfrun

Skulle på inskrivning idag men tyvärr fick jag blödningar igår eftermiddag. Fick prata med bm om mitt missfall och framtida graviditeter istället. Önskar alla er andra i tråden stort lycka till och hoppas att jag snart hör hemma i "väntar barn"-rummet igen! Kramar

• Havsjungfrun

Pepita skrev 2011-10-07 22:11:57 följande:
    Havsjungfrun: Fy, vad råkigt! Hoppas verkligen du snart får ett nytt pluss. Lycka till och stor styrke kram till dig!
    MissFörstånd skrev 2011-10-08 07:54:55 följande:
    Havsjungfrun - beklagar verkligen!

Lina - jag hade brun/rosa flytningar när jag väntade dottern. De höll i sig typ 15 veckor och det var ingen fara. Men det blev många vändor till KK för vul.
    Tack snälla ni!
Svar på tråden Juni-barn