Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Juni-barn

har varit helt lugn sedan vi fick se lilla böbab och hjärtat på vul för några veckro sedan men nu har nojan kommit ikapp mig igen. Så idag blir det att ringa till privat gyn och boka ett ul...om det blir kub eller ej har vi fortfarande inte beslutat men jag tror kanske vi hoppar denna gången...tror inte jag klarar ytterligare noja utan vill bara att den lilla ska leva där inne!

• Polarlantis
    120126 A skrev 2011-11-15 08:03:51 följande:

Igår var vï på VUL, ett litet hjärta syntes klart och tydligt. men det var två gulsäckar. Den andra låg som bakom så hon fick inte någon riktigt bra bild.. Nytt VUL om tre veckor, då ska det vara lättare att se om det är en eller två där inne! :)

Spännande och se om dom är två! Grattis till vul!
  • Polarlantis
    conda skrev 2011-11-15 09:09:24 följande:

Så var man i v. 11 (10+0) och det är inskrivning på fredag. Känns lite konstigt då jag ännu inte känner mig gravid, visst jag mår illa, spyr och är supertrött men det känns jättekonstigt att skriva in sig redan.

Igår ringde jag och bokade KUB, själv vill jag egentligen inte göra det men sambon kunde inte tänka sig att inte göra KUB. Om KUB skulle visa något så gör man väl ett moderkakstest eller fostervattentest. Detta gör man ju inte förrens i v. 15-16. Om det då skulle visa på DS, vem kan göra abort så sent? Det är ju en liten bebis där inne då, ibland är de vid liv efter aborten... Jag vet inte hur jag skulle reagera på ett negativt test, det tror jag inte att någon vet förrens man själv suttit i den situationen. Det enda jag känner är att jag vill inte ens behöva ta ställning och därför vill jag inte göra KUB...

Förra gången jag var gravid tänkte jag mer att ok, då får vi ta det bekymret då och vi skulle göra KUB. Det visade sig dock inte finnas ngt levande foster så kub gjordes aldrig. Nu är jag mer tveksam...för jag säger som du, hur ska man kunna ta beslutet att avbryta då? Å andra sidan, vill man bära ett barn som kanske inte lever efter födseln? Det är jättesvåra frågor detta, inte alls ngt som man ska ta lätt på...Tykcer ni ska prata ordentligt med varandra innan så han verkligen förstår vad det är han begär av dig. Min sambo har inte förens nu förstått mer vad det betyder att vara gravid...det är ju inte verkligt för dom som det är för oss...
  • Polarlantis

Nu har jag bokat ett UL till 1 dec. Blir kanon, då är jag i v 12 och så får jag en koll att allt är ok och att den lilla bönan lever (HOPAS JAG!!!) och sedan kan man se fram emot RUL...

IdaElin:

• Polarlantis
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-15 10:10:30 följande:
    Gör kub för att jag vet att risken ökar med åldern, nu e jag 33 så det känns som rätt beslut att ta. Får också känslan av att folk här gör det mycket för att få se fostret.....görs även galet många VUL. Kommer ihåg med min första dotter, då visste jag inte ens vad det var och att man kunde se så tidigt. Även då jag hade en stor blödning så sa min BM bara vänta 2 veckor så får vi jämföra hcg, inga roliga dagar och då hade ju ett VUL varit skönt. Men här görs det ju till höger å vänster.
    Håller med om att det verkar vara ett himla kollande överallt! Pga av MA utan sypmtom på att något var fel, hade jag fått lovat mig en koll i v 7 så det känndes jättebra, nu vet jag att den lever! Men att ta KUB för att se bäbisen är idiotiskt, då kan man ju bara boka ett vanligt UL!
  • Polarlantis
    Josenoah skrev 2011-11-15 10:56:57 följande:
    Jag hoppas på ett vul för att titta så inte mitt myom växer. Hoppas läkaren vill göra det på torsdag bara. Min Bm frågade om jag inte ska lämna cellorov har aldrig gjort det förut, är det en bra ide verkligen när man är gravid nån som vet?
    Tror inte det ska vara ngn fara men jag har låtit bli. Lite olika hur dom bedömmer det i olika landsting verkar det som... Hoppas myomet inte växer och att du får kollat det bums!
  • Polarlantis

Fjärde försöket som slutade i MA och sedan en låååång histora innan allt var avslutat och livmodern "ren" igen. När mensen väl kom så tog det ytterligare 4 försök och än så länge går det bra!

• Polarlantis
    Berättade för syrran igår att jag är gravid...som väntat tyckte hon det var jättejobbigt att höra och blev ledsen Men jag var ju tvungen o berätta...v12+0 nu o kändes som att jag inte kunde vänta längre för då hade hon ju bara fått höra det från någon annan istället...
    Känner mig så taskig när hon har det så tufft och försöker och försöker men det vill sig inte. O så kommer lillasyster och får 3 barn "lätt" (allt annat än lätta graviditeter men har iaf blivit gravid rätt fort).
    Vet inte vad jag ska säga till henne...känns som vi glider mer o mer ifrån varandra...vi har aldrig stått varandra särskilt nära men nu känns det som att vi blir mer o mer främlingar...det är så trist.
    Jag hade jättejobbigt med min bästa väns nyfödda då jag nyss fått MF. men jag var rak och sa som det var och det tog några månader där hon inte prackade på nmig ngn bebbe och jag kunde närma mig i lugn och ro och nu är det hur bra som helst! Alltså, det hade reda blivit bra innan jag blev gravid igen själv. kan bara säga, PRATA med henne och framförallt, berätta inte varenda liten graviddetalj, det orkar man inte höra om hela tiden. Fråga henne om det är ngt du kan göra, om ni kan göra ngt tillsammans som inte har med barn att göra, bygga på andra saker liksom... bara några tankar från en som inte har syskon så jag vet inte om det hjälper alls...KRAM!!
    Nangijala skrev 2011-11-21 08:22:14 följande:
    Har blodblandade flytningar nu på morgonen Gråter ska jag bara avvakta eller när åker man in och kollar om det finns kvar någon levande bebis?!!
    Åk in! Mycket bätter att kolla och få veta och ta INTE skit i from av det är SÅÅÅ NORMAAALT, stå på dig! Kommer säkert gå bra! Håller alla tummarna!!

EGO: I övermorgon går jag in i v11...v13 hägrar verkligen. Hoppas på att vara hemlig tills dess och så jag får kollat att den lilla lever...har ganska så mkt oro nu. Funderar på att ringa gyn direkt men ska vänta tills inskrivningen nästa vecka och hoppas på att dom kan boka in mig. Mår lite bättre nu också så då blir jag så klart ännu mer oroad... Foglossning på g också, gör verkligen ont ibland. Men rörelse verkar funka för mig, HOPPAS det håller i sig!!!
  • Polarlantis
    Nangijala skrev 2011-11-21 13:00:23 följande:
    De öppnar nu kl 13 så jag ska ringa nu och höra om jag kan få en tid!
    Fånar dom sig så säg att du har ont också! Står på dig!!!
  • Polarlantis
    Nangijala skrev 2011-11-21 15:01:03 följande:
    Fick se min lille bebis idag!! Det lilla hjärtat slog så fint och att såg bra ut, troligtvis berodde blödningen på sköra slemhinnor för hon kunde inte se någon blödning varken från livmodern eller tappen! Så skönt!
    Nu kan jag njuuta Solig
    wiiii! HURRA för er!!! Så skönt! Bra att du kollat upp så nu slipper du oroa dig!!! NJUUUUT!!!
Svar på tråden Juni-barn