Berättade för syrran igår att jag är gravid...som väntat tyckte hon det var jättejobbigt att höra och blev ledsen

Men jag var ju tvungen o berätta...v12+0 nu o kändes som att jag inte kunde vänta längre för då hade hon ju bara fått höra det från någon annan istället...
Känner mig så taskig när hon har det så tufft och försöker och försöker men det vill sig inte. O så kommer lillasyster och får 3 barn "lätt" (allt annat än lätta graviditeter men har iaf blivit gravid rätt fort).
Vet inte vad jag ska säga till henne...känns som vi glider mer o mer ifrån varandra...vi har aldrig stått varandra särskilt nära men nu känns det som att vi blir mer o mer främlingar...det är så trist.
Jag hade jättejobbigt med min bästa väns nyfödda då jag nyss fått MF. men jag var rak och sa som det var och det tog några månader där hon inte prackade på nmig ngn bebbe och jag kunde närma mig i lugn och ro och nu är det hur bra som helst! Alltså, det hade reda blivit bra innan jag blev gravid igen själv. kan bara säga, PRATA med henne och framförallt, berätta inte varenda liten graviddetalj, det orkar man inte höra om hela tiden. Fråga henne om det är ngt du kan göra, om ni kan göra ngt tillsammans som inte har med barn att göra, bygga på andra saker liksom... bara några tankar från en som inte har syskon så jag vet inte om det hjälper alls...KRAM!!
Nangijala skrev 2011-11-21 08:22:14 följande:
Har blodblandade flytningar nu på morgonen

ska jag bara avvakta eller när åker man in och kollar om det finns kvar någon levande bebis?!!
Åk in! Mycket bätter att kolla och få veta och ta INTE skit i from av det är SÅÅÅ NORMAAALT, stå på dig! Kommer säkert gå bra! Håller alla tummarna!!
EGO: I övermorgon går jag in i v11...v13 hägrar verkligen. Hoppas på att vara hemlig tills dess och så jag får kollat att den lilla lever...har ganska så mkt oro nu. Funderar på att ringa gyn direkt men ska vänta tills inskrivningen nästa vecka och hoppas på att dom kan boka in mig. Mår lite bättre nu också så då blir jag så klart ännu mer oroad... Foglossning på g också, gör verkligen ont ibland. Men rörelse verkar funka för mig, HOPPAS det håller i sig!!!