Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Juni-barn

IdaElinLivia - hörde nyligen att det är farligt att dricka föör mycket vatten. En bekant dricker 5 LITER per dag nu när hon är gravid och det var inte bra för barnet. Men, har de kollat så du inte har grav. diabetes?

• MissFörstånd
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-01-22 10:04:45 följande:
    Ja jag dricker ju inte överdrivet mycket vatten, typ 2 lite om dagen blir det väl. Nä inte kolat grav.diabetes. trodde man bara fick det om man var överviktig, eller åt dålig kost vilket jag inte är/gör, eller har jag fel????

Näe du kan få det om du har diabetes inom familjen.
     Kan inte heller förstå hur man får i sig 5 liter vatten, men så är det. Jag är också mer törstig under graviditeten och det är nog ingen fara så länge man inte dricker så stora mängder.
    JennieJ skrev 2012-01-22 19:23:20 följande:
    Måste fråga hur en glukosbelastning till? Aldrig ens hört talas om de?
    Man kommer fastande till bm och jag tror att man även före kollar blodsocker och sen får man dricka en sockerlösning och bara sitta där i 2 timmar och typ läsa tidningar. Efter två timmar kollas blodsockret igen. Drycken smakar så illa och du får varken äta eller dricka innan dessa två timmar och provtagningarna är över. Uäck!

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd
    jajjemen skrev 2012-01-22 20:15:07 följande:
    Vi har inte diabetes i familjen, ja har inte en dålig kost, å ja e absolut inte överviktig. Ja ska ändå göra en glukosbelastning på grund av att min dotter var väldigt stor när hon föddes. Känns lite onödigt eftersom mina sockervärden va perfekta under hela graviditetetn då, men dom vill va ABSOLUT säkra på att hennes vikt inte berodde på graviditetsdiabetes...
    Min dotter var också stor när hon föddes och spec mvc föreslog en glukosbelastning men jag kan inte göra en sån då jag är GBP opererad.
  • MissFörstånd
    JennieJ skrev 2012-01-22 21:11:53 följande:

Fy låter inget trevligt :( inte hört bm säga nått om detta så hoppas man slipper
    Hoppas jag också för din skull
  • MissFörstånd

Pio - njaa jo det stämmer att dagarna har ökat till 30 och man måste ta ut alla på en gång och innan barnet fyllt ett år. MEN om du också tar mammadagar samtidigt så blir man av med 60 dagar istället för 30 som om bara en förälder är hemma. många jag pratat med kommer därför inte utnyttja detta nya utan väljer att vara hemma en längre period totalt sett, alltså att man då tjänar lite dagar. OM man kan vara hemma och bara en förälder ta fp så är det inga extra dagar som förvsinner men jag vet inte så många som klara det. Du får heller inte fler fp dagar utan den totala summan är densamma bara att man har rätt att ta ut 30 samtidigt. Tror vi kommer strunta i det och köra på semester istället eftersom man ska ha på sommaren.

Drifa - ursäkta, har missat din bild! Superfin! Jag vet inte va det betyder, det stod nått liknande på min men bm sa att bebisen var 18-19 cm lång så det är nog inte längden.

• MissFörstånd
    JennieJ skrev 2012-01-23 22:37:49 följande:
    Herregud vad förvirrad jag är med alla namnbyten :S tack ni som har samma bild men annars är jag helt lost!! Trodde jag var förvirrad innan men icke som icke !

Samma här, väldigt förvirrande . Jag kände att jag inte skrivit något hemligt så jag orkade varken byta bild eller användarnamn

Lycka till alla som ska på ultraljud idag! 
  • MissFörstånd

V20+3, det är bara halva tiden kvar nu. På ett sätt känns det som en evighet men jag börjar bli skraj för förlossningen och då får jag nästan panik över att det "bara" är halva tiden kvar.

Svar på tråden Juni-barn