Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

Juni-barn

Idag går jag in i vecka 19 Hjärta. Kände riktiga kickar igår i magen. En riktig karatespark så jag hoppade till av förvåning. Kände även en eller två från utsidan. Jag som var så orolig att det inte rörde sig så mycket men nu verkar han vara igång.
    Grattis igen till alla nya UL, så härligt att läsa att det går så bra för alla.

Pinkflower: Det var meningen att jag skulle gifta mig 4 juni förra året och skulle då ha varit gravid i ca 5 mån. Provade en massa klänningar och det fanns riktigt fina modeller som passade magen. Nu blev det inte riktigt så eftersom dottern valde att komma 23 maj. Men vi spontan gifte oss på skansen i stället den 11 juni istället. Vi rymde iväg ett par timmar från neo och kom tillbaka som gifta;)
    Bästa dagen i mitt liv (förutom mina barn födelse) även om det inte alls blev det bröllop vi planerat. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • IdaElinLivia040611
    AAEV skrev 2012-01-13 08:07:36 följande:
    Jag ska försöka skärpa mig och uppdatera lite oftare.

Har egentligen bara en fråga till dig IdaElin:
     två av våra allra närmsta kompisar fick en liten dotter i onsdags, v 28. Flickan vägde 845 gram. De flögs till Linköping och mer än så vet vi inte. Hur stöttar vi? Vi har skickat sms där vi gratulerat till dottern och skrivit att vi finns här om det är något. _Men sen då? Vad tyckte du var jobbigt resp. underbart att folk gjorde när er dotter kom så tidigt? Det är skitjobbigt att gå här med min gravidmage, vi hade planerat så mkt vi skulle göra med våra bebisar och så där... 
    Jag hade inte så mycket kontakt med några kompisar i början utan det var mest våra föräldrar som kom med mat, tvättade kläder mm då vi bodde där från dag 1. Pratade av mig mycket med all underbar personal och andra föräldrar i samma situation. 
    Vi hade ju en väldig tur och vår tjej mådde bra nästan från start så då blev ju allt lättare psykist. Men jag tror att bara du hör av dig och dom vet att du finns om du behöver dom så räcker det gott. Ett sms då och då att ni tänker på dom och så. Man lever i en helt annan värld när man kommer in på neo särskillt om man får ett rum där. Behöver dom prata så kommer dom göra det men annars e det skönt att ha alla på lite avstånd så att man själv kan ta tag i någon om det behövs.
    Grattis till den lilla tjejen och jag hoppas det går bra. Tjejer e ju starkare än killar säger dom när det gäller att komma tidigt så det har hon ju till sin fördel och jätte bra att hon väger över 800 gram:)
    Önskar dom så mycket lycka till, och även om det nu blir en sjukt tuff tid där det kan komma många bakslag så får man ändå glädjas åt dom positiva sakerna.

• IdaElinLivia040611
    mimi02 skrev 2012-01-13 09:40:54 följande:
    Hej alla. En fråga till er som gjort RUL och sett kön - kunde man se det tydligt? Vi ska göra RUL på tisdag (jippiii) och vi har bestämt att vi inte ska ta reda på könet, däremot om jag känner mig själv rätt så kommer jag säkert försöka kolla hehe...., så frågan är, hur lätt brukar det vara att se själv? Framför allt om det är en kille då antar jag....

Annars rullar allt på bra, jag läser tråden rätt mkt och det är jättekul att följa med alla men skriver inte så mkt. Vecka 19 (18+4) idag och det känns ibland som det är nåt som rullar runt eller puffar lite i magen, bara jättelite - men jag hoppas att det är bebisen:) Ska bli så spännande med RUL, kan knappt vänta!!

Har ni andra fortfarande mycket molvärk och så? Jag känner av ibland och ofta känns det också som ilningar/tryck mot underlivet. Nån annan som har så, är det nåt att oroa sig över?

Kram på er alla blivande mammor!
    Är också i v 19 och har molvärk ibland fortfarande. Växer ju i perioder så det e nog inte så konstigt. Känner också mini puffar då och då. Så himla mysigt.
  • IdaElinLivia040611

Vi har redan bestämt namn Marcel Lucca  ska han heta, min man e från Rumänien och han fick välja om det skulle bli en pojke. Mina andra heter ju Ida Elin och Livia. Så hoppas nu att han såg rätt på ultraljudet. Blir det mot all förmodan en flicka till ska hon heta Allegra:)

Lycka 4: Tills för ca 3 dagar sen kände inye jag heller någonting. Men nu helt plötsligt så sparkas det för fullt så jag känner på utsidan till och med. V 18+1 idag.
    Har moderkaka i bakvägg, vet du hur din sitter???? 

• IdaElinLivia040611

V 18 +2 upp 3.5 kg ungefär. Siktar på ca 10 kg så försöker att hålla ner kolhydraterna eftersom dom också binder vatten. Men lite äter jag så bebis får sitt. Har inte haft svårt att gå ner efter grav. amningen suger alla kilon ur kroppen på 2-3 veckor men man vill ju ändå ha lite kontroll. Och huden mår nog bra av att inte spännas ut för mycket.

PIO: Fy va jag lider med dig. Hoppas verkligen att det lugnar sig. Tänker på dig. 

• IdaElinLivia040611

lycka 4: där hör jag också alltid hjärtat. långt långt ner. Fast buffar och sparkar känner jag lite överallt.
    Har blivit dunder förkyld, började i lördags och natten till idag sov jag inte mycket. Hoppas att det värsta är över nu hatar att vara sjuk. 
    Imorgon e det dags för RUL 11:00 ska bli sååå mysigt å se plutten igen. Ska be dom dubbelkolla kön för nu har vi börjat köpa på oss lite pojkkläder.

PIO: Skönt att det har vänt. Uppdatera oss gärna hur det fortsätter .

• IdaElinLivia040611
    JennieJ skrev 2012-01-16 12:25:26 följande:
    Jag visste det jag har en liten lillebror i magen! Och den lilla snorren såg man tydligt ska sätta in bild senare Allt såg hur bra ut som helst och jag blev flyttat från 9 juni till 11 juni istället nu är allt bara så härligt! Mannen å jag sitter nu och planerar namn på lilla pojken *enligt sista mens 9 juni, VUL 13 juni och RUL 11 juni*
    Grattis, många pojkar hittills känns det som.
  • IdaElinLivia040611

Idag e det dags för RUL kl 11....iiihhhhh ska bli så mysigt å se honom igen. Senast var typ för 4 veckor sen så mycket borde ha hänt sen dess.
    Det var en riktig fotbollsmatch i magen i natt. Både vi kl 04 och vid 07. Va nästan svårt att somna om. Han verkar vara en livlig en.
    Laddade också ner appen fast jag har en angelsound Tungan ute , ska testa senare om det fungerar. 
    Är så glad att jag inte kännt av någon foglossning än. men det e väl mycket beroende på att jag är hemma och inte jobbar. Med min första tjej var det hemskt men då jobbade jag på restaurang och det var slitsamt. Lider med er som har fått det ordentligt.
    Drömde om vagnar inatt. Ändrade mig från en iCandy till en Bugga Donkey.....ja man e ju lite galen när det kommer till vagn. Det måste ju bli rätt lixom. 

Dags för en ny bild i bild-tråden:) 

• IdaElinLivia040611
    MissFörstånd skrev 2012-01-17 08:30:08 följande:
    Lycka till på RUL idag!

Jag var hos läkaren på mvc förra veckan och lämnade urinprov, det fanns lite vita blodkroppar i så det skickades iväg. Vet någon vad det betyder??
    Det är väl då det kan tyda på en uvi men jag vet att om man har rikliga flytningar så kan det också ge utslag på vita blodkroppar om det hamnat lite i urinet. Bra att dom kollar upp det ju:)
  • IdaElinLivia040611
    Polarlantis skrev 2012-01-17 08:16:38 följande:
    Skönt att höra att ngn mer springer på toa som en galning, så himla jobbigt! Var och lämnade prov för uvi igår men det var bra men dom ska skicka det vidare för säkerhets skull. Antagligen ligger den där inne och leker att min blåsa är en fotboll, grr!
    Är ju sjukt oroad över RUL och att den inte ska leva och vara frisk...på måndag är det dags äntligen! 
    Nog lever den om den har fotbollsmatch i magen...Flört
Svar på tråden Juni-barn