AAEV skrev 2012-01-13 08:07:36 följande:
Jag ska försöka skärpa mig och uppdatera lite oftare.
Har egentligen bara en fråga till dig IdaElin:
två av våra allra närmsta kompisar fick en liten dotter i onsdags, v 28. Flickan vägde 845 gram. De flögs till Linköping och mer än så vet vi inte. Hur stöttar vi? Vi har skickat sms där vi gratulerat till dottern och skrivit att vi finns här om det är något. _Men sen då? Vad tyckte du var jobbigt resp. underbart att folk gjorde när er dotter kom så tidigt? Det är skitjobbigt att gå här med min gravidmage, vi hade planerat så mkt vi skulle göra med våra bebisar och så där...
Jag hade inte så mycket kontakt med några kompisar i början utan det var mest våra föräldrar som kom med mat, tvättade kläder mm då vi bodde där från dag 1. Pratade av mig mycket med all underbar personal och andra föräldrar i samma situation.
Vi hade ju en väldig tur och vår tjej mådde bra nästan från start så då blev ju allt lättare psykist. Men jag tror att bara du hör av dig och dom vet att du finns om du behöver dom så räcker det gott. Ett sms då och då att ni tänker på dom och så. Man lever i en helt annan värld när man kommer in på neo särskillt om man får ett rum där. Behöver dom prata så kommer dom göra det men annars e det skönt att ha alla på lite avstånd så att man själv kan ta tag i någon om det behövs.
Grattis till den lilla tjejen och jag hoppas det går bra. Tjejer e ju starkare än killar säger dom när det gäller att komma tidigt så det har hon ju till sin fördel och jätte bra att hon väger över 800 gram:)
Önskar dom så mycket lycka till, och även om det nu blir en sjukt tuff tid där det kan komma många bakslag så får man ändå glädjas åt dom positiva sakerna.