Juni-barn
Så var RUL avklarat...phuuu.
Det är helt klart en pojke och verkar vara frisk som en nötkärna , han e så himla söt. Kan inte få nog av bilderna.
Nytt Bf 18 juni så nu byter jag vecka på tisdagar. 18+0 idag .
Marcel Luca

Så var RUL avklarat...phuuu.
Det är helt klart en pojke och verkar vara frisk som en nötkärna , han e så himla söt. Kan inte få nog av bilderna.
Nytt Bf 18 juni så nu byter jag vecka på tisdagar. 18+0 idag .
Här e vi fortfarande förkylda. Och i går blev min lillskrutta förkyld också, så det blev inte mycket sömn i natt. Vi sov väl ok till kl 3 men sen fick vi gå upp och lägga oss på soffan så pappan kunde sova klart. Fick ha henne sittandes å sova då gick det ganska bra.
Bebis e fortfarande vild som attan i magen. Dom passade på att kontrollera min tapp igår när jag ändå var på RUL och den var fortfarande nästan 4 cm som senast. Så nu behövs inga fler UL kontroller. Men ska träffa BM på specmvc idag och då ska hon bestämma hur ofta vi ska ses. Blir ca varannan vecka sa hon förut. Jag har slutat ta mina bricanyl tabletter för jag mår verkligen skit av dom och jag har inte mer än kanske 2-3 samandragningar om dagen och dom gör inte ont. Och tappen var ju som sagt inte påverkad alls så kanske slipper dom.
PIO: Va skönt att ni e hemma igen. Och bra beslut med cerklaget. exakt så beskrev min barnmorska också. Det finns alltid en risk när dom sätter den. Och vi vet ju hur mycket en vecka hit eller dit gör för prematurer. Hoppas verkligen att din bebis stannar länge länge i magen. Min BM sa att när tappen e typ 15mm så är det stor risk för prematur födsel. Och nu va väl din typ 3 och inget tryck. Knapra dina tabletter och vila så kommer det nog gå hur bra som helst .
Jag måste nog säga att jag trivs med att vara gravid från ungefär den här veckan (19-20) för då mår man inte illa längre och man ser inte längre ut som en tjock klump utan magen har liksom poppat ut. Men när bebis sen e ute är det så j-vla skönt för dom sista veckorna e ju lite jobbiga tycker jag. Och det e så skönt att kunna göra vad man vill med sin kropp och det bara drabbar en själv. Ja självklart om man ammar så kan man ju inte göra riktigt som man vill...
På tal om amning så ammade jag första dottern till hon var ca 8 mån andra i ca 4 tredje pumpade jag i ca 1 mån men det funkade inte så bra och eftersom hon sondmatades så fick jag sluta. Den här gången siktar jag på 5-6 mån till det dom börjar äta riktig mat. Tycker det är supermysigt att amma och kroppen blir tipp topp av det .
Jag har haft två snabba vaginala förlossningar och ett akut snitt men i vaket tillstånd och jag skulle aldrig aldrig välja ett snitt. Fy satan va jobbigt det är efteråt första 3 dagarna. Nä vaginalt e bäst för mig. Sprack ganska mycket med första som vägde 4,2 och dessutom kom ut med en knuten näve som stålmannen typ så huvudomfånget blev ännu större. Med andra sprack jag ingenting. Men jag hade inga stora problem efter med första. Hon föddes på kvällen och vi åkte hem dagen efter vid 12 och jag kommer ihåg att jag promenerade till affären och så direkt. Klart första toabesöket e apläskigt efteråt, man vet ju inte hur ont det ska göra men det brukar gå bra. Vid snittet däremot var det hemskt.
Men alla har ju olika erfarenheter och om jag hade sprukit baktill så hade jag kanske inte kännt samma sak.
Skruttens mamma: Hur har du det nu då, e allt återställt. Sex å så tog det lång tid innan det kändes bra igen???
Nu har jag äntligen bestämt mig för en syskonvagn. Det blir ingen iCandy utan en Bugga Donkey istället. Älskar min bugga som jag har nu i singel vagn så jag kör på den. Men satans va dyr den är....14000:- , men får ju typ 7000:- för den jag har nu så det är ju halva i alla fall.
Jag har också rikligare flytningar men mina är ganska sega, som äggvita typ...blääää.
Namn e klart här med, Marcel Luca blir det. Luca i andra namn. Tino tycker jag va jätte fint Dancia.
Sen får man ju bara hoppas att namnet passar till det lilla knytet när man ser honom. Vi har inga reservnamn på lager, men jag gillar Dino, Milo och Jack. Men mannen e inte lika glad för dom .