Inlägg från: Baby1112 |Visa alla inlägg
  • Baby1112

Juni-barn

UnderbaraPojke skrev 2012-05-15 16:03:52 följande:
    Då vart man hemma igen =)
    Ultraljudet visade att jag höll mig preciiiis inom gränserna för mängden fostervatten... skönt att få komma hem iaf =)
    Dock insåg jag på vägen hem hur gääärna jag velat bli igångsatt. Är så trött på att vara tjock och att inget passar. Så trött på allas jäkla komentarer om min storlek heeeela tiden. Jag grät konstant hela vägen hem . Blev ganska dåligt bemött på förlossningen så det stärkte vårt beslut att försöka ta oss till Halmstad.

Dock blev jag lite konfunderad .... är i v 36+3 och bebisen vägde redan 3778g ?????? Jag fick panik direkt och tyckte att HJÄLP, jättebebis !!! Men dem på förlossningen tyckte han var normal ? Men på papperna jag fick står det att han är 31% över förväntad vikt ???
    Kan någon hjälpa mig reda ut om jag eller BM har rätt?

Ikväll ska jag äta pizza och bara sura och gråta i soffan !!!        
    Jag fick göra TUL i fredags pga minskad aktivitet i magen. Då var jag i 35+2 och mini beräknades väga 2300 gram ungefär. Det fick jag höra var normalt... Men har ingen aning???
    Sådär ja
  • Baby1112
    RocketQueen skrev 2012-05-15 19:50:22 följande:
    Jag fick missfall precis innan jag blev gravid den här gången, så om jag går över två veckor (vilket jag räknar med att göra) så har jag varit gravid i nästan ett år. Inte så konstigt att man börjar tröttna på det nu va?
    Vad skönt ändå att det tog sig så fort igen... :)

Har en dotter som är ett år. Blev gravid när hon var fyra månader. Så det känns som jag nästan varit gravid i två år... :P 
    Sådär ja
  • Baby1112
    Memso skrev 2012-05-15 20:28:26 följande:
    Var hos BM idag, alla värden och så såg bra ut.. Huvudet har vart neråt och ruckbart i över en månad MEN nu har han vänt sig och ligger i säte!!! Har fått tid till ett vändningsförsök i nästa vecka. Lite nojjig över detta, någon som gjort ett vändningsförsök tidigare??
    Samma som mig då. Har också råkat ut för det. Var hos BM i onsdags och då låg den nedåt och var ruckbar. Igår var jag på förlossningen och då hade den lagt sig på tvären... Dock inte säte just... 
    Har fått tid för vändningsförsök imon... Är lagom nervös...  
    Sådär ja
  • Baby1112

Memso: klart jag skriver när jag varit där... :) Är mest nervös för att det inte ska lyckas, för jag är nämligen superrädd för att bli snittad... Så jag hoppas verkligen bebis vänder runt!!!

• Baby1112

En stökig förmiddag på förlossningen. Fick sitta med ctg en timme, den vägrade godkänna. Bebis hade för snabba hjärtslag. Sen bytte de maskin och efter 20 min med den var de äntligen nöjda.
    Vändningsförsöken misslyckades, båda två. Blev helt svimfärdig på kuppen eftersom jag inte kan ligga på rygg.
    Nu väntar tid till röntgen i nästa vecka för att kolla bäckenet och i så fall föda i säte. Är fullkomligt livrädd för snitt!!! :(

Men med lite tur kan bebis vända tillbaka igen, hoppas iaf... Är "bara" i 36+0 idag, men dottern föddes 37+3 så de vill ändå ha en plan klar om det sätter igång. Har ju bara haft massa falska värkar hittills... :/

• Baby1112

Memso: var inte alls orolig för själva vändning, mer att det skulle misslyckas. :) Dock fick magen sig en ordentlig omgång, men det klart jobbigaste var att behöva ligga på rygg. Blir svimfärdig direkt. Jag ligger liksom ner på sidan när de gör ctg för jag blir yr av att ens halvsitta när det pressar mot ryggen... :/

RocketQueen: är inte säker på att säte är det bästa. Men blir helt skakis bara jag tänker på snitt... :/ Men hade en väldigt lätt förlossning med dottern, fast hon låg ju iofs rätt...

En sån krångelbebis... Den låg ju rätt förra veckan!!! Blä...

• Baby1112

Sommarblommor: läskigt... Hoppas den vill stanna kvar en stund till, så den blir lite mer färdig!

• Baby1112

Emma: har precis samma känsla!!! I fredags låg mini med huvudet ner och jag var öppen 1,5 cm och nästan ingen tapp kvar. Hade sammandragningar och starka förvärkar hela helgen...
    Nu har bebis lagt sig på tvären och sammandragningarna minskat! Kommer också vara gravid för alltid!!! :)

• Baby1112

Tre flickor: fy vad tråkigt! :( Hoppas verkligen inget mer tråkigt tillkommer innan måndag...

Svar på tråden Juni-barn