Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barn

Det är en månad sen jag sökte nästa vecka.. Har jag inte fått det på tisdag får jag ringa dem, är ju veckan efter jag ska gå är det tänkt.

• zenoble
    Lenis21 skrev 2012-03-24 18:48:20 följande:
    igår va jag hos bm på kontroll, vecka 27+0. sf-mått låg på 28 och hjärtljud på 140. så underbart att få höra den lille i magen.. talade om att jag är så extremt trött hela tiden så jag skall tillbaka på måndag och ta ämnesomsättningsprover. Det ligger nämligen struma i min släkt så de vill ha lite koll så jag inte utvecklar det. pratade också om att jag har många och starka sd varje dag som bara blivit mer och mer de senaste 2 veckorna. ska träffa läkare på tisdag för en undersökning. känner lite ångest för detta då det är en äldre manlig läkare som ska göra undersökningen. har lite svårt för att lägga upp mig inför manliga. vet att det bara är att göra det men känns ändå väldigt jobbigt. Hoppas att min sambo kan få ledigt från jobbet så han kan följa med.

ska på dop nästa vecka och letade idag efter något att ha på mig men hittade ingenting, någon som har några förslag???? på hm hade de ingenting alls. vill ju vara lite snyggt klädd fast jag är gravid.

ha en bra helg allihopa    

Vad skönt att du ska få det kollat nästa vecka, hoppas det går bra! Förstår att det känns jobbigt med undersökning men det går nog relativt fort :) ska också på dop nästa helg till gudsonen, har heller inget att ha på mig! Beställde den mammablusen på hms hemsida så den kommer på måndag, hoppas den passar :)
  • zenoble

Igår kväll så svullnade jag upp ganska rejält där nere efter en dag med jobb och shopping på det.. På kvällen kom det. ringde förlossningen, det enda hon kunde tänka sig var åderbråck, någon som har de? känns som om de svullnar när jag står upp sen har jag svårt å gå/sitta. Det gick över inatt men känns som att det kommer tillbaka om jag ska jobba. Jobbar ni som har det? Ogillar detta :(

• zenoble

Tack för era svar känns skönt att veta att man inte är ensam om det.. Som sagt är svullnaden nere och det syns inte mycket men ändå lite obehag känsla. Igår var det hemskt kändes verkligen som om något tryckte på inifrån och skulle ramla ut! :p ska försöka jobba imorgon tänkte jag.

Ringde fk idag om min ansökan om gravpenningen, är en månad sen jag skickade in nu och har ansökt från 4 alltså nästa onsdag.. Så nu har de 2 dagar på sig att kontakta mig sa hon, nervös!

• zenoble

usch då låter inte alls kul för er som har åkt på så rejäla åderbråck.. är inte så farligt på mig än, var nog så mycket igår bara för jsg överansträngt mig lite med jobb och för mycket lyft.
    PIO: babian, ja det var rätta ordet haha Flört 

• zenoble

Bm besök idag v.30+3

Sf: 30  
    hb: 116     
    blodtryck: 126/78
    hjärtljud: 140

hade inte gått upp något i vikt, men magen har växt mycket sen sist.. äter ju som en kratta så det får man ju lida för själv. bebis ligger nu med huvudet långt ner också. känns verkligen med de trycket man har nu, måste bara sätta mig ibland för det är sånt tryck neråt..
    Nu har fk ringt 2 dagar i rad och sagt att de har min grav penning på handläggning fast det gått över tiden. skulle få svar denna vecka så imorgon antar jag, nervös nu. är ju från nästa vecka man ansökt så det är ju på tiden. 
    håller just nu på att buda på en lägenhet med, vill verkligen ha den. hoppas hoppas de andra lägger sig nu!! grr. vill bara få ordning på allt nu Glad

• zenoble

Jag tänkte också sprida lite glädje och positiv energi hihi :) vi vann budgivningen på bostadsrätten så vi flyttar nog in i maj eller juni efter renovering, så sköönt att ha det klart äntligen! 
    skulle få besked på posten idag ang, gravpenningen, fick inte det så ringde upp och beslutet togs idag att jag blev bevijlad Glad så från och med onsdag är jag hemma, ska bli skönt att kunna fokusera lite mer på sista delen av graviditeten och på sonen som inte är så gammal än. Härliga fredag Hjärta Hoppas ni andra får det någorlunda bra också trots eländiga krämpor!

• zenoble
    stjärnfrukt skrev 2012-03-30 16:54:26 följande:
    GRATTIS! vad skönt för dig att kunna släppa de saker som stressat dig! Nu får du springa o köpa lite lyxgrejer som kan vara kul o ha när man är gravid/ny bliven mamma så du verkligen passar på att njuta! 

Ja verkligen skönt att det löste sig! Man tänker ju på sånt där omedvetet hela tiden annars.

Trevlig kväll alla fina mammisar :)
  • zenoble
    MissFörstånd skrev 2012-03-30 22:38:21 följande:
    Jag ringde fk idag om ett annat ärende och passade på att fråga hur dt gick med min gravpenning och då sa de att de faktiskt har 30 dagar på sig och det är faktiskt till på tisdag.... Han skulle iaf meddela att de måste ringa mig inom två arbetsdagar så jag får nått besked. Zenoble - grattis till beslutet Emma - tror vi har en lika, köpte en mörklila när dottern var liten och den ska vi använda denna gången också. OM vi inte får en pojk, då kanske kanske kanske jag köper en ny för hela 99:- . Väskan har varit helt perfekt i storlek och så så dt är ett bra köp!

Håller tummarna för ett positivt besked för dig också då :)

Idag ska vi på dop för min sambos systerson, vi ska bli gudföräldrar och stå där framme i kyrkan, känner mig inte så pepp på det vill mest hålla mig i bakgrunden haha ;)
Svar på tråden Juni-barn