lycka 4 skrev 2012-02-02 09:14:16 följande:
Ja ring du ! Jag blev lite smått irreterad när jag pratade med en av bm i telefonen ang mina sd, hon började med att fråga om jag va fullt införstådd med anledningen varför man har sd , sen frågade hon om det va barn nummer ett då va jag redan såå irreterad så jag väste fram att det va nummer fyra och att jag är fullt medveten om anledningen till varför man har sd och att jag också va fullt medveten om att sd oftast ska gå över vid vila och att dom absolut inte ska göra ont . Då blev hon tyst en stund å sa att jag självklart kunde lämna ett urinprov när jag kände att jag behövde =)
Uch vilken dryg BM du fick tag på!
Ringde nyss och fick prata med hon som satt i rådgivningen och hon bokade in mig hos läkaren om en vecka och så ska jag lämna ett urinprov imorgon och skulle jag tycka att det blir för jobbigt ska jag kontakta gynakuten...
Hon sa som alla andra att man kan känna sammandragningar och att dem kan vara väldigt obehagliga speciellt om det är första barnet och man inte vet hur de kan kännas. Hon tyckte inte mina 4-5 sammandragningar i timmen på kvällen lät så farligt...