Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

Nu är jag så lycklig att jag gråter och huvudvärken försvann för en stund från medvetandet.. Låg med datorn i knät och kanten mot magen och helt plötsligt tjonga det till så att magen trycktes mot datorn ännu mer. Två gånger på samma ställe! Det måste ju vara bebis!

Första rörelserna..

• Sweet life

Nu har vi precis vart på BUP och fått yngsta bonusens diagnos bekräftad. Autism... Känner att det här kommer bli en tuff vår!

• Sweet life

Nu när jag vet hur fosterrörelserna ska kännas så känner jag det jätteofta! Sååå mysigt ju!

Appropå förlossning är jag rädd, men inte livrädd. Är mest rädd för att det ska gå för fort och att jag ska spricka massor...

• Sweet life
    Ortfjäll skrev 2012-01-20 13:55:40 följande:
    Jag ska oxå försöka få till ett snitt med mitt nu andra barn, första föddes vaginalt utan några egentliga "problem" 2stygn och smärtan var ok med lustgasen 10 timmar värkar o 5 mi krystvärkar så min förlossning va rätt optimal egentligen FÖRUTOM det facktum att jag förlorade 1L blod, det gjorde att jag inte hade någon ork och va allmänt svag efter förlossningen jag orkade inte ens ta hand om min dotter och av skuldkänslorna att jag fysiskt inte orkade ta hand om henne helt själv o klara mig själv så fick jag en depprition. 

Så för att minska den risken att det händer igen vill jag göra ett snitt, det finns inget som säger att jag kommer förlora 1L blod denna gång om jag föder vaginalt men o andra sidan finns det inga garantier för att det INTE händer även denna gång.   
    Det är inte ovanligt att förlora 1 liter blod under ett snitt heller.... Bara en tanke sådär. Har när jag jobbade som USKA vart med på en del snitt och det är nästan vanligare att man förlorar mer blod då än under en vanlig förlossning.
  • Sweet life

Oj vad det var länge sen jag var här inne nu!

Vi har haft influensan i snart två veckor ihoplblandad med nån form av förkylning också. Började med mig och sambon och sen hämtade vi hem en sjuk tjej från förskolan och så har det rullat på...

själv har jag börjat känna av sammandragningar, enbart på kvällarna men det känns obehagligt och borde väl kanske ringa barnmorskan...

• Sweet life

Idag blir det till att ringa barnmorskan om sammandragningarna.. dem kommer konstant och även om jag vilar, bara jag går upp på toa blir magen stenhård och det ilar ut i höfter och ner i benen.. obehagligt är bara förnamnet!!

• Sweet life
    lycka 4 skrev 2012-02-02 09:14:16 följande:
    Ja ring du ! Jag blev lite smått irreterad när jag pratade med en av bm i telefonen ang mina sd, hon började med att fråga om jag va fullt införstådd med anledningen varför man har sd , sen frågade hon om det va barn nummer ett då va jag redan såå irreterad så jag väste fram att det va nummer fyra och att jag är fullt medveten om anledningen till varför man har sd och att jag också va fullt medveten om att sd oftast ska gå över vid vila och att dom absolut inte ska göra ont . Då blev hon tyst en stund å sa att jag självklart kunde lämna ett urinprov när jag kände att jag behövde =)
    Uch vilken dryg BM du fick tag på!

Ringde nyss och fick prata med hon som satt i rådgivningen och hon bokade in mig hos läkaren om en vecka och så ska jag lämna ett urinprov imorgon och skulle jag tycka att det blir för jobbigt ska jag kontakta gynakuten...

Hon sa som alla andra att man kan känna sammandragningar och att dem kan vara väldigt obehagliga speciellt om det är första barnet och man inte vet hur de kan kännas. Hon tyckte inte mina 4-5 sammandragningar i timmen på kvällen lät så farligt...
  • Sweet life

Måste bara få skriva av mig lite av ren lycka..

Som ni kanske läst har jag och sambon haft väldiga problem sen jag vart gravid. Han ville inte ha barnet och inte mig heller. Sen gjorde han helt om några gånger för att sen till nyår verkligen fatta vad det här handlar om och bestämma sig för att vi kör...

Veckorna som gått har bara blivit bättre och bättre. Han är kärleksfull, myser med magen och fick igår känna för första gången när miniräkan hade karateträning där inne... Jag är såååå lycklig och känner att det här kommer bli bra nu!

• Sweet life

Uch vad livet är orättvist...

Här ligger jag i soffan med en buffande bebis i magen och några kilometer bort på sjukhuset ligger min bästa kompis efter en katastrofal förlossning i vecka 32 utan ett levande barn... Önskar bara jag kunde trolla och göra allt bra!

• Sweet life

Ja, det är verkligen hemskt. Nej, jag vet faktiskt inte vad som hände mer än att barnet var livlöst när det kom ut och att dem inte fick igång henne. En liten Isabella...

Svar på tråden Juni-barn