Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

Efter läkarbesöket igår är jag sjukskriven i två veckor för att vila kroppen från alla sammandragningar jag haft sista tiden. Allt såg superbra ut och tappen var 6cm lång och opåverkad.

Nått som inte är så kul däremot är att sambon och jag blivit smittade med klamydia. En tjej han träffade i höstas när vi hade det dåligt och inte var tillsammans visade sig ha smittat honom. Jag visste om att dem träffats och det var verkligen utagerat från min sida och så i måndags när han var på vårdcentralen så passade han på att göra ett test eftersom han hade ont när han kissade och igår, 2 minuter innan jag satte mig i bilen för att åka till läkaren fick vi svaret, det var klamydia... Så jag berättade det för läkaren som sa att mina sammandragningar till 99% beror på just en klamydiainfektion så hon tog en odling och satte mig på behandling direkt...

Tur att den här graviditeten gjort mig lugn som en filbunke, annars hade nog sambon inte haft nått organ kvar.....

• Sweet life

Nu är vagnen köpt!

Blev en Brio Happy med teleskopchassi och lufthjul. Grön liggdel och brun sittdel. Ser helt oanvänt ut, 2800 kr! Rena rama kapet!

• Sweet life
    Bellalella skrev 2012-02-11 20:55:50 följande:
    God kväll allihopa..
    Är det någon av er som är reumatiker? Är själv reumatiker och söker tips på bra vagn, bärsele, bärtekniker osv.. =)

Har haft ganska stora problem med kroppen men nu är höger hand stelopererad, på höger fot är tåknogarna bortop.  plus en stortå som är halvt stelop. I tisdags gjorde jag samma sak med vänsterfoten så nu skuttar jag på kryckor..lilla bebisen verkar gilla det mer än jag :`)

Är iallafall lite orolig för vänsterhanden som knappt fungerar..hur det ska bli med att bära den lilla när den kommer..

Så har ni tips..ös på bara!
    Jag är reumatiker, men har långt ifrån såna problem som du beskriver. Jag får inflammationer här och var, då och då och vid behovsbehandlas bara.

Ergonomisk bärsele och då ingen babybjörnsele, eller en sjal är nog det bästa i din situation. Vagn skulle jag väl rekomendera en lätt modell..
  • Sweet life

Sitter här och funderar på bebisens basgarderob... Vilken storlek ska man köpa på mössor till en nyfödd? Jag är ju totalt ny på sånt här!!

• Sweet life

Nu har även jag drabbats av foglossning!

Kan inte längre stå upp och ta på/av mig byxor eller strumpor.. Det gör ont i hela muffen och jag vill bara gråta!!

• Sweet life

Här hemma bojkottar vi alla hjärtans dag...

Vi kommer båda från ganska trasiga äktenskap där alla hjärtans dag var den enda dagen på året då våra respektive kände sig tvungna att visa lite kärlek. Så därför vill ingen av oss uppmärksamma dagen mot varandra. Vi älskar varandra och uppskattar varandra alla andra dagar också!

Däremot har vi köpt små presenter till barnen och jag har hjälpt bonusarna att köpa blommor och en liten grej till sin pappa som han ska få ikväll...

• Sweet life

Har fått lära mig under mitt liv att bristningar inte beror på om man smörjer eller inte, utan är i stort sett bara hormonberoende... Men här hemma smörjs det också, om det inte hjälper mot bristningar så är det iaf skönt för att det inte ska klia...

Vi kör på bodyshops kakostick... Sambon smörjer varje kväll och jag varje morgon, det är lite mys faktiskt..

• Sweet life
    JennieJ skrev 2012-02-15 14:15:10 följande:
    Dom ska kolla efter läpp spalt framför allt då jag och min pappa är födda med läpp och gomspalt! Gomspalten kan dom inte se innan han kommer ut men om han skulle ha läppspalt kan dom förhoppningsvis se detta? Mina 2 tidigare barn har de inte så förhoppningsvis så slipper Lill pojken de oxå?
    När vi var på RUL kollade dem efter läppspalt och sa att det är nått dem kollar på alla barn.. Tycker det är superbra att dem kollar upp det som går redan i magen.
  • Sweet life
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-16 10:49:55 följande:
    Usch, har ont i magen idag, den är öm. Tror det är växtvärk, eller jag är rätt säker på att det är det men det gör ont i alla fall! Sen är jag hungrig och sugen HELA tiden! Vägde mig igår efter en längre paus från vågen och det var ingen vacker syn. Sen jag plussade har jag gått upp 12,5 kg Men har ju så svårt att låta bli maten och det goda. Funderar allvarligt på att köra nån variant av LCHF eller GI....vad tror ni om det?
    Uteslut inte kolhydrater helt, helst inte alls.. bebisens hjärna och nervsystem behöver kolhydrater i ett steg längre, glukosen i kolisarna... Cellernas energi utvinns av glukosen.

Däremot kan man ju satsa på långsamma kolhydrater och fullkornsprodukter.

Jag står still i vikt. Måste äta mer men är inte ett dugg sugen, har sen inskrivning gått ner 3 kilo och pendlar nått kilo upp och nått kilo ner då och då. Men allt som oftast står jag still.... det ger mig ångest!!
  • Sweet life
    PIO skrev 2012-02-16 12:42:57 följande:
    Ja drömmer med helt knäppa drömmar.
    Här om natten drömde ja att ja födde barn i v 23 och att den vägde 4 kilo!!! HAHA O att läkarna sa att hade ja gått hela tiden hade den vägt 7,8 kilo!!. hahaha herregud vart får man allt ifrån :)

Är i v 23+1 idag om exakt en vecka är ja i samma vecka som ja födde sonen...börjar kännas lite nervöst att närma sej den veckan. Vad kommer ske den här gången??? förhoppningsvis flyter allt på som det ska!

Håller tummarna för att du får gå hela tiden!

Min brorson är född i 23+3, så jag vet lite hur det känns att få ett så litet och i många fall sjukt barn. Deras andra barn är född 41+1... Så en prematur första förlossning behöver ju som tur är inte betyda att den andra blir likadan! Så vi håller alla tummar och tår!
Svar på tråden Juni-barn