Inlägg från: JennieJ |Visa alla inlägg
  • JennieJ

Juni-barn

Tråkigt att höra att så många har problem med magen :( själv har jag haft magkattar/ stressad mage. Sedan min bulimi i tidig ungdom och locec var mon första medicin men dom senare åren har de varit omprecazol som hjälpt. Hoppas de löser sig för er ned dessa problem för de är riktigt jobbigt att ha!

• JennieJ
    gammelmamma skrev 2012-01-31 11:29:32 följande:
    Angående duschen har det varit så innan mjölken stabiliserat sig. Kommer inte i håg hur lång tid det tog men nu när jag tänker på det så måste det se ganska kul ut när man drar upp tröjan och brösten ser ut att spricka och mjölken sprutar. Jag kommer i håg när vi fick sladdisen så hade vi några kompisar hemma en dag/ kväll. Jag skulle amma och tänkte inte på att killen i det paret inte har barn och inte är sp van, han blev helt chockad stackarn;) Men som sagt, det brukar bli bättre på mig efter ett tag 

Haha kan inte vara lätt för honom att veta var han skulle sätta blicken! Vet bara själv när man haft en vän som ammat att man vet inte alltid var man ska sätta blicken! Tycker de är vackert när man ammar sitt barn samtidigt vill man inte sitta och stirra trots att "mamman" döljer sitt bröst väl
  • JennieJ
    Tesssi skrev 2012-01-31 11:31:50 följande:
    Jag har vanligtvis 70D och är nu uppe på 70F/G beroende på modell och affär. Trodde inte att mina bröst hade ökat så i storlek, men tji fick jag när jag väl tog mig iväg och provade nya BH:ar, eftersom jag tyckte att det vällde över lite väl mycket i mina vanliga. Det är första barnet för min del, så vi får se hur det går vid amningen...

Dancia skrev 2012-01-31 11:42:15 följande:
    Med mitt första barn hade jag 70E innan graviditeten, ungeffär som dig. Och det slutade på 70I/J när jag ammade. Såg helt galet ut när bröstet var mer än dubbelt så stort som min nyfödde sons huvud :P. Efter amningen stannade brösten på 70G. Därav valde jag att göra en förminskning efter andra barnet eftersom jag hade för ont och inte alls trivdes med så stora bröst :(.

Ni som haft/har så stora måste verkligen lagt en mindre förmögenhet på bh:ar och framför allt jobbigt att hitta några?
  • JennieJ
    Dancia skrev 2012-01-31 11:45:46 följande:
    Nu efter operationen har jag 70DD. Ville ha en B-kupa och det sa kirurgen att jag skulle få men jag har inte kunnat klämma in brösten i en B kupa sen jag började köpa BH:ar igen :P. Men de är bra mycket mindre och fastare än innan OP iaf :).

Hade jag varit i samma situation som dig hade jag oxå valt att förminska för känner redan nu på DD som jag oftast har att de är tungt och framför allt kan de vara svårt att hitta kläder ibland då de gärna blir för tajt och man kan se ut som Dolly Parton. Har dok Tänkt flera gånger att jag vill lyfta dom då de är äkta och efter snart 3 graviditeter så skulle dom behöva få sig ett litet skönhetslyft då de kan göra som ex väldigt ont att ha bikini överdel på sig då jag får snörra så hårt i nacken
  • JennieJ
    Uddabus skrev 2012-01-31 12:29:22 följande:
    Satte man ett finger på bröstvårtan o höll en stund så stoppar det lite iaf...

Tack för tipset ska jag ta med mig denna gång
  • JennieJ
    Uddabus skrev 2012-01-31 16:08:14 följande:
    Idag känner jag mig som en strandad valross som när jag går ser ut som en vaggande gås...

Känner mig bara fe,t ful, floskig, hyn som är storporig o flammig o  skulle kunna gå o lägga mig o bara gråta...

Fy för att stå ut med detta i fyra månader till... Blä...

Min känsla idag...Usch iaf
    Tyvärr känner ja mig ständig sådan nu förtiden =(
  • JennieJ
    Havsjungfrun skrev 2012-01-31 17:22:31 följande:
    Jisses vilka tuttar ni har tjejer! Här är en som har och har alltid haft B-kupa oavsett graviditet, amning eller normaltillstånd. Först denna graviditeten kan jag tycka att de växt lite och kanske ev. skulle kunna behöva en större bh. Ang. magen så har jag under tidigare graviditeter använt Gaviscon och tyckt att det funkat bra. Denna gången går de bara inte ner utan tycker att Vishyvatten är det knep som funkar bäst. Sitter och sippar lite nu då jag haft en stressig dag på jobbet så att jag trodde att jag skulle spy i klassrummet flera gånger. Fr.o.m. imorgon är jag dock sjukskriven 25 %, har dock inte fått göra upp med min rektor om hur de ska fördelas ännu... Någon som såg på Vetenskapens värld igår? Handlade om graviditeter med en massa innifrån-bilder. Mycket faschinerande att det verkligen kan fungera och bli så perfekt! V. 23 idag   

Åh typiskt att jag alltid ska missa sådana program :) vad det " livets mirakel" som dokumentären hete?
  • JennieJ

Har fått mig en ny dans partner :) sätter på lite reggeatons här hemma och de blir fullfart i magen nästan man kan tro att han där inne dansar loss med höfterna :) dok ser jag mer ut som en av tuffingarna på ute ställena och bara hängbangar :) då höfterna inte riktigt klarar av dans längre :( för att förtydliga så brukar jag någon i veckan köra på med musik hemma och barnen och jag dansar loss för att göra av med sista energin innan dusch och Bolibompa :)

• JennieJ
    Havsjungfrun skrev 2012-01-31 18:17:40 följande:
    "Människan sedd inifrån" hette den. Även i SVT2 3/2 och SVT2 4/2.

Tack detta ska jag kolla upp med tider för vill inte missa detta :)
  • JennieJ
    JennieJ skrev 2012-01-31 18:22:49 följande:
    Tack detta ska jag kolla upp med tider för vill inte missa detta :)

Åh så underbart :) min lilla sparkar mest neråt mot bäckenbenet och även om de händer att han sparkar ibland så magen hoppar till så missar jag de mest att känna med hand! Men skillnaden känns tydligt :)
Svar på tråden Juni-barn