Inlägg från: JennieJ |Visa alla inlägg
  • JennieJ

Juni-barn

Får jag fråga en nyfiken fråga? Och de är hur mycket har ni alla ökat i vikt? Själv har vägde jag mig i onsdags och har ökat från 64 kilo till 99 kilo så "underbara" 35 kilo extra på kroppen :/ kan lova de känns i lederna nu när de är så varmt

• JennieJ
    LillaGrynet skrev 2012-05-26 16:02:41 följande:
    Har ökat 14-15 kg i vikt sist jag vägde mig.. Men nu har jag samlat på mig sjukt mkt vatten dem senaste dagarna...:-/

Ganska normalt med andra ord :) hoppas du inte har allt för ont i kroppen tack vare vattnet? Själv tror jag de är just vattnet som gjort att jag ökat så pass mycket
  • JennieJ
    mycketsaft skrev 2012-05-26 16:05:17 följande:
    Har gått upp 7 kg sen start. Med första barnet tror jag det blev 9 kg från utgångsvikt men sammanlagt 11 kg om man räknade med viktnedgången första månaderna.

Avundsjuk!!
  • JennieJ
    mycketsaft skrev 2012-05-26 16:07:58 följande:
    Jag har inte samlat på mej någon vätska så jag tror att det har mycket med det att göra, sen har jag inte haft någon vidare matlust under graviditeten så jag har inte ätit så mycket heller.

Okej :) jobbigt med detta med matlusten! Själv har jag ett jätte stort behov av mat dok får jag inte äta allt jag vill längre då jag fick veta för 4 veckor sedan att jag har dragit på mig graviditets diabetes
  • JennieJ
    LillaGrynet skrev 2012-05-26 16:13:34 följande:
    JennieJ: jag tror mer på att jag ligger på en ökning på 18-19 kg nu.. Hade en del extra sen innan också om man ser till min längd.. Nu räknar jag viktuppgång sen inskrivning å vet att jag gick upp en del till inskrivning

Egentligen bör man inte tänka på detta med vikt å allt när man är gravid men då de är mitt 3e barn och jag ökat massor med dom andra 2 (31 kilo och 39 kilo) så vet man hur svårt de är att tappa efter. Har aldrig kommit ner på mina 55 kilo jag vägde innan första barnet
  • JennieJ

Grattis till alla bebisar som redan kommit även om vi fortfarande är i maj ;) själv blir jag mer och mer förvirrad då jag var så nära att få primatur i vecka 30 och nu känns de mer å mer att jag kommer gå över tiden istället :( skumt att de vänt så! Har sd, fv och mer eller mindre haft diarré i snart 2 veckor men mer än så är de inte! Går och väntar på att vattnet ska gå även om de inte gjort de under mina 2 andra graviditeter för där gick de vid krystvärkarna så har jag lyckas intala mig själv att denna gång går de innan! Imon går ja in i vecka 39 så en vecka till max hoppas jag att ja är gravid bara och tills dess kommer jag vara ensam kvar på denna tråd som gravid för den farten bebisarna tittar ut nu så bör vi alla vara klara inom en vecka ;)

• JennieJ

Vill rekommendera en bra app till mobilen jag ladda hem idag ;) den heter VÄRKTIMER och där kan man klocka värkar och hur länge dom håller i sig! Kostade oxå bara 7 kr vilket den absolut är värd :) i appen finns de att de även sparas i lista i rubrikerna starttid,sluttid, längd och frekvens. Även viktiga och bra telefon nr! En bra sak till oss som väntar bebis :)

• JennieJ

Efter en koll nu på bm visa de sig att jag har 1+protein i urinet och ett blodtryck på 158/95 så in på kontroll på östra är nästa anhalt för de kan vara så att jag har havendeskapsförgiftning! även väldigt öm i magen men bebisens hjärtljud var bra isf! Så vem vet kanske bebis dom närmsta timmarna :) nu drar ja till sjukhuset iaf 

• JennieJ

Jag har havandeskapsförgiftning men mild variant och har även börjat öppna mig och är öppen drygt 4 cm men skickas hem i väntan på riktiga värkar ska sätta igång så bara hoppas de är snart och de trodde läkaren att de skulle göra! Dom tog dok blodprover innan jag åkte och skulle de visa nått är de igångsättning men de får vi hoppas att vi slipper

• JennieJ

En fråga tjejer? I torsdags fick jag veta efter en tur till sjukhuset att jag har gynnsam havendeskapsförgiftning! Har efter de varit livrädd att jag ska bli riktigt dålig. Men förutom trötthet och en vis huvudvärk har jag klarat dessa dagar utan att de ska bli värre men vakna nu och nös till och de forsar bokstavligen blod ur näsan på mig och kan de ha med havendeskapsförgiftningen att göra eller är de nått annat som bara bråkar lätt med mig?

• JennieJ
    Dancia skrev 2012-06-05 09:39:37 följande:
    JennieJ: jag har ingen aning, men det låter ju lite som att det kan ha ett samband med ditt höga blodtryck? Tycker iaf att du ska ringa förlossningen och berätta och se vad de säger.

fyrklöver81 skrev 2012-06-05 09:15:35 följande:
    Jennie! Slemhinnorna både i mun näsa och underliv blir mycket mer sköra under graviditeten pga olika hormoner, så det kan jag inte tänka mig hör ihop med din havandeskapsförgiftning. Jag vet att det i allafall är normal för alla att ha det så, själv blöder jag i munnen vid tandborstning, men jag är bara lekman =) Grattis till alla bebisar! 

Hej tjejer! Prata med min bm nu vid 10 exakt och ska klä på mig då hon ville träffa mig direkt nu vid 11. Får se vad som sägs?
  • JennieJ

Var man på väg till östra sjukhuset igen! Kroppen mår inte bra av graviditeten och min barnmoska kallar de så fint som kris läge så in och se om läkarna tycker desamma på förlossningen och se om man får till en igångsättning? 

• JennieJ

Jag kommer vara gravid max 2 dagar till för på fredag kl 8 har jag tid för igångsättning :) så nu laddar vi batteriet

• JennieJ

Känns hur bra som helst att bli igångsatt då jag mår riktigt dåligt både kroppsligt och psykiskt! Är i vecka 39+1 idag och de är skönt att dom inte låter mig gå över tiden utan lyssnar på mig :) man kan ju alltid hoppas de sätter igång av sig sj innan annars är de bara 2 dagar kvar! Tack för era varma ord

• JennieJ

Nu ligger jag på förlossningen och är igångsatt och vattnet har gått så snart bebis :))) dok inga riktiga värkar än så dropp sätts kl 12

• JennieJ

Efter en intensiv förlossning är han nu här ;) älskade Theodor föddes igår 18:16 och vägde 3980 g och var 52 cm! Bild och förlossnings berättelse kommer när jag är hemma från bb ;)

• JennieJ

Hej tjejer följer med spänning varje dag va som hänt ;) själv har jag haft 2 kaos dagar verkligen men de börjar klinga av och oros sakerna försvinner! Är nämligen fortfarande kvar på bb efter att Theodor föddes i torsdag och för 2 dygn sedan märkte dom via ett test att han inte syresatte blodet ordentligt så han blev inskriven på neo för utesluta visa saker. Dom hörde även blåsljud från hans hjärta. Men nu är massa tester avslutade och Inget virus, inget fel på hjärtat utan att han var sen att utveckla sig vid födseln och hjärtat slöt sig inte direkt och han andades häftigt osv osv osv kan skriva en novell om alla ??? Som kom fram hos läkarna när han vart dålig? var mycket som kunde vara felet men inga svar, nu efter inga fel förutom att han är väldigt hungrig HELA tiden och tills min mjölk runnit till så är han inskriven på neo även om de e mig han sover med! Lycka till nu alla där ute

• JennieJ
    LillSnurr82 skrev 2012-06-20 21:51:33 följande:
    Haha jag skrattat ihjäl mig när du skriver att du skällde ut din Karl för att ha fisit.. Själv börja jag stor böla när jag stod på alla fyra och kämpa och kände skit doften.. Försökte viska till min karl- jag sket barnmorskan i ansiktet , fast jag nog i själva verket skrek det mellan snyftningarna..

Haha själv kissa jag på bm när jag krysta! Enligt min man fick hon piss på sig överallt *ops*
Svar på tråden Juni-barn