Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

Havsjungfrun skrev 2012-03-01 17:43:41 följande:
    Bröstsim ska man undvika eller i så fall simmam som en sjöjungfru med benen tipsade min kompis med foglossningen från helvetet alla tre graviditeterna och fortfarande. Känner själv stor skillnad mellan att simma bröstsim och ryggsim. Hugger i varje bentag när jag simmar vanligt bröstsim men känns inget när jag simmar ryggsim.
    Bröst är inte att rekomendera. Jag har haft simgrupper för gravida när jag var simtränare och när man flexar ut med benen så öppnar man upp bäckenet, så big nono... Crawl, fjärilsben och ryggsim är det vi körde med de gravida vi hade i gruppen. De flesta var gamla tävlingsimmare och tyckte att det var som att komma till himlen att få komma ner i det avlastande vattnet.

Själv försöker jag simma 2-3 dagar i veckan även nu när jag är gravid... Men att hitta motivationen att släpa sig iväg är inte enkelt!
  • Sweet life
    Hemmamorsan skrev 2012-03-01 17:03:13 följande:
    Ops. Får lite dåligt samvete när jag ser hur ofta ni e hos BM.
    Jag har långt dit och ingen bil på dagarna .. och nu har det nästan varit nån kotte varje gång som har varit sjuk så vi har fått ställa in. Så 2 ggr har jag varit där under denna grav. Men sen mår jag ju väldigt bra och har fått några sen innan så..Vi får vara väldigt effektiva när vi träffas. =)
    Jag har vart hos BM 3 gånger nu i vecka 25. Sen från vecka 30 är det varannan vecka som gäller...
  • Sweet life
    LillSnurr82 skrev 2012-03-02 10:02:38 följande:
    Bäbis i magen är hel vild! Inget minne av att min dotter var så vild i magen...:/ med tanke på hur vild dottern är nu även om hon var lugn i magen gör mig livrädd för HUR vild syster/bror kommer vara...:S
    Samma här...

Igår när vi skulle sova var det full fart. Jag kunde inte somna och när jag vaknade i morse drog det igång igen.. Magen studsar och flyttar på sig hela tiden.. Underbart, men ibland vill man ha liiite lugn bara..
  • Sweet life

Idag är det dags för vårt efterlängtade köns-ul...

Här hemma ligger rösterna 2 på pojke och 1 på flicka. Bonusdottern på 13 hotar med att flytta om det INTE är en pojke då hon är trött på sin lillasyster som det är redan nu...

Helgen har vart lite upp och ner känslomässigt då sambons exfru sett mig på Ica i fredags kväll och frågade om jag var gravid. När sambon då sa ja, så vart det telefonterror hela helgen om hur elak han är, hur hon trodde att hon kunde lita på honom och att dem inte ens vart skilda när jag måste blivit gravid och att vi måste planerat det här... Tänk så fel man kan ha när man inte sitter på alla fakta...

Men det är nästan rätt åt sambon, han lovade mig att berätta efter RUL och det har han inte gjort, men jag vet att han ville ha det formella med tingsrätten klart och skulle berättat igår när det var överlämning av barn. Men han hann inte...

• Sweet life
    Uddabus skrev 2012-03-06 08:43:38 följande:
    Ja det är jobbigt med alla förkylningar... Hostar som en galenpanna fortfarande o lite svårt med andningen men det är mitt eget fel från början...

Har varit rökare i 20 år men nu är jag helt rökfri sen jag blev såhär sjuk...

Ja jag är hemsk som rökt under graviditet men är jävligt glad o stolt att jag är fri nu... För både min omgivning, bebis o min egen skull...

Nu ska väl skiten bara hostas ur lungorna men fan så jobbigt det är... Med andningen menar jag
    Jag tycker du är grymt som slutat nu! Bättre sent än aldrig!

Ja, dessa förkylningsvirus som går nu är hemska.. Igår var sambon iväg till VC eftersom han fortfarande inte är pigg, 5 veckor efter att det bröt ut. Så nu tog dem massa prover. Blodvärde, vita blodkroppar, sänka och några mer som jag inte kommer ihåg...
    Jag får ångest så fort man nämner prov på vita blodkroppar då jag förknippar det med blodcancer i alla former och tillsammans med hans matthet är jag nu helt inställd på att han leukemi... Försöker slå bort det och intala mig att provsvaren imorgon kommer vara tipptopp!
  • Sweet life

På könsulet var det en grabb som stolt visade upp både snorren och pungen för oss... Läkaren skrattade och sa "ja, det där är ju till 150% en pojke".. Pappa D log så att hade han inte haft öron hade munnen gått runt hela huvudet...

• Sweet life
    Uddabus skrev 2012-03-06 16:54:20 följande:
    Då hade du inte orkat med min 7 åring som är en plåga just nu... Som bara säger emot, tjafsar, skriker, snutig osv... Men tackar för maten osv... Ouppfostrad... Nä verkligen inte... Bara inne i en 6-7 års trots...
    Låter som den 13 åring vi har här hemma, och fyraåring.. Funkar all trots på samma sätt?
  • Sweet life
    Uddabus skrev 2012-03-07 11:33:22 följande:
    Måste bara fråga hur många som tänker amma?
    Jag tänker försöka och göra allt jag kan för att det ska funka... Min mamma kunde inte amma nått av sina barn och jag hoppas INTE det ligger i generna...
  • Sweet life

Appropå allergi, tänk på att man aldrig kan vara allergisk mot nått man inte träffat på tidigare. Så om man ska akta sig för pollen gäller det att hålla bebisen inomhus hela pollentiden och så resten av livet...

• Sweet life

Jag upptäckte idag när jag fick bråttom till bussen och var tvungen att pinna på att jag fick som hållsmärta i sidan, fast längre ner... Nästan vid höftbenet. Nån som känner igen det?

Svar på tråden Juni-barn