Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

Idag var det såpass mycket fest i magen att det syntes utanpå hur det sparkades. Hur häftigt som helst! Har haft en riktig skitdag för jag har haft så galet ont i fogarna och ryggen så det var en mycket bra avslutning. Som en liten påminnelse om varför jag har sådär ont.

• RocketQueen

PojkarnasMamma: Jag väger mig inte alls. Men jag märker att jag har gått upp lite, tex en tröja sitter lite tight över armarna, ett par jeans stramar lite mer osv. Så nu blir det bara sötsaker en gång i veckan och fullkornsprodukter. Oftast brukar min vikt stabiliseras rätt bra bara jag håller mig bort från sockret. I övrigt så äter jag vad jag vill. Tror att det är dumt att gå på nån diet nu däremot kan man ju försöka att tänka till lite innan man tar just en chokladbit eller vad det nu kan vara. (Vilket jag är skitdålig på rent ut sagt...)

• RocketQueen
    AAEV skrev 2012-02-16 12:44:13 följande:
    Jag har riktigt viktnoja denna gången och väger mig varje dag. Har inte gått upp något än, ligger på -2 kg. Är livrädd för att gå upp massor denna gången också så jag försöker tänka på vad jag äter. Svårt ibland, just nu är jag inne i en är-sugen-på-allt period och igår åt jag två sandwich-glassar, ett helt rör med pringels och en twix. Till kvällsmat
    Haha jag har också haft såna där kvällar. Jag försöker verkligen att inte bli nojjig över vikten och det är därför jag inte väger mig överhuvudtaget. När barnmorskan väger mig så tittar jag bort och hon berättar inte hur mycket jag väger. Och jag tror att man måste få ha såna där kvällar då man bara äter precis vad man vill och inget annat. Så länge det inte händer för ofta så tror jag inte att det är någon fara. Jag försöker att bara använda mina kläder som måttstock istället.
  • RocketQueen
    gizmolarson skrev 2012-02-16 14:59:10 följande:
    Pust å stön.. Flåset är totalt väck.. Bäddade nyss sängen men måsta lägga mig i den direkt efter för jag blev helt slut..
    Haha jag monterade ihop vagnen som vi beställde (som dom på något sätt fick ner i ett litet, litet paket!) i tisdags och efteråt var jag helt slut och alldeles svettig! Har inte märkt av det där tidigare att man blir varmare men nu var det minsann väldigt tydligt. I vårt hus har vi tre våningar, soffmyset på tredje våningen och kökt (dvs all mat!) på första. När jag kommer upp till soffan igen efter att ha stillat den plötsliga hungern är jag alltid helt slut och alldeles andfådd.
  • RocketQueen

Jag har precis varit ledig i tre dagar då jag verkligen vilat och tagit det lugnt för att vila upp fogarna. Sen idag så har jag jobbat i tre timmar och jag känner mig redan helt mörbultad! Ursäkta men hur i hela h-vete ska det här gå? Planen är att jag ska jobba fram till i början av maj innan jag kastar in handduken men man börjar ju undra. Om man inte ens kan jobba i tre ynka timmar utan att få så ont så undrar ju jag hur det här ska funka... Lina007s beskrivning är rätt bra tycker jag, man känner sig misshandlad...

Sorry, behövde gnälla lite...

• RocketQueen

PIO: hur mycket SD har du haft när du åker in? Har det börjat med lite mildare som sen blivit värre eller har det varit likadant hela tiden? Fy vad läskigt iaf... Hoppas bebisen trivs bra nog för att stanna kvar där inne!

• RocketQueen

Vad läskigt... Jag har nämligen haft rejält med SD idag, lite därför jag är extra nyfiken. Dom är inte så kraftiga men kommer lite för ofta tycker jag. Nu är jag hemma och tänker ligga i soffan resten av dan/kvällen och räknar med att det lugnar ner sig. Annars ringer jag förlossningen för lite råd...
    Men vad skönt att du har fått komma hem igen. Antar att varje vecka känns extra viktig när man har varit med om nåt sånt tidigare.

• RocketQueen
    Hemmamorsan skrev 2012-02-18 19:14:58 följande:
    Har varit en sväng på Ullared idag! =) Blev allt lite grejer till bebis. Har ni börjat handla än å isf vad?? =)
    Vi var i Ullared för ett par veckor sen och köpte i stort sett allt vi behöver En och en halv kundvagn fyllde vi Så nu är det bara småsaker kvar, vi ska köpa ett skötbord, en byrå och en skötväska typ...
  • RocketQueen
    PIO skrev 2012-02-18 17:15:10 följande:
    Ja man går runt o oroar sej hela tiden. O ju närmre v 24+1 ja kommer ju nojigare blir ja. Är i v 23+3 idag. Ja ring förlossningen o prata med dom om dina sd inte ger med sej. Kan kännas skönt att prata med någon kunnig :) hoppas att dom släpper snart! Alltid bättre att åka in en gång för mycket än
    en gång för lite.
    Det känns bättre nu när jag sitter still hemma i soffan och inte gör nåt. Det är värre när man är på jobbet utan möjlighet att sätta sig ner eller gå undan. Men kommer det tillbaka imorgon så ringer jag, om inte annat så bara för att få prata med ett proffs. Ni som har gjort sånt här förr (det här med graviditet och grejer ) vad är det som kan påverka att man får mer sd? På tisdag ska jag till bm som skulle ta en massa tester för att se om jag har fått någon slags infektion som orsakar sd men kan tex psykisk stress påverka?
  • RocketQueen
    Dancia skrev 2012-02-18 21:04:06 följande:
    Vad tråkigt, men skönt att de hittat det och att det nu kan behandlas.

RocketQueen: Sammandragningar kan bero på väldigt mycket. Oftast beror det på fysisk ansträgning och UVI, alltså bakterier. När jag var på gynakuten sist på grund av väldigt kraftiga SD så berättade även läkaren att till och med dåligt vätskeintag kan reta livmodern och framkalla SD. Psykisk stress kan också helt klart framkalla SD.

Emma78: känner mig en aning avundsjuk på dina Lundmyr inköp ;). Finns lager57 även på Internet eller det är bara en butik?

Moa Li: gud vilket fint set! Önskar att jag också var så duktig på och hade tålamod till att sy :).
    På vanliga byxor tycker jag dock det går snabbare att dra av och på byxorna än att knäppa i grenen, men det är ju en smaksak :). Däremot är det supesmidigt med knäppning i grenen på pyjamaser och bodysuits.
    Jag ska till BM på tisdag, då skulle vi ta tester för att se om jag har dragit på mig tex UVI. Men jag har en känsla av att det är stress det handlar om. Har varit rätt så trasig sen min pappa gick bort i julas och har brottats mot en del ångest och depressioner. Vi får väl se vad de säger på tisdag, nästan så man önskar att det handlar om nåt som man bara kan ta antibiotika mot, det där huvudet är svårare att vinna över.
Svar på tråden Juni-barn