Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

Vi vill också ha så mycket som möjligt klart innan. Även om man räknar med att gå över så kan ju precis vad som helst hända och bebisen kan ju dyka när den känner för det. Och med tanke på hur fort dessa 25 veckor har gått så går nog de närmsta 15 väldigt fort.
    Babygym tänkte vi köpa! Det har vi helt glömt

• RocketQueen

Sitter på flygplatsen och väntar på att incheckningen till min flight ska öppna. Hur tråkigt som helst! Sist jag skulle flyga samma sträcka så var det en massa förseningar i trafiken vilket gjorde att jag knappt höll på att komma fram till flygplatsen i tid (tur det finns vänliga själar som låter en gå ombord fast incheckningen har stängt) så nu ville jag vara ute i god tid. Så nu sitter jag här, 45 kvar tills det händer nåt... Suck...

Har varit hos bm idag, lyssnat på hjärtat och lämnat massa prover. Hon ville ta lite prover för att utesluta att det är nån infektion som orsakar sammandragningarna och så fick jag nöjet att väga mig. Ångest.. Men vi har en deal, jag tittar inte på vågen och min bm kommenterar bara om jag har gått upp för mycket eller för lite, är inget konstigt får jag inte veta hur mycket jag väger. Känns bra, hanterar inte viktuppgång särskilt bra nämligen...

Oj va jag skriver, så blir det när man har tråkigt...

• RocketQueen

Min foglossning började som smärta i blygdbenet. Sen har det spridit sig även bak i ryggen men när det är som värst så värker hela underlivet och ryggen känns det som :-/

• RocketQueen

Vi lyckas inte komma på ett enda pojknamn. Jag har massor av idéer men mannen gillar inte nåt av dom... Så nu har han fått i uppdrag att komma på två namn som han tycker om innan söndag Han kan inte bara dissa alla mins förslag om han inte kommer med några egna

• RocketQueen

Jag har också börjat svullna, antar att det är vätska. En ring har jag fått ta av mig men hoppas på att kunna behålla vigsel och förlovningsringen på ett tag till. Och idag fick jag ge mig ut och köpa ny bh igen... Hoppas det blir den sista...

• RocketQueen

Fy för att vakna efter bara fyra timmars sömn. Speciellt när man vaknar av att man har ont :-/ Jag har varit så löjligt extrasnäll mot fogarna nu i flera dagar men det spelade visst ingen roll. Aj, det kommer att bli en tuff flygresa hel idag... Kul att sitta först på ett plan och sen en timmes kollektivtrafik för att ta sig hem... Sämsta starten på dagen...

• RocketQueen

Är det någon annans hår som har förändrats? Mitt är mycket tjockare men det är ju inte så ovanligt. Sen igår så upptäckte jag dessutom att det har blivit lockigt! Stora skruvlockar! Har alltid haft lite självfall men såna här lockar har jag inte haft sen jag var fem. Konstigt.

• RocketQueen

Ensortsmamma: Vad skönt att deg slutade lyckligt idag. Tycker inte alls att det är konstigt att du fastnat för flaggan, den symboliserar ju allt som gick fel. Precis sol Dancia säger så tror jag att många här i tråden kommer att tänka extra mycket på den där flaggan efter att ha hört er historia.

Jag är också på väg hem från förlossningen nu. Bebisen har varit väldigt lugn senaste dagarna. Alldeles för lugn. Så jag ringde och rådfrågade och dom tyckte att jag skulle åka in direkt. Så jag och mannen fick lämna jobbet (vi jobbar på samma ställe) mitt i största stressen och bege oss till sjukhuset. Som tur var såg allt bra, bebisen verkar ha snurrat runt och siktar på min ryggrad istället vilket gör att jag inte känner honom så ofta längre. Så nu kan jag slappna av igen...

• RocketQueen
    RocketQueen skrev 2012-02-29 10:39:35 följande:
    V.27 idag! Och exakt 7 veckor kvar tills jag jobbar mitt sista pass på lång tid. Kunde lika gärna varit 207 veckor kvar känns det som idag... Vissa dagar så rör sig tiden inget alls...
    Va f-n! Inte alls sju veckor kvar ju! 10 veckor ska det vara, nu krossade jag precis mig själv lite, litegrann... suck...Rynkar på näsan
Svar på tråden Juni-barn