Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-19 11:55:30 följande:
    Vad skönt att allt gått bra för er hos bm!

Var själv iväg idag, det mesta såg bra ut men jag har blivit totalt förvirrad om jag ska göra snitt eller inte. Lille Harry är dessutom redan stor och ligger rätt långt över medel sf-måttet, hade ett sf-mått på 29 idag och är i vecka 28+2. Hade lyckats hålla vikten också sen förra gången! Men det här med snitt eller inte äter snart upp mig! *gah*
    Men då ligger du ju inte långt över medel när det gäller sf-mått. Jag ligger på samma och min bm säger att man räknar på antalet fulla veckor, i detta fallet 28 +/- 2 cm. Alltså ska man ligga mellan 26-30 cm i sf-mått. Så då ligger du ju precis lagom? Det var det jag fick höra iaf. Jag ligger också högt på sf-skalan men inom "rätt" gränser så att säga. Sen var hon också noga med att påpeka att det  viktiga är att man följer sin egen kurva, inte nåt fast mått.
  • RocketQueen
    gammelmamma skrev 2012-03-19 14:30:52 följande:
    då måste ju jag ligga lågt, jag är också i v 28. menmen hon hade väl sagt om det var något att oroa sig över
    Ja, har din bm inte sagt nåt så lär det ju inte finnas nåt att oroa sig över. Det svåraste med allt är väl att inte oroa sig i onödan skulle jag vilja säga
  • RocketQueen
    gammelmamma skrev 2012-03-19 16:22:58 följande:
    Ja precis, jag försöker känna min egen kropp och utgår i från det. Det är lätt att dras med när det diskuteras saker. Missförstå mig inte, det är jättebra att det diskuteras men vissa dagar när jag är låg och nere så ser jag mest problem, andra dagar är bättre.:)
    Tycker att det låter väldigt sunt, jag är lite likadan. Vissa dagar måste jag nästan hålla mig borta för att inte börja oroa mig och andra dagar vill jag veta precis allt om allting. Men jag försöker ha som grund att lyssna på kroppen, känns det bra så är det antagligen bra.
  • RocketQueen

Jag tycker att jag pratar med fk flera gånger i veckan. Det som verkat röra till det är att jag har blivit sjukskriven i perioder. Först en vecka, sen ville jag prova att jobba igen, det funkade inte så det en vecka till (det var allt läkaren kunde göra utan att träffa mig) sen var det nytt läkarbesök och längre sjukskrivning. Senast igår ringde dom och frågade vilka datum jag var sjukskriven mellan. Jag frågade lite försiktigt om inte det stod på de intyg som jag skickat in. Jo, det gjorde det ju... Rätt optimistiskt tt förvänta sig att en yr, gravid ska komma ihåg alla datum i huvudet...

• RocketQueen

Ooooj vilken lång dag... Började med ett besök på Bauhaus för att köpa färg, rollers mm. Sen blev det Ikea för att köpa en stor byrå och en massa småkrafs. I helgen så ska vi renovera det som ska bli bebisens rum så jag ville få allt köpt som vi behöver innan dess Envis som synden så kan man ju inte vänta tills nån har tid att hjälpa mig så jag kan ju bara tänka mig synen när jag försöker få in 50kgs-paketet med byrån från bilen, jag fick ställa det på fötterna och vagga in! Haha. Sex timmar tog hela dagens projekt så nu sitter jag i soffan och försöker vila upp mig efter en lång dag med foglossningar och sammandragningar på ett stökigt Ikea...Huuu.... men oj vad fint det kommer att bli

• RocketQueen

Gammelmamma: Vad skönt att det känns bra. Och att du äntligen fick träffa en vettig läkare och har fått hjälp att sova ordentligt. Snitt är inte helt illa heller, allt har ju sina fördelar.

• RocketQueen

Jag har inte heller gjort nån, på den MVC jag går på finns en gynekolog som jag får träffa om jag behöver undersökas.

• RocketQueen

Fan, jag är ju mitt i en sjukskrivningskarusell med först 50% sen 100% sen jobbade jag 50% en vecka till och nu är jag sjukskriven på heltid igen. Detta gör att jag inte får någon lön den här månaden! Idag fick jag 1800:- från fk som är betalning för 7 dagar i februari men pengarna för mars kommer ju inte komma på ett bra tag. Det är ju inte direkt någon överraskning så jag hade lagt undan pengar från förra månaden men det är bara precis så att man går runt. Så nu när jag har betalt allt så har jag exakt 0:- kvar... Vad less jag blir... Noll kronor i en hel månad, och då räknar jag med att det inte blir några problem med resten av min sjukskrivning utan att den kommer som den ska nästa månad, det vet man ju aldrig...

Svar på tråden Juni-barn