Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

MissFörstånd skrev 2012-02-25 08:46:05 följande:
    Halva inlägget försvann .

Moderkakan och tappen var helt opåverkade och bebisen sprattlade och mådde toppen. Bldtr var bra också. Hade dock en svampinfektion som ska behandlas och blödningen kan komma från den.

Visst var det ngn mer som börjat må illa? Jag mådde illa igår på dagen och inatt kräktes jag men sen inget mer. Inget magsjukeliknande. Kan man verkligen börja må illa i v.26?!
    Skönt att bebisen mådde bra och att de hittade orsaken till blödningen.
  • Havsjungfrun
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-25 10:00:16 följande:
    Är det inte tvärtom?
    Min son låg aldrig under 150 slag per minut och lillen i magen nu ligger också på 150 slag per minut.
    Hög hjärtfrekvens anses som tjej och låga som kille. Stämde på mina barn.
  • Havsjungfrun
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-25 10:02:55 följande:
    Vilken skojig lördag...underbart vårväder ute och maken och sonen gick alldeles nyss upp på stan för att shoppa med sonens farmor och farfar. Själv sitter man här och är lite deppig då jag inte kan göra ett skit!

Magen börjar krångla också, hård som bara den och det gör ont att sitta för länge på toan. Det stramar och svider i mina gamla ärr från förra förlossningen (partiell sr grad 3-4).

Måste försöka tänka positivt och njuta av min lilla sprattelgubbe i magen istället
    Be maken köpa med sig lite goda dadlar och fikon till dig. Gott och nyttigt att smaksa på och hjälper till att hålla magen igång.
  • Havsjungfrun
    tomisamat skrev 2012-02-25 11:01:21 följande:
    I morgon är det bara hundra dagar kvar till start av förlossning ( igångsättning).
    100 dagar för mig till BF idag :)
  • Havsjungfrun
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-25 10:15:44 följande:
    Dessvärre är jag rätt allergisk och tål i princip ingen frukt! Katrinplommon fungerar dock om jag inte äter för många. Sen var det där med vikten också, är så nojjig över den! Har försökt sluta med godis, glass och läsk och att äta mindre portioner, har därmed gått ner lite grann vilket jag är glad för. Men idag hade det gått upp igen, fuskade lite igår. Kan inte gå upp så många kilon som sist, då kommer jag få ett helvete!

Usch vad negativ jag låter hela tiden när jag skriver här, förlåt! Känner mig konstigt nog oväntat positiv denna graviditet jämfört med förra. Är ju egentligen en glad person
    Det var ju typiskt då för det brukar hjälpa. Har du testat Pajala-gröt?
  • Havsjungfrun
    UnderbaraPojke skrev 2012-02-25 11:18:51 följande:
    104 dagar för mig !!! Inte klokt vad tiden har gått fort .... Kanske dags att börja njuta av graviditeten ?? =)
    Glad
  • Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-02-25 10:32:59 följande:
    Det är nog influensan som är här o härjar som värst... Känns som jag hostar ur mina lungor just nu... Vad kan man ta för hostdämpande som gravid?
    Ex. Bisolvon går att använda vid behov.
  • Havsjungfrun
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-25 13:34:16 följande:

Vad är det för nåt?
    Pajalagröt

För 4-6 personer.
    Jättebra för magen och tarmarna. Magen blir trög av stillasittande och vissa läkemedel. Därför är förstoppning vanligt på landets äldreboenden. Ett beprövat botemedel är Pajalagröt, en fiberrik blandning som håller tarmarna i trim.
    Ingredienser 1⁄2 dl linfrö 1⁄2 tsk salt 1⁄2 dl russin 7 dl vatten 1⁄2 dl katrinplommon 1 dl havrekli 1⁄2 dl torkade aprikoser 2 dl fiberhavregryn

Gör så här:
    Hacka katrinplommon och aprikoser i små bitar. Blanda linfrö, russin, katrinplommonbitar, aprikosbitar, salt och vatten och låt stå över natten. Tillsätt havrekli och fiberhavregryn på morgonen. Koka blandningen i 3–5 minuter under omrörning. Tillsätt mer vatten om det behövs.
    Det blir ungefär 1 liter färdig gröt och räcker till 4-6 personer. Färdig gröt kan förvaras i kylskåp i max fem dygn och värmas i mikrovågsugn.

Du kanske inte tål just dessa frukter men kanske kan utgå från receptet. 
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-02-26 14:20:11 följande:
    Lillsnurr - ja och jag mår illa (ibland) när jag ligger på rygg. Drygt. Men, jaha! Jag har aldrig haft Sd eller förvärvar tror jag. Med dottern var jag aldrig hemma med det onda, fick då åka in till förlossningen för art vattnet gick. Men jag måste ju verkligen bajsa när det händer, kan det vara förvärkar ändå? Jag känner mig helt nollad
    Man ska väl inte ligga på rygg längre stunder då viktiga blodkärl kläms ihop har jag för mig.
  • Havsjungfrun

Hade ont i nedre delen av magen i förmiddags. Har i alla fall varit på cykelpromenad, d.v.s. jag och maken gick och barnen cyklade. Skönt att komma ut i solen men det var kyligt. Lade mig och läste lite, "Från A till Bebis" för tredje gången". Blev så trött så jag gav efter och sov en stund, skönt. Är så nedrans trött på min envisa förkylning som inte vill ge med sig. Dags för jobb imorgon efter en veckans ledigt. Har alltid tyckt att tiden gått fort under mina tidigare graviditeter men nu riktigt den sniglar sig fram...

Svar på tråden Juni-barn