Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

gizmolarson skrev 2012-03-02 23:39:25 följande:
    Bumman79- jag tycker att du ska köpen en med bumull i , min kompis köpte en med typ mjuka pärlor i och var inte alls nöjd med den..
    Jag har en med stanolitkulor i som jag använt under två graviditeter och amningar. Tycker att den varit jättebra eftersom man verkligen kan forma den som man vill. Nu ska jag dock fylla på med fler kulor.
    Bumman79 skrev 2012-03-02 22:28:31 följande:
    Ser att många gillar amningskuddar..jag har flera ggr kollat på dem på Babyproffsen men trott att det var ännu en onödig grej som man kan slösa pengarna på...men det kanske inte är det ändå :P.
    Är det ngn speciell ni kan rekommendera?
    Sy en, billigare och du kan själv reglera fyllningen.

• Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-03-03 10:31:51 följande:
    Idag tycker jag synd om mig själv kan jag lova! Fint väder så sambon och dottern drog iväg till svärisarna för att var ute på sjön och mysa, grilla korv och åka skoter. Vad gör jag?! Sitter hemma i soffan med en foglossning som långsamt dödar mig!! Jag vill också vara med, men det går inte!

Jag sitter på dotterns höga matstol när jag lagar mat, det är räddningen för mig också .

98 dagar kvar
    Ta med dig en stol ut, bylsa på dig och njut av lite sol  Solig på en vindskyddad plats om ni har någon sådan. Tog en liten kort promenad idag men det gjorde ordentligt ont i höften, sviter efter gårdagskvällens övningar misstänker jag Flört
  • Havsjungfrun

Danica: Fy vad otrevligt! Förstår om det känns otryggt med en sådan man och hund lös i området.

• Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-03-03 15:59:32 följande:
    Är det fler som har vansinnig trötthet igen eller är det bara för att jag varit sjuk?
    Samma här, har börjat med Blutsaft för att se om det hjälper. Idag första lediga dagen efter arbetsveckan är jag totalt slut.
  • Havsjungfrun
    emma78 skrev 2012-03-03 16:19:51 följande:
    häe har det varit "babyshopping" på hög nivå i två dagar:)))
    Babyskyddet som vi skulle köpa via blocket var superfint!!!Bas enheten var inte ens uppackad ur kartongen! idag var det bytardag här där jag bor! kom över en jättefin babysitter( i kartong) ,en amningskudde och ett par mammatights för 175:-!!!!hittade även jättefina påslakan till vagnen igår när jag gick en runda på stan....."Babyhörnan" i varadagsrummet växer i stadig takt.) hade glömt hur roligt det är att shoppa babysaker.....!

Svullen är bara förnamnet kan jag säga!! särskillt vristerna....efter en dag på jobbet känner jag mig dubbelt så stor som på morgornen:(( superjobbigt!!

Läääängtar så till måndag då jag äntligen har min tid hos BM!! Att äntligen få höra hjärtljudenHjärta    
    Stödstrumpor!!!!
  • Havsjungfrun
    snuppis skrev 2012-03-03 17:22:34 följande:
    blev besviken på min mamma idag,, Vi var och gratta min storebror idag. På kalaset var jag sambon sonen min pappa min mamma min bror då och hans tjej. Vi pratade om vårt kommande barn (troligtvis en dotter) vi pratade om namn. jag vet att min sambo vill se det lilla livet innan vi bestämmer oss och det accepterar jag ju så klart jag vill också se henne. Men de är klart att alla kommer med olika förslag och de är kul. Då frågar om vi har några namn vi gillar jag har ju spånat googlat och funderat, jag gillar Nora och jag vet att mamma gillar det med. Alla andra där gillade det  också och ja sa ja de är fint men jag vet inte om älskling gillar det. (sambon) då väser mamma fort till honom att han får ge sig för alla andra gillar det..öhhh då tog gravid hormonerna vid ha ha, de är ju något mellan oss..skulle aldrig tvinga på barnet ett namn som inte sambon tycker om, 

Bara att konstatera att de inte har en syl i vädret i det här fallet. Svärmor är hopplös på den här fronten, bara att ignorera.
  • Havsjungfrun
    Hemmamorsan skrev 2012-03-04 20:51:37 följande:

Varje kväll har jag fastnat vid datorn för lite gravidläsning.
    Har ju koll på de mesta faktamässiga nu när man har fått ettantal kottar.
    Men det känns som jag förbereder mej igenom min läsning.
    Finns det nån som vet nått roligt/intressant/ förberedande  att läsa som är lite utöver de vanliga "vänta barn fakta böckerna"??
    Otroligt roande är i alla fall "På smällen! Från A till bebis". Tredje graviditeten och tredje gången jag läser den nu. Skrattar gott!
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-03-05 10:26:22 följande:
    Tänker på ev smärtstillande under förlossningen förutom lustgas då. Har ni omföderskor några bra tips på bedövning eller så som ni tyckte vad guld värda? Jag bara vägrar epidural och vill gärna ha tips på annat så jag har några exempel i bakfickan ifall jag vill ha
    TNS tycker jag var jättebra. Den stora fördelen är att man kan använda den redan hemma. Sedan är badet rena himmelriket, det är då det börjar hända saker för mig. Att röra sig är bra.
  • Havsjungfrun

Mina två förlossningar hade så olika förutsättningar:
    Nr. 1 kom v. 35+4 och kroppen var nog inte helt förberedd. Startade med vattenavgång. Ont som skam, öppnade mig knappt innan jag efter många timmar fick en epidural. Sonens hjärtljud gick dock ner och jag var helt slut efter all smärta och av ha varit vaken i 1,5 dygn. Fick tas med sugklocka tillslut.
    Nr. 2 kom på BF. Klarade mig med lustgas. Gick mycket fortare och värkarna var mer "konstruktiva", det hände något.
    Läste igenom mina anteckningar från BB igår och det är så kul att ha skrivit ner hur jag upplevde hela skeendet för man glömmer väldigt fort. 

• Havsjungfrun
    Zvartaliljan skrev 2012-03-05 18:24:30 följande:
    Imorgon ska jag till sjukhuset för att få en ring insatt för att stötta upp mitt livmodersframfall...är lite nervös men hoppas det ska gå bra. Lutar åt att det blir kejsarsnitt och de kommer operera bort min livmoder sen sjukskriven fram till förlossningen. V.25+3 idag. Ska till ortopedtekniska på onsdag med o prova ut ortroser för fötter och knän, har redan för handlederna. O nästa vecka blir det långresa ner till Lund för utredning...allt känns rätt jobbigt just nu
    Lycka till! Låter som en tuff tillvaro just nu. Kram
Svar på tråden Juni-barn