Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

Juni-barn

Uddabus skrev 2012-02-14 21:01:38 följande:
    I min 6 åring har nästan 134 i kläder.., bara byxorna som blir för långa i midjan...
    Vet exakt vad du menar, min äldsta tjej är 7 och hon drar mellan 134-140 i kläder. Hon e lång och ser liksom så vuxen ut i ansiktet om man jämför med hennes klasskompisar. Min andra däremot e liten å tunn hon är 6 år och ganska normal till längden men så himla smal. Hon äter som en häst men e galet tunn. Jag var likadan när jag va liten.

Kul å se hur denna blir, Livia e så liten än plus att hon e extremprematur så där dröjer det väl innan man ser. Får för mig att han kommer likna sin pappa. Lång och bredaxlad. Min man har spelat vattenpolo i landslaget i Rumänien och det en sjukt fysiskt krävande sport och han har redan bestämmt att lillkillen ska bli som han..hahaha vi får väl se...
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • IdaElinLivia040611

Min bebbe reagerar på mat och musik. Särskillt när jag trycker i mig choklad, å det gör jag typ varje dag efter maten. Mörkchoklad ska det vara :)
    Och när vi spelar musik i bilen så sätter han igång å kickar som bara den.

Jag såg också utanpå magen i går morse. Såg så himla roligt ut synd att jag inte hade mobilen framme.

Missförstånd: Jag skulle också bli ledsen om jag inte fick nått...bättring på den fronten!!!!

Babby1112: Tycker också att magen e stor jag har typ 3 1/2 månad kvar om jag blir igångsatt en vecka 10 dagar innan och det känns sjukt länge för magen att växa....hjälp.Måste börja smörja magen (jag vet att måna säger att det inte hjälper) det och super gener från min kära mor har skonat mig från en enda bristning och så känns det mycket bättre med en mjuk å smidig mage.

Är det någon som provat på bio-oil??? Ska tydligen vara super när man e gravid.

Ska även beställa stödstrumpor idag (sexigt värre) och samma sida hade en jätte smart typ gördel som man ska ha efter förlossningen för att magen ska gå tillbaka till sitt normala utseende lite snabbare.....tar alla hjälpmedel som går tack!!!!!! 

• IdaElinLivia040611
    zenoble skrev 2012-02-15 09:07:20 följande:
    IdaElinLivia040611: Jag använde mandelolja förra graviditeten, denna gången kör jag på Weledas havandeskapsolja, finns också en speciell för brösten och en man kan ha till mellangården sen lite längre fram. tycker den är super :) Inga bristningar än , peppar peppar..
    Ska testa Weledas tänkte jag, har bara hört bra om den. Har aldrig smörjt mellangården men ska nog göra det denna gång :)
  • IdaElinLivia040611
    MissFörstånd skrev 2012-02-15 09:37:50 följande:
    Idaelinlivia - det finns en sida med helt okej stödstrumpor på. Kostr typ 120:-/par men det kan det vara värt när de iaf är fina :). Ska lika efter adressen.
    Tack för tipset, ska beställa idag :)
  • IdaElinLivia040611
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-15 10:20:18 följande:
    Jag har provat bio-oil men tror jag blev allergisk av den...fick massa utslag i alla fall, så nu blir det lite sporadiskt insmorning med hudlotion. Smörjde nästan inget med sonen och fick massor av bristningar, den här gången har jag ju redan bristningar så...mig spelar det faktiskt ingen direkt roll. Smörjer när det kliar :P

Har råkat ut för en dunderförkylning och såklart har jag förlagt min astmamedicin...måste försöka ta mig till apoteket och se om det finns mer att hämta ut på receptet. Bara att vara gravid är påfrestande för mina astmatiska lungor och sen en dunderförkylning på det...inte kul!

Min mage är också jättestor nu! Flera stycken som frågat om det bara är en därinne...magen är väl ungefär lika stor som när jag var i drygt vecka 30 med första sonen.

Är rätt upprörd just nu. Min son har stått i kö till en förskola i vårt område sedan han typ föddes. När han skulle in på förskolan var det långt ifrån säkert att han skulle få nån plats. Slutade med att vi hamnade i området intill vårt, vilket inte är gångavstånd och åt fel håll! Vi trivs inte så jättebra där men det fungerar. Blev typ lovad i telefon att till hösten kommer han att komma in på förskolan här i området. Men nu är det andra bullar som gäller. Fick samtal idag från köansvarige då jag klagat på att hon inte svarat på mitt senaste mail, hon hade visst inte fått det....märkligt. Men i alla fall, han har tydligen plats 10 i kön till den här förskolan...ett syskon före honom som är yngre resten påstår hon är äldre. Han är ju drygt 2 år nu. Till hösten beräknas det bli 10 platser lediga. Men kommer det in ett annat syskon i kön eller någon som är äldre än honom så ryker hans plats. Jag vet inte vad vi ska göra. Vill inte vara kvar så länge till där han går nu. Gråter
    Usch det lät inte så bra, tror jag hoppar den då. Ska som jag skrev ovan prova med Weleda :)
  • IdaElinLivia040611
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-16 11:05:08 följande:
    Att det här med vikten ska spöka så mycket! Å andra sidan äter jag jag är sugen på vilket borde betyda att det är det kroppen vill ha....bebisen kanske behöver det, jag vet inte.  Å andra sidan har ju lite mer än halva graviditeten gått och då kanske inte 12,5 kg är supermycket. Blä!
    Min BM säger att 12-14 kg är normal viktuppgång för HELA GRAVIDITETEN.....hon e skit smal själv och älskar att väga. Hitills upp 4 sen inskrivning men jag bävar för att gå dit igen om 2 veckor.
  • IdaElinLivia040611
    LillaGrynet skrev 2012-02-17 09:20:27 följande:
    Tjejer: Jag var och köpte kakaostick på body shop efter tips härifrån så underbart och ta det på magen.. Om det nu hjälper.. Men värt ett försök! Hade weleda olja sist men den hjälpte inte.. Sprack på magen som en blixt från klar himmel på BF+3 Hon på säljaren på bodyshop hade användt sticket när hon var gravid o inte fått några bristningar
    Åh det vill jag också prova. Ska köpa ett idag :)

PIO: Om 2 dagar är jag 22+5 samma dag som jag åkte in på förlossningen och blev sängliggande tills dottern kom i 25+0....så jag förstår precis hur du känner dig. Fast för mig känns det positivt då jag mår toppen utan sammandragningar eller flytningar och en sluten tapp. Detta kommer gå galant för oss och vi kommer säkert bli sist ut Tungan ute 
  • IdaElinLivia040611
    Havsjungfrun skrev 2012-02-17 16:01:14 följande:
    Har använt den under mina två tidigare graviditeter men nu har jag läst att den innehåller probener (heter det va?) som inte är så bra. Så nu använder jag ren mandelolja istället.
    Jaha, men då får jag nog köra på Weledas eller mandelolja....gud känns som att det e nu magen verkligen börjar ta fart. Kan inte hjälpa att nojja över hur man kommer att se ut efter förlossningen. Även om man håller vikten på en bra nivå så kommer man ju ha den där degklumpen ett bra tag. Hoppas att amningen hjälper mig lika mycket som dom andra gångerna. Och så e jag sjukt taggad att börja träna.
  • IdaElinLivia040611

Ny vecka igen Förvånad, tiden bara rusar fram. V 24 i morgon och bebis e helt vild.

Har varit på gymmet två dagar i rad. Fy f-a va skönt. 4 månader sen jag var där sist. Tog det ju självklart otroligt lugnt. Gjorde bara lite arm/rygg/axlar övningar med lätta vikter. Har ju fått restriktioner om att ta det lugnt men kunde inte hålla mig. Ska på UL på onsdag och kolla tappen. Om den fortfarande e sluten och 4 cm ska jag fråga om det e ok att aktivera sig lite. Tänkte gå 3-4 ggr i veckan och bara köra lätt lätt. 

Foglossningen e ett faktum som för så många andra här i tråden. Det e riktigt jäkligt mot slutet av dagen....och det e bara där fram jag känner. Som nån skrev, känns som att bli misshandlad med ett basboll trä....bläääää.

Tänkte lägga upp en ny magbild också.

MarieG81: Tråkigt att du känner dig så osynlig. Hoppas att det bara e en period för att ni har det mycket nu. Men hoppas din man lyssnar på dig. Man måste ju kunna prata och sätta sig in i hur den andra känner sig det är ju jätte viktigt, vad det än gäller. 

Det e lätt att ta åt sig och känna sig extra kännslig när man är gravid tycker jag. Har nog med alla hormoner att göra plus att man kanske inte känner sig lika het som vanligt när magen växer och vågen tickar uppåt.

• IdaElinLivia040611

Ja sex vill man ha men här har vi också sexförbud. fast måste ju säga att vi varit lite dåliga på att hålla det Tungan ute, vi har en gång i veckan, klarar oss inte utan, men det är för att allt har sett bra ut. Skulle aldrig haft det annars. Känner inte av foglossningen så mycket under sex. Otroligt vilken ökad lust man kan få under graviditeten. Var likadant senast. men vi löser det på lite olika sätt Flört, kan säga att mannen e i himmel riket just nu med allt oralsex han får....;) (och jag såklart)....Tungan ute

Svar på tråden Juni-barn