PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-15 10:20:18 följande:
Jag har provat bio-oil men tror jag blev allergisk av den...fick massa utslag i alla fall, så nu blir det lite sporadiskt insmorning med hudlotion. Smörjde nästan inget med sonen och fick massor av bristningar, den här gången har jag ju redan bristningar så...mig spelar det faktiskt ingen direkt roll. Smörjer när det kliar :P
Har råkat ut för en dunderförkylning och såklart har jag förlagt min astmamedicin...måste försöka ta mig till apoteket och se om det finns mer att hämta ut på receptet. Bara att vara gravid är påfrestande för mina astmatiska lungor och sen en dunderförkylning på det...inte kul!
Min mage är också jättestor nu! Flera stycken som frågat om det bara är en därinne...magen är väl ungefär lika stor som när jag var i drygt vecka 30 med första sonen.
Är rätt upprörd just nu. Min son har stått i kö till en förskola i vårt område sedan han typ föddes. När han skulle in på förskolan var det långt ifrån säkert att han skulle få nån plats. Slutade med att vi hamnade i området intill vårt, vilket inte är gångavstånd och åt fel håll! Vi trivs inte så jättebra där men det fungerar. Blev typ lovad i telefon att till hösten kommer han att komma in på förskolan här i området. Men nu är det andra bullar som gäller. Fick samtal idag från köansvarige då jag klagat på att hon inte svarat på mitt senaste mail, hon hade visst inte fått det....märkligt. Men i alla fall, han har tydligen plats 10 i kön till den här förskolan...ett syskon före honom som är yngre resten påstår hon är äldre. Han är ju drygt 2 år nu. Till hösten beräknas det bli 10 platser lediga. Men kommer det in ett annat syskon i kön eller någon som är äldre än honom så ryker hans plats. Jag vet inte vad vi ska göra. Vill inte vara kvar så länge till där han går nu.

Usch det lät inte så bra, tror jag hoppar den då. Ska som jag skrev ovan prova med Weleda :)