Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

Juni-barn

Jag har inte heller några......har mer bara molvärk och ligamentsmärtor. Och så satans ont i blygdbenet, fast det blir bättre nu när jag knappt rör mig.

Upptäckte en åder innanför yttreblygdläpparna också. Inte så konstigt att jag kännt en sån tyngande smärta neråt då. Mina krämpor har nog inte alls med tappen att göra börjar jag tro utan mer att jag blev gravid extremt tätt och att kroppen får kämpa på lite extra.

En sak jag e lite orolig över e att jag e så törstig. Skrev det förut men nu e det extremt. Och det känns inte som att det hjälper att dricka. Hur kollar BM om det e nått med sockret??? Ska jag ringa och säga att jag vill att hon kollar det. Om det är det vad händer då??? och e det farligt för barnet???

Oro oro.....sorry om jag tar ner stämmningen... 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • IdaElinLivia040611

Jag e med det...heltids sjukskriven alltså. Och riktigt uttråkad. Kan inte heller göra för mycket. Och jag kan säga att det kliar i fingrarna. Men som PIO sa det e ju för bebis skull. Och som jag idag när jag fick åka in till förlossningen så tänkte jag att jag gör vad som helst bara han inte kommer nu.

• IdaElinLivia040611

nån mer som känner sig lixom "tung" i underlivet, vet inte hur jag ska förklara som att det känns mer blodfyllt på nått sätt.

och när jag vänder mig i sängen ibland så retar det nästan så magen blir helt hård...nån mer???

nojjar över min sabla tapp bara.... 

• IdaElinLivia040611
    tomisamat skrev 2012-02-25 13:43:38 följande:
    Jag har tryck i underlivet, kan knappt röra mig ibland eller sitta. De konstaterade att det var åderbråck i de yttre blygdläpparna, de är sprängfyllda med blod. Har även sammandragningar så fort jag gör något. Hela magen drar ihop sig. Och ibland räcker det som sagt att bara röra sig i sängen. Jag har varit in på koll av livmodertappen och de sa att det kan vara så då det är fjärde barnet. Men så fort de börjar göra ont måste jag åka in så det inte har satt igång. 
    Jag har också upptäckt ett åderbråck i dom yttre blygdläpparna, då är det kanske det då. Ja mina sammandragningar gör inte alls ont det drar bara åt som ett band. Min 4:e också så det e nog som du skrev. Skönt att nån har samma då e nog allt ok. Ska kolla tappen igen den 7 mars. Nu sist var den ju över 3 cm och stängd så hoppas att det fortsätter så:)

Och det e väl nu snart magen börjar träna och sammandragningar e normalt. 
  • IdaElinLivia040611

Var in en sväng på förlossningen igår igen efter en kväll och natt med mycket mensliknande värk. Kommer inte ihåg att jag hade så med mina andra så jag tänkte att det e bättre att kolla. Har ju en liten tratt högst upp i tappen men är sen stångd ca 2.5 cm. 
    Fick träffa en super duktig lugn läkare som förklarade allt för mig efter han gjort VUL. Allt såg likadant ut som senaste UL i onsdags så min värk och mina sammandragningar påverkar inte tappen...skönt. Nu ska jag ta det lugnt dom 4 närmaste veckorna, inte vara för "duktig hemma" och bara ta en kort promenad ute om dagen. Inte bär tungt alls.Fick även Adalat utskrivet mot sammandragningar som jag ska ta nu tills v 28. Ser allt bra ut då så kan jag börja röra mig lite mer. Så nu blir det att hitta på soffaktiviteter.
    Som sagt tur att svärmor e här och tar hand om lillskutt.

Vill bara att dessa veckor ska gå så man kan börja röra sig lite mer....

Angående säkerhet i bil så ska jag läsa på lite, kommer ju ha 4 barn i bilen som alla har olika slags bilstolar. Men först måste vi köpa en bil där alla 6 får plats Flört .

• IdaElinLivia040611
    lycka 4 skrev 2012-02-28 08:42:37 följande:
    Skönt att allt va bra  å skönt att du har svärmor där =)
    Ja verkligen Glad.
    Det här e verkligen sista graviditeten, fattar inte hur mammorna i Familjen Annorlunda har orkat bära på så många barn, otroligt. Min kropp verkar inte palla mycket mer än det här. 
  • IdaElinLivia040611

Jag ska på en 3D/4D ultraljuds klinik den 16 mars. Är då i vecka 27, ska bli såååå spännande.
    Blir ännu mer sugen nu när ni snart ska gå. Hoppas jag har valt en bra vecka så att man ser bra.

Allt lugnt i magen idag, äter nu Adalat på morgonen och det känns som att livmodern slappnar av ordentligt. Känner mig ganska lugn nu även om jag tog ett par vändor till förlossningen. Det beror verkligen på vilken läkare man får och hur bra dom e på att förklara. Men har lärt mig att vara lite mer "på" och fråga mer. Ibland kan jag va lite mesig och så finns det en massa saker jag vill veta. 

Är så glad för er som har åkt in på kontroller och allt ser bra ut. Så skönt att höra Hjärta , vet så väl hur det känns att vara orolig. På tisdag är jag på samma dag som jag födde min senaste dotter 25+0 då ska det firas om allt fortfarande är bra.

PIO: Jag känner som du. Vid det här laget hade jag varit i strikt sängläge i 9 dagar så jag var aldrig så här långt gången och på benen med senaste. Var 6 år sen jag var gravid innan det och då gick jag till v 36+1. 

• IdaElinLivia040611

Min lilla kille e också helvild i magen. Kan nästan kännas lite läskigt när jag ligger på rygg i sängen och ska sova, för då liksom ser man hur han far runt genom huden. Men e så glad att jag känner honom titt som tätt. Det var en natt jag vaknade vid 4 och det var alldeles stilla i magen och förblev så i säkert en timme. Då hann jag nojja upp mig och började tillslut peta och buffa på magen. Och tillslut vaknade han och levde om men bara på den timmen hann man få hjärtat i halsgropen. 
    Så gärna röj i magen säger jag Hjärta .

Min chef ringde från jobbet igår och ville träffas för ett möte om nya omstrktureringar. Jag e ju mamma ledig och har anmält att vara det till jan 2013, men nu är jag ju gravid igen och jag har velat vänta till v 25 innan jag sa något med tanke på vad som hände senast. Tänkte säga det efter mitt UL den 7 mars. Men nu blir det till  att visa magen redan idag. Undrar vad hon säger.
    Har tänkt att vara föräldraledig till jan 2014 om jag får plats på dagis då. Vi får se. Jag gör ju inget fel direkt. Känns kanske extra konstigt då jag blev gravid en månad efter att jag börjat på det nya jobbet.
    Va lite jobbigt att berätta det för chefen. Men hon tog det bra.

Allt e annars lugnt med magen. Jag rör mig ju knappt och lyfter ingenting. Har bara varit ute en gång på hela veckan. Känns lite som man sitter i fängelse, men allt e bättre än sängläge på sjukhuset.

Härlig solig fredag e det också. Satt 2 timmar i solen på ballkongen och det var så varmt. Gud va jag längtar till den riktiga våren {#emotions_dlg.flower} 

Ha en mysig helg nu alla fina mammor!!! 

• IdaElinLivia040611

Jag har haft två bra förlossningar den första 6 timmar och den andra 1 1/2 timme. Tredje blev akut snitt i V 25 ju. Skillnaden tyckte jag var att krystskedet förkortades avsevärt med andra. Jag har bara hunnit med lustgas då jag öppnar mig väldigt snabbt. Är väldigt nöjd med den och har inga planer på att begära någon annan smärtlindring.
    Det jag inte var beredd på med tvåan var dom grymma eftervärkarna. Hade inga med första och jag tror att dom flesta inte har det men med andra var jag tvungen att knapra värktabletter, fy så ont det gjorde. Och varje gång man ammade drog det som satan i livmodern. Men den drog ihop sig snabbt som attan :)

Tänker packa BB väska i V30 och planerar ungefär att ha med det ni skrivit ovan:)
    Definitivt egna underkläder och bindor. Och tofflor. tycker inte om sjukhuskläder så sköna byxor ammningslinnen och en tröja med dragkedja. Hoppas ju på att bara ligga kvar några timmar efter så ska inte ta med för mycket. Vill hem så fort det går. Ammningen fixar jag bäst själv blir bara stressad av BM:arna.

V 26 nu och dags för en magbild:) 

• IdaElinLivia040611

Lycka 4: Beklagar Hjärta.

Idag e det vanligt BM besök, känns skönt att få gå dit också och inte bara tillhöra spec mvc. Det blir blodprover och mäta/lyssna på magen. Och antagligen vägning...bläääää!!!! Har nog ökat typ 8 kg tror jag eftersom jag inte får röra mig ett smack förutom här i lägenheten.
    Börjar tära lite på psyket att bara vandra hemma. Men i helgen var vi ju i alla fall i stan jag och mannen. Både lör och sön. Då kan man ju åka bil. Satt på mysiga cafeér i solen. Det var härligt.

I morgon är det mätning av tappen igen. Hoppas allt ser bra ut så dom inte tvingar mig i sängläge. Men det tror jag inte. Allt känns bra förutom jävulsk foglossning.

Vi närmar oss sista 10 veckorna tjejer, fan va vi e bra :) 

Svar på tråden Juni-barn