Inlägg från: Tess1979 |Visa alla inlägg
  • Tess1979

Juni-barn

I fredags har jag stått upp och rört på mig i flera timmar, och idag har jag suttit obekvämt under långt tid. Resultatet av detta... så jäklar ont i benen och knäna i kväll! Ont i benen hade jag redan igår, men känns ännu värre idag. Måste försöka ta det lugnt imorgon, för på tisdag börjar jag jobba igen. Fick precis rapport om läget på jobbet, och det är tydligen fullt upp. Jag som redan hade ångest över att börja jobba, känns ju ännu värre nu får försöka tänka på att jag bara ska jobba i 6 månader innan jag får bli "ledig" igen!

Imorgon är jag i v.10+0, och dags för inskrivning på MVC

• Tess1979

Jag har varit på inskrivningen idag. Inget direkt spännande... Äggvita, blodvärden, järnvärden, blodtryck, ja allt var bara bra. Nu dröjer det ända till slutet på februari innan det är dags för nästa träff. Nu är det kub-tiden jag ska vänta på ska dyka ner i lådan! Den ser jag framemot!

• Tess1979
    Josenoah skrev 2011-11-15 10:56:57 följande:
    Jag hoppas på ett vul för att titta så inte mitt myom växer. Hoppas läkaren vill göra det på torsdag bara. Min Bm frågade om jag inte ska lämna cellorov har aldrig gjort det förut, är det en bra ide verkligen när man är gravid nån som vet?
    Jag vet inte om det kan vara skadligt på något sätt att ta cellprov under graviditet, men det borde det väl inte vara då dom vill göra det?? Nu har du aldrig tagit cellprov tidigare, så då vet jag inte hur jag hade gjort i ditt fall. Men jag har tagit det några gånger tidigare och när dom ville ta ett cellprov när jag var gravid med min dotter då sa jag ifrån. Har gjort det på efterkontrollen istället, ca 3 månader efter förlossningen. Eftersom det inte varit några cellförändringar vid tidigare tester så tyckte jag att det kändes som en onödig risk att göra ett precis under graviditeten. Men som sagt så har du aldrig tagit något test tidigare så då hade jag nog frågat bm hur det kan påverka barnet om det skulle vara så att du har cellförändringar. Alltså hur viktigt testet är att ta just nu
  • Tess1979

Nu ska jag gå till jobbet och jobba mitt första pass efter mammaledigheten. Är lite nervös för vad arbetskamraterna kommer att säga... hoppas dom inte ser min mage! vill gärna inte berätta riktigt än. Känns nog som att jag vill vänta några veckor till. Känns lite dumt att komma tillbaks till jobbet för att säga att man ska vara ledig snart igen. Så det är av den anledningen jag inte vill berätta något på direkten. Speciellt för chefen... ja undra vad hon kommer att säga... Ha en bra dag allesammans! Jag kommer att vara dödstrött ikväll när jag kommer hem från första arbetspasset vill jag lova!

• Tess1979

Med dottern tog det på 3:e försöket efter att jag slutat med p-piller. Denna gång tog det också på 3:e försöket efter att jag slutat med minipiller.

Shit vad jag ser gravid ut i arbetskläderna! Kommer verkligen inte bli lätt att hålla det hemligt... försöker dra in magen när någon är i närheten En kollega i huset var övertygad om att jag var gravid, fastän jag sa att jag inte var det

• Tess1979

Sen i måndags är jag i vecka 12. Några på jobbet vet nu att jag är gravid, för att dom har frågat och då ville jag inte ljuga. Men officiellt är det inte än. Det är helt omöjligt att dölja magen i arbetsrocken och jag har modiga arbetskamrater som vågar fråga

Nästa vecka på fredag är det dags för KUB, ska bli jättekul att få se det lilla livet så det blir mer verkligt att man är gravid! Kommer precis ihåg hur det kändes när jag fick se min dotter på KUB-ultraljudet, underbart!! Jag hoppas dock att denna bebis är lite snällare och kan ligga still på rätt plats så det går att mäta nackspalten, det var nära på att det inte gick med dottern

Förutom illamående, ömma bröst och lite halsbränna så har jag inte haft så mycket känning av att vara gravid, vilket känns lite konstigt då jag hade mer känning så här tidigt under min första graviditet. Men igår kom växtvärken i magen och har även känt det idag, så det känns bara bra. Jag är inte den som är orolig men jag har undrat och väntat när värken ska komma

• Tess1979

Det jag är mest nervös för inför KUB nu är att det inte ska finnas ett levande barn där inne, att det inte finns hjärtljud.
    Minns förra gången då han precis var på väg att börja ultraljudet så "bad jag till gud" att det skulle finnas något där inne, tänkte att fan va pinsamt om det inte ens är något barn där och här är jag och ska göra KUB-test Men när jag såg en liten som sprattlade så kändes allt bra. Det var först efter ultraljudet var klart och han satte sig vid sin dator och började knappa och jag fick stå och vänta på svar, det var då jag plötsligt blev skitnervös för själva KUB-svaret. Tror att det kommer att bli ganska samma upplevelse den här gången också.

• Tess1979

Jag ska på KUB nästa fredag, då är jag i v.13 (12+4). Jag fick ett brev hem med tiden till KUB och även till RUL samtidigt. När jag har RUL är jag i v.19 (18+3)

Svar på tråden Juni-barn