KUB:en gick jättebra idag! och "pust" det var bara EN bebis
KUB-risken blev 1:7401, så den siffran är man ju nöjd med! Tror det låg på ca 1:4000 med mitt första barn.
Det var en ganska lugn bebis som såg ut att suga på tummen eller nåt, hade handen mot ansiktet mycket
Låg stilla fint på "rygg" först så det gick att mäta nackspalten, och sen gjorde den en sväng om och vände magen neråt
Det var roligt att få se den lille!! Blev dock lite besviken på bildkvalitén under hela ultraljudet, minns att jag såg mycket tydligare på förra KUB:en... Fick två bilder med mig som inte är så jättebra, men är självklart glad över att få någon bild med att visa upp 
OHs mamma skrev 2011-12-02 18:24:05 följande:
När jag ligger ner i soffan/sängen om kvällen och tar det lugnt eller kollar på tv så kan jag känna av bebisen, supermysigt! Dessutom om det känns lite oroligt/bökigt i magen så lugnar den ner sig när jag eller maken stryker med handen över magen
Jag börjar fundera på syskonvagn, tror inte vi kommer klara av att bara ha en ståbräda. Men alla syskonvagnar är ju så brutalt dyra när man ska ha en liggdel och en sittdel. Kollar runt på blocket, men jag vet inte....Hur går tankarna för er andra som väntar andra barnet eller får barn tätt?
Jag har en dotter som kommer att fylla 2 när bebisen kommer, och jag vet inte heller hur jag ska göra med barnvagn... Hade helst sluppit att ha dubbelvagn, men vet inte om man kommer undan det. Bara ståbräda tror jag inte kommer att räcka. Men jag tror nästan att jag kommer att spana efter en begagnad denna gång, känns på tok för dyrt med en helt ny. Vi är mitt upp i husköp och det är dit mycket pengar kommer att gå den närmsta tiden, så en dyr barnvagn passar inte in i budgeten just nu... Kommer nog dock att ha kvar Emmaljungan (som jag köpte ny till dottern) att ha som extravagn när man bara är iväg med ett av barnen. Jag har inte ens börjat tänka på vilken barnvagn jag vill ha, det skjuter jag längre bort i framtiden just nu