• FiaA87

Juni-barn

Hej Allihopa!

Idag har jag varit på Glukosbelastning, det var inte alls så "hemskt" som många säger. Jag hade med mig en halv citron som bm hällde i, i vattnet. Alla provsvar såg bra ut.

Mina TPO antikroppar som låg på ca 430 första gången jag tog prover hade nu sjunkit till 89 (normalt är 35) så jag är överlycklig!!! 

Hjärtljuden låg mellan 150-155 
    HB värdet var fortfarande 116 (lite för lågt, ska köpa Blutsaft och se om de hjälper). 

4e april är det dags för föräldragrupp :) Jag ser fram emot det jätte mycket! Ska bli roligt att träffa andra blivande mammor och pappor..      

Ha en bra dag!     

• FiaA87

Jag kommer amma (om det går vill säga).. hoppas verkligen att det gör det!!!

• FiaA87
    AgnesGN skrev 2012-03-13 21:42:47 följande:
    Hej tjejer. Jag måste få berätta en nyhet. I onsdags, den 7 mars 2012 föddes mina två tvillingflickor med urakut kejsarsnitt i v. 25 + 3. Vi ligger inne på barn 4 i Umeå och flickorna mår, efter omständigheterna bra. De ligger i kuvös med CPAP. Här kommer vi stanna tills flickorna borde ha kommit, alltså mitten på juni, om allt går vägen vill säga. Elsa, heter storasyster som kom 19.23, hon väger nu 685 g och är 31 cm. Angelica är lillasyster och kom 19.24. Hon väger 735 g och är 34 cm lång. Vi hoppas allt kommer gå bra. Att kärlek kunde vara så stark... Anledningen till att de kom var att värkarbetet startade på onsdagsmorgonen och runt 12 åkte jag in på förlossningen. De försökte med värkhämmande dropp men runt 19 var krystvärkarna här. Eftersom tvilling 2 låg i säte var det snitt som gällde, och jag hade aldrig klarat av att sitta upp för att få bedövning utan att ettan ploppat ut så därför sövdes jag. Värkarbetet startade nog för tvilling etts moderkaka hade börjat lossna. Tur det, för hade den lossnat om jag inte varit på sjukhus så skulle våra hjärtan inte ha överlevt.

Hur är det med er då tjejer? Kramar från mig.
    Super grattis till flickorna! Hoppas ni mår bra, håller tummarna för att allt går bra framöver:)
  • FiaA87
    PIO skrev 2012-03-15 11:35:34 följande:
    Varit på besök hos min bm idag:

Vecka 27+1
    Glykos: 7,7
    Hb: 105
    Sf: 26
    Fosterljud: 140
    Blodtryck:110/55

Allt såg bra ut. Men en liten fundering. Ni som äter järn va låg ert hb på när ni började. När ja skrev in mej låg mitt hb på 129 o hade nu gått ner till 105. Min bm sa att allt över 100 är bra. Men ja funderar på om ja endå skulle börja med järntabletter då ja e så trött o ofta har huvudvärk. Bm tyckte att ja kunde vänta... Hmm
    Hade jag varit som du hade jag börjat äta järntabletter!!!

Min barnmorska säger till mig varenda gång att jag måste bli bättre på att ta mina hjärntabletter. Hon vill absolut inte att jag går under 120 (låg på 116 sist). Det försvinner så mycket blod vid födseln så vi lär ju behöva det enligt henne.. Hon har inte sagt ngt om biverkningar osv.

Jag har även köpt Blutsaft, men fy fanken vad äckligt. Nu tar jag mina tabletter varje dag (för att slippa blutsaften). Men när det börjar närma sig förlossningen så hade jag tänkt ta båda två. Har väldigt lätt för att få huvudvärk och jag märker av det mer nu..  
  • FiaA87

Oj, jag har inga problem alls (ta i träTungan ute).. har varken ont i magen eller är förstoppad.. Men det är väl ganska individuellt hur man reagerar. Jag mådde riktigt dåligt när jag åt Mitt Val Kvinna så det slutade jag med ganska snabbt!

• FiaA87

Åh måste bara berätta! Igår hade jag en för jävlig dag rent ut sagt. Fick även min första bristning (den var väntad, har haft piercing och huden är tunn.. men ändå!).. blev sjukt deppig i ca 30 sek. Finns ju inget att göra åt och i slutändan är det värt vartenda åkomma:) Men iaf, idag fyller jag 25 år och sambon väckte mig med present på sängen. Fick världens finaste Thomas Sabo halsbandHjärta Sen kom mina föräldrar in och av dem fick jag en matchande Thomas Sabo ring.. 

Jag är ingen romantisk person för fem öre och inte han heller egentligen, men den här presenten var så sjukt gullig! Jag blev överlycklig:)   

Ha en bra dag allihopa!

9 veckor kvar till BF!!     

• FiaA87
    JennieJ skrev 2012-03-21 12:14:37 följande:
    Då var man på väg till förlossningen :/ min tapp har minskat 3 cm och kraftiga sd så läkaren sa åt mig att direkt åka ditt!! Får se vad som nu händer?
    Håller tummarna för att det inte är en förlossning på G och att bebis vill stanna inne några veckor till!!! 
  • FiaA87
    Tre Flickor skrev 2012-03-22 11:18:54 följande:
    Vecka 31 är här!
    Jag sitter och "väntar ut" tiden känns det som. Jag har börjat få en hel del sammandragningar när jag anstränger mig, går mm. Slemmisen lossnade i går igen och jag tror att det var hela som kom den här gången. Jag hoppas att den återbildas ännu en gång. Jag ska på återbesök till barnmorskan i början på april , 32 veckors kontrollen, så jag ska nog be om att få en ny gynundersökning utförd då.

Mina tankar går till er som kämpar med sammandragningar och får besöka FL och ligga inne. Hoppas verkligen att era små vill stanna i värmen ett tag till. 
    Hmm.. en fråga! Gör ni gynundersökningar hos er BM? Jag har inte gjort en enda! Är det ovanligt?
  • FiaA87

Har nyss varit hos barnmorskan!

Vecka 32 (31+1)

SF mått: 30
    HB: 124 (hade ökat från 116 sist jag var där, tacke vare blutsaftenFlört)
    Hjärtljud: 136

4+ sen inskrivning, hade inte gått upp ett gram sen sist jag var där för tre veckor sen. Men BM sa att bebis tar det h*n behöver ändå!

Är det fler än jag som får ont i "det högra hjärtat" när ni andas in djupa andetag? Antagligen min bröskmuskel.. Min BM blev sjukt orolig och tyckte att jag skulle kolla upp det med en läkare så att det inte var en propp. I bästa fall trodde hon att det var en muskelbristning pga bebis sparkar upp till höger hela tiden. Känner inte för att åka in och sätta mig på vårdcentralen, ångrar att jag sa något..

Huvudet ligger neråt nu, lite "ruckbart" är det.. så än så länge är jag inte fixerad!    

Svar på tråden Juni-barn