• FiaA87

Juni-barn

God morgon!
    Har haft en minst sagt rolig natt:) Vaknade 04:10, dags för det vanliga toabesöket.. när jag sen lägger mig i sängen igen så får LillPyret hicka.. jisses vilken rolig känsla! Eller ja, obehagligt, jag låg å skrattade för mig själv. Självklart vaknade h*n också så till slut fick jag gå upp och gå för att h*n skulle somna:) Smått trött nu..

Ha en bra dag allihopa!    

• FiaA87

Barnmorske besök idag v 34 (33+3)

Hjärtlud: 146
    SF-mått: 32
    Järnvärdet hade sjunkit lite igen, ligger nu på 120 (124 sist).
    + 6 kg sen inskrivning.  

Lillpyret ligger med huvudet neråt, ännu längre ner än sist. Men är fortfarande ruckbar! 
    BM sa till mig att försöka att inte ligga på rygg, h*n blev irriterad då. Det känns riktigt kasst med tanke på att jag får så ont i höfterna när jag ligger på sidan. Men men, allt för bebis ska må så bra som möjligt:)           

• FiaA87
    mycketsaft skrev 2012-04-11 12:38:14 följande:

Jag kan inte ens ligga på rygg längre, blir så illamående då. Får oxå ont i höfterna av att ligga på dem så det är pest eller kolera :/
    Ja de senaste dagarna har jag haft en fruktansvärd halsbränna (kan bero på att jag äter för sent på kvällarna nu när vi renoverar), känns som att jag ska spy hela tiden när jag lägger mig. Vaknar flera ggr med spykänsla. 
    Undra varför man får ont i höfterna, har inte haft det innan!  
  • FiaA87

Någon mer som ska till Ullared idag? Jag å sambon är på väg just nu! Sitter här å asgarvar åt raknings problemen! Sambon undrar vad jag skattar åt å när jag berättar så håller han med:) hahaha.. Det är inte lätt att komma åt att se :D

• FiaA87
    PIO skrev 2012-04-22 22:48:36 följande:
    Tack så jätte mycket för alla gratulationer. En liten Freja blev det :) vi visste ju att vi väntade en flicka men vi hade namnen noomi och noelle men hon är helt klart en Freja. Hon mår så bra :) hon andas helt själv o utan syrgas. Känns såå bra att hon mår bra. Men ja säger bara fy fan för eftervärkar. Hahaha de hade ja verkligen inte räknat med. Ne nu ska ja sova, blev ju inge sömn inatt. Hihi
    G R A T T I S till lilla Freja:) Gud vad det känns konstigt att de första bebisarna redan har tittat ut! Enligt bf listan var jag först ut, men så blev det inte!!:D
  • FiaA87

Jag har en bristning vid navelpiercins ärret..! Har förlikat mig med det.. Det syns knappt om jag sätter i piercingsmycket, så det lär ju åka på efter förlossningen:)

Är det fler än jag som är helt totalt FÖRVIRRAD ang. föräldrapenning? Har varit och pratat med en tjej på försäkringskassan idag. Hennes första kommentar var: oj du borde ha kommit mycket tidigare. Jag förklarade då att jag redan skickat in alla papper osv. Har skaffat e-leg (som dock inte fungerar). Det är så Jäkla mycket information och jag blir helt snurrig av allt.

När ska man anmäla de första dagarna? Är det när bebis är född eller vid beräknad födsel? Det var ju lättare med pappan. Han skickar ett sms när bebisen är född och så ska det vara klart (förutom de papper han ska skicka in. De hade jag inte heller någon aning om). Totally Lost!

Hur många dagar per vecka hade ni andra tänkt ta ut?       

• FiaA87

Bm besök idag!

Vecka: 38 (37+1).
    Hjärtljud: 145
    Blodtryck: 116/69
    Sf mått: 35
    vikt + 8 kg sen ivägning
    Fixerad!!!

Nu känns det som att bebis kan komma när som helst! Har haft en hel del sammandragningar under nätterna som börjar göra lite mer ont. De dagliga sammandragningarna är fortfarande bara lite obehagliga.

Ha en fin dag allihopa!                

• FiaA87

GRATTIS till bebisen Pepita! Jag blir knappt avundsjuk:)

Är helt slut i kroppen nu känns det som. Jobbar sista dagen imorgon. v. 39 och jag känner att det verkligen ska bli skönt att kunna koppla av. Magen har sjunkit ner väldigt mycket (enligt mig) de sista dagarna. Har onda sammandragningar på nätterna, dock inga på dagen (?).. Ingen slempropp som lossnat här inte..

Idag var sista dagen jag gick på stan. Tusan vad trött jag var när jag kom hem. Gick i snigel fart och ändå orkade jag knappt gå en meter till när jag kom till bilen. Känner mig som en flooodhäst:)

Allt är packat & klart (förutom sambons väska som han får packa när det börjar bli dags).

Kom nu bebis!

• FiaA87

Slemproppen och lite av vattnet gick vid 00:30 inatt. Har haft regelbundna värkar som kommer med 2-5 min mellanrum! Har duschat och pratat med förlossningen.. Vi är välkomna när vi vill:) jisses vilken känsla det är med värkar.. Hoppas hoppas hoppas att LillPyret vill titta ut nu snart:)

• FiaA87

Nu har världens finaste lilla kille kommit till världen, efter 27 timmars Kämpande och två timmars sömn sen i onsdags! Men Guud vad lykliga Vi är! 3930 vägde han och är 51 cm lång:) det var det värsta och det bästa jag någonsin varit med om:) vattnet och Slemproppen gick på samma gång och 20 min efter det satte verkarna igång.. Lycka till nu alla ni som fortfarande väntar på era guld klimpar:)

• FiaA87

Tack för alla gratulationer! Det var rätt roligt när vi fick komma upp till BB avdelningen idag, där väntade två stora väskor med Blöjor, salvor, bindor, leksaker att hänga på vagn osv.. Trodde inte man fick ngt på sjukhuset!! Både jag & sambon fick ett rum, känns Skönt att han slipper åka hem..

• FiaA87
    Pluttan skrev 2012-05-25 14:52:20 följande:
    Vilken fin gest. Vilket landsting tillhör du?

Jag bor i Kristianstad!! Nord östra Skåne.. Just nu ligger liten å ammar, aotch.. Det svider till:)
  • FiaA87
    zenoble skrev 2012-06-01 08:51:58 följande:
    Ett tag sen jag skrev nu men läser tråden flitigt under varje amning haha. Igår var Elias redan en vecka. Vägde mig idag och har gått ner 6 sen förlossningen, 4 kvar.. Så här ska här ammas :) Lycka till ni som är på g och grattis till de nya små guldklimparna!

Samma här, läser varje gång jag ammar! Vår lilla kille blir en vecka idag:) gick upp 8 kg under graviditeten och nu har jag gått ner 9 kg. Vill dock ner några kg till så det känns bra.. Samma dag mitt vatten gick var jag ute å rensade i rabatterna. Kanske hjälpte till på traven:)
  • FiaA87
    zenoble skrev 2012-06-01 13:17:58 följande:
    Ja himla fort det går.. Vi har ju hållet på och flyttat sen dagen vi kom hem från bb och var klara med allt det först igår så nu kanske man kan börja njuta å vila lite.. skönt att du gått ner dina kg! Stör mig mest på den lilla vattensängen man får till mage såhär efter, kan den inte bara försvinna så blir jag nöjd.. Det är så kul att läsa om alla som det händer grejer för, 1 juni idag som först ju men många bebbar som hittat ut redan!

Ja magen är riktigt äcklig nu! Jag avskyr den för tillfället:( men jag vet ju att världens finaste bebis legat däri så jag får helt enkelt förlika mig med den och hoppas att den försvinner och blir sitt vanliga jag inom kort!!!
  • FiaA87
    Annelie81 skrev 2012-06-03 17:19:40 följande:
    En uppdatering: värkarna startade ju igår med 6 min emellan, inte tillräckligt att ringa FL, slemproppen kom oxå ingen tvekan. Värkarna avtog sedan vid 18...kände dock att något var på g så vi lämnade sonen till farmor. Natten var lugn och på morgonen satte jag igång att städa. 13.00 misstänkte jag att vattnet gick. Satte på mig en binda och såg efter ett tag att vattnet var rosafärgat, det gjorde att jag verkligen förstod att det var vattnet! Ringde FL och de ville att jag skulle komma in för koll. Fortfarande inga värkar....tyckte själv att jag kunde vara hemma tills värkar men man måste tydligen kontrollerad inom två timmar......väl inne konstaterades att det var vattnet!! Så skönt! Skall tillbaka imorgon 13.00 för koll om inget hänt blir det igångsättning tisdag morgon! Fast just nu ligger jag i soffan med molvärk...så snart så!!!! :)

Åh lycka till! Förhoppningsvis har du din lilla bebis hos dig snart:)
  • FiaA87
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-06-11 09:59:18 följande:
    Kikar bara in lite snabbt och meddelar att vår älskade lilla Harry kom till världen igår! :)

Äntligen!!! Stort grattis:)
  • FiaA87

Jag åt också bara folsyra de första tre-fyra månaderna. Min BM sa inte heller ngt om det.. Du ska väl absolut inte behöva köpa en ny förpackning nu. Ryggen å allt sånt är ju redan färdigutvecklad på babyn nu i v 40 :) lycka till med förlossning å allt :):)

• FiaA87

Grattis Dancia! Lycka till Stjärnfrukt och ensortsmamma!! Håller tummarna för er :)

• FiaA87

Ensortsmamma: GRATTIISSS! Gud vad glad jag blev av att läsa ditt inlägg.. Härligt att allt gick bra :)

• FiaA87

GRATTIS till alla nya bebisar! Lycka till ni som e kvar. Snart är era små hjärtan oxå här. Sitter med en sovande lillkille i famnen:) det är det mysigaste som finns..

Svar på tråden Juni-barn