Inlägg från: Essence |Visa alla inlägg
  • Essence

Juni-barn

ÅÅååååh! Den här halsbrännan!!! Jag dör :(

Det enda som verkligen har räddat min dag idag är att vi har beställt min vigselring. 35 dagar kvar till vigseln..... <3

• Essence
    Ensortsmamma skrev 2012-04-28 21:15:06 följande:
    Någon som har bra tips på hemmakur för halsbränna, jag smäller av snart!
    Jag lider med dig. Vaknade flera gånger i natt av en fruktansvärd halsbränna. Har det så gott som varje dag nu för tiden, och flytande gaviscon hjälper bara en liten liten stund. Den här halsbrännan gör mig gaaaalen!
  • Essence
    MissFörstånd skrev 2012-04-27 20:39:05 följande:
    De där röda byxorna från hm, hur är dem i längden? Jag brukar ha 38/40 men jag antar att de är för korta. Vill ha innerbenslängd på helt 84-85 cm.
    Menar du de tajta mammabyxorna som även finns i blått och svart? I så fall kan jag säga att jag är oerhört nöjd med längden. Jag har rätt långa ben, men upplever inte alls att de är på något sätt för korta.
  • Essence
    fyrklöver81 skrev 2012-05-01 20:12:32 följande:
    Jag skulle vilja ha en "gilla" knapp på fl. 
    Man hinner ju inte kommentera alla, men ett gilla tar ju ingen tid =) 
    Jag håller med, och skulle även vilja ha en "mina sympatier"-knapp, för sympatier är precis vad jag vill ha. Den här halsbrännan gör mig gråtfärdig. Jag vaknar minst en gång per natt av att jag har så sjukt ont att jag över huvud taget inte kan ligga ner. Ingenting hjälper, jag vet inte var jag ska ta vägen!
  • Essence
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-05-02 08:24:29 följande:
    Jag har också grym halsbränna ibland och det enda som hjälper är Galviscons TUGGTABLETTER, har du provat dom??? Jag tar två på en gång och dom hjälper på 5 min.

Min mage har nog också sjunkit lite för trycket mot magsäcken har lättat lite.
    I wish :( Jag har provat gaviscon flytande, och tuggtabletter. Den flytande fungerar lite bättre än tabletterna, men ingen av dem hjälper mer än max ett par timmar, sen vaknar jag igen. Jag får även halsbränna av att promenera långsamt till dagis med dottern, och av att äta, oavsett vad det än är jag äter.

Idag känner jag mig ääännu mer ynklig, för dottern/sambon har smittat mig med en förkylning. Jag har ont i halsen och huvudet dunkar något fruktansvärt mycket.

OCH jag ska skriva en massa sidor på c-uppsatsen. Herregud, kan inte maj månad bara försvinna?!
  • Essence
    RocketQueen skrev 2012-05-01 23:21:56 följande:
    Du kan få massa sympatier av mig! Jag lyckas iaf somna om (oftast) när jag får sådär så jag har ju det lite bättre. Hur funkar det om du nästan sitter när du sover? Typ pallar upp med massa kuddar?
    Då kan jag inte sova. Jag kan verkligen bara sova om jag ligger på vänster sida, med täcket över vänster ben men inte höger, och fönstret öppet. När jag halvsitter upp så trycker magen upp brösten så jag får svårt att andas. Jag skulle inte önska en sån här halsbränna på mina värsta fiender. :(
  • Essence
    Havsjungfrun skrev 2012-05-02 20:16:33 följande:
    Maken snickrade till en förhöjning till sängbenen i huvudändan när jag väntade första barnet. Hjälper lite och då lutar hela sängen så det är mycket bekvämare än med kuddar.
    Förvånad
    Utveckla! Hur såg det ut?
  • Essence

Jag är såååå trött på den här kroppen!!! Jag orkar ingenting, har konstant ont i ryggen och höfterna, jag vaggar fram och känner mig stor som en elefant.
    Jag får alltid kommentarer om hur stor magen är. Jag har 38 dagar kvar till mitt planerade snitt, men det känns som att det är ett år kvar.
    Halsbrännan DÖDAR mig!

*gnäll gnäll gnäll*

Men i övrigt mår jag bra. =)

Igår gifte sig min bästa väninna (vad jag hade på mig finns i bildtråden). Jag grät i omgångar för att allt var så fint. Nu är det bara 26 dagar kvar tills min vigsel... =)

• Essence

USCH! Drömde inatt att bebisen inte levde längre. Vaknade imorse med världens ångest och kände inga rörelser. Jag satte mig upp och knuffade på magen åt både höger och vänster. Tog ungefär 20 minuter innnan jag fick något svar där innifrån. Herreguuud vad orolig jag var under tiden! =\

Svar på tråden Juni-barn