Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Juni-barn

Alltså växtvärk...hur känns den för er? Är i v 11 idag & har mest en obehagskännsla...liksom när man ätit för mycket godis...förstår ni vad jag menar? Skumt iaf! Skitnervig inför nästa veckas in...jag HAR gått på liv & inte haft foster, hemskt! Men nu vet jag :)

• Polarlantis

Grattis alla att det går så bra för er med ULoch KUB och allt ni är iväg på! HURRA!!!

Har UL nästa torsdag och då har jag just gått in i vecka 12...är SJUK NERVÖS!!! Har dock inga tecken på att det inte skulle stå rätt till där inne men efter tidigare erfarenhet är den här kroppen inte att lita på. HOPPAS så enormt, känner mig hur gravid som helst och nu bara måste det gå bra! Ska på kalas idag med massa kompisar...vad i hela världen ska jag ta på mig så dom inte ser???!!! Vill ju gå på UL innan jag blir offentlig men den dagen ska det SHOPPAS!!  

• Polarlantis
    Sweet life skrev 2011-11-28 07:33:34 följande:
    För att han är dum i huvudet! Jag är yngst och mitt liv och mina livsval har alltid vart väldigt intressanta att diskutera, nedvärdera och ha åsikter om. Visst, jag håller med om att det är helt rubbat att skaffa barn med nån man träffat i 5 månader och blev gravid efter 2, och speciellt när det är 4 månader sen skilsmässan från min exman gick igenom... Men det är ju MITT liv, mina beslut och kan dem inte acceptera det så är det deras problem...
    Så tröttsamt för dig, stor kram! kan meddela att vi började försöka tre månader efter vi hade träffats men det har ju tagit lång tid så nu blir väl ingen så shockad, haha!
  • Polarlantis

Så härligt att höra om era "ovanliga" historier, underbart att allt går så bra!! Skrattande

EGO: SJUKT jättenervös inför torsdagens ultraljud...uuuuush!!! Men imorgon blir det bm och inskrivning och provtagning och jag hoppas så på en bra BM som kanske kan lugna mig ngt...eller som kan lyssna på hjärtljuden eller något, så jag inte behöver vara så orolig. Jag VET att jag inte har ngt symptom på att ngt gått fel men är så rädd ändå! Går in i v 12 imorgon...
    Mår fortfarande ganska sunkigt men har insett att novalucol funkar fint, tror detta nog kan vara magkatarr, ska fråga imorgon. Magen är knappt döljbar nu så jag HOPPAs jag kan bli offentlig till helgen!!! Längtar så eftera tt få köpa mammakläder och framförallt byxor!!!

• Polarlantis
    PIO: hjälp så dramatiskt! Förstår verkligen att du är oroad men om dom säger att allt är bra så är det säkert det också! Bara vila och läka och hoppas på att det var en engångsföreteelse!!! Förstår oron för att det kan komma fler ggr när du har en sådan hemsituation med din son, honom vill du ju inte vara utan ju! Många peppande kramar, det ska säkert gå jättebra!!!

Lillalyckan: har helt glömt, varför går du på spec.mödravård? Lite nyfiken bara, du måste så klart inte berätta om du inte vill! Skönt att det känndes BRA!

Josenoah: Det kommer gå kanonbra!!! Massor med pepp och inväntar göada besked!!!

EGO: en timma till avfärd för inskrivning. Har skivit en lapp med saker jag vill prata om, vet att jag annars kommer glömma hälften! Känns jätteskönt att äntligen komma dit faktiskt. Hoppas hon kan lugna min oro för UL på torsdag! (Josenoah: mycket lättare att peppa andra än en själv, haha!)    

• Polarlantis
    RocketQueen skrev 2011-11-29 13:02:10 följande:
    Polarantis: Jag lider av återkommande depressioner och problem med ångest så dom jobbar i förebyggande syfte för att undvika förlossningsdepressioner. Även omjag mår bra för tillfället så vill dom ha extra koll. Tänk att man skulle behöva bli gravid för att få riktig hjälp
    Men gud så bra att dom tar det på allvarl och ger dig bra vård nu på en gång och följer dig! Låter ju vettigt och bra, hoppas det ger även långtgående effekt i ditt liv!

EGO: Någon här som fått dåligt värde på socker i urinen? Fick det på inskrivningen idag och ska på glucosbelastning på måndag.. All erfarenhet mottages tacksamt!!  
  • Polarlantis
    JennieJ skrev 2011-11-30 07:14:43 följande:
    12+0 idag och på väg till mitt extra ultraljud och ber till gud att allt står rätt till efter en jobbig tid. Illamåendet ligger på max men nu är de dax att få veta om de är pga graviditeten eller nervositet? Hoppas på de först nämnda så klart!
    Vi ligger verkligen i takt 12+0 här också och imorgon UL! Håller alla tummarna för dig idag, kommer säkert gå kanon!!!
    Zvartaliljan skrev 2011-11-29 18:58:34 följande:
    Idag fick stora tösen sin diagnos...Autism...all lycka över denna graviditet försvann i ett nafs...hur ska jag orka med ett tredje barn nu, nu ska vi gå diverse utbildningar och gå igenom allt med dagis och skola. Och det känns allt annat än rätt att utsätta henne för mer konkurrens som en liten bebis kommer innebära...diagnosen var väntad men när det väl sattes på pränt sådär så kom det ändå som ett slag i magen
    Ingen lätt situation kan jag förstå! Hoppas ni får all hjälp och att ni har bra människor att prata med. Även om  man tror ngt är det inte alls samma sak att veta och få det på pränt. STOR KRAM!!!

• Polarlantis
    JennieJ skrev 2011-11-30 11:54:07 följande:
    Nu kan jag andas och bara njuta lämnar första trimesen och välkomnar nr 2! Bebisen levde loppan inne i magen, sug på tumme, sparka och vände rygg och nästa sek mage till. Såg ögon, mun, näsa, såg även en fin pulserande navelsträng och hjärtat slog fint. Dok blev bilderna dåliga men vad gör de nu när jag vet att mitt lilla liv mår bra kärlek
    HURRA!!! STORT GRATTIS!!! Så underbart, ni får verkligen fira ikväll Solig
  • Polarlantis
    PIO: härligt! Stort grattis!!!

Aikotakara: förstår vad du menar...berätta är assvårt! Dock har mina föräldrar varit med från första VUL för då tyckte vi att vi skulle berätta. Nu blev dom ju inte lika shockade som förra gången men är dock avvaktande, vill väl veta att det går bra och så...som vi! Vill helst inte vara så jättetydlig med det,....bävar för allt snackande och tyckande som komma skall..pust!  
Svar på tråden Juni-barn