Inlägg från: emersson75 |Visa alla inlägg
  • emersson75

Juni-barn

Hur många är det som bor i sthlm här? Skulle ju roligt att ses någon gång när vädret är bättre :) Själv bor jag i hägersten :)

• emersson75

Roligt att några bor runt i krokarna :) Vi kommer ju få en toppensommar med söta bebisar och barnvagnspromenader, alltid roligt med sällskap då :)

• emersson75
    Baby1112 skrev 2012-04-25 09:53:56 följande:
    Har för mig min BM sa att blodgruppspappret och leg var det man behövde. Att resten finns digitalt... Men det är väl olika var man bor? Vissa måste väl ha med sig förlissningsbrevet och så med?
    Vi ska ha med oss papper om blodgrupp :) Bor i sthlm :)
  • emersson75
    Bumman79 skrev 2012-04-25 16:21:26 följande:
    Haha oki men det är ju bra det att ha lätt för att bli gravid :). 17 juni är det beräknat....:)
    Samma dag som mig :)
  • emersson75
    Polarlantis skrev 2012-04-27 18:07:18 följande:
    INTE helt enkelt att låta bli! Slinker lätt ner en och annan chckladbit här också...men känner att det får faktiskt vara så bara det inte är hela tiden hela dagarna och i enorma mängder!
    Usch ja, jag har inte haft någon vidare aptit på flera månader men nu har den kommit, har heller inte kunnat äta söta saker på länge men nu skriker kroppen efter glassen tip top hela dagarna,  inte bra alls, har gått upp 7 kg hittills har har varit rätt nöjd med det, men nu lär det ju hända grejer ;)   
  • emersson75
    MissFörstånd skrev 2012-05-01 17:38:31 följande:
    Fyrklöver - håller tummarna för att det ska se bra ut!

39 dagar kvar! 21 dagar om bebis har lika bråttom som storasyster. Jag känner mig mer och mer osäker på vaginal förlossning. Hur f*n ska jag klara smärtan?! Jag är enligt mig själv ganska smärtkänslig och gillar inte alls smärta.
    Det där med förlossningen undrar jag med..försöker att inte tänka på det, ut kommer hon väl på något vis, men sist jag födde så blev det akutsnitt, lite läskigt så här i efterhand...
  • emersson75
    MissFörstånd skrev 2012-05-02 15:02:07 följande:
    Jag skulle ha gått hem idag har jag planerat, är i v.35 nu. Men jag har ju redan varit hemma åtta veckor som sjukskriven. Skulle vilja njuta mer och inte ha ont, men men..
    Jag är oxå sjukskriven, fick ju sammandragningar rätt tidigt men när jag tog det lugnare så blev dom betydligt bättre.  Hoppas verkligen denna förlossing blir bättre, på bvc sa dom att jag får självklart snitt om jag vill det, går jag över tiden så rekommenderar dom snitt för att det inte ska bli samma sak igen.  Hoppas ändå på att få en bra "normal" förlossning denna gång :)
  • emersson75
    Elvis Mamma skrev 2012-05-03 15:47:31 följande:
    Fyy va less jag blir på alla som ska kommentera magen! Vissa dagar klär jag mig så att den inte syns bara för att slippa höra allas kommentarer å så ska de inte vara tycker jag! Min mage är liten än så länge å graviditeten har varit enkel vilket folk stör sig rejält på så alla måste säga att vänta du bara ska du få se att du sista veckorna kommer svälla upp totalt å magen kommer explodera i storlek å du kommer inte kunna gå, än har du ju många veckor kvar å alla går upp tio kilo sista veckorna.. Å visst jag har fortfarande 6-7 veckor kvar så mycket kan hända men det är ingenting jag direkt fasar för, jag har ju varit gravid förut å även den graviditet var förhållandevis enkel men folk tål verkligen inte att man mår bra å fortfarande kan gå! Usch va arg jag blir!
    Dom där kommentarerna får jag ofta oxå, nu är det iofs drygt 5 veckor kvar och visst har magen växt rätt mycke på sistone, men det visste jag ju om att den skulle göra...
  • emersson75

Sen när jag säger att jag längtar verkligen till att bebisen kommer och min kropp blir "normal" igen, då får jag höra lite skratt och sen är det" du vet inte vad du väntar dig, passa på och njut nu", jag vet väl visst vad jag väntar mig, har ju barn sen tidigare...jag säger då det...

Svar på tråden Juni-barn