Inlägg från: JennieJ |Visa alla inlägg
  • JennieJ

Juni-barn

Dancia skrev 2012-02-29 11:38:39 följande:
    Vad spännande! Hoppas vi får se lite bilder sen :). Var är det, Malmö eller Göteborg? Själv ska jag också på 3D UL på Emmakliniken på tisdag nästa vecka. Längtar som en tok :).

Jag gjorde det i Gbg :) en upplevelse jag aldrig glömmer
  • JennieJ

God morgon tjejer :) en fråga till er? När kommer du/ni packa eran förlossningssväska och ni som fött barn tidigare vad är ditt bästa tips att packa med sig ;) ?

• JennieJ

Åh trevligt att så många svara =) på detta med b-väskan

Har själv planer på att packa den ganska snart med de mesta. För med dottern hann jag ingen packa ich med pojken glömde jag hälften så denna gång vill jag vara mer förberedd =)

Dom viktigaste sakerna för mig är:

Läppsyl
    salva till bröstvårtorna och hemorojjder
    egna bindor (deras "korvar" till bindor är hemska)
    stora trosor och många sådana
    amnings BH plus inlägg
    smink och div hygienartiklar (känns skönt att känna sig fräch)
    mysbyxor, graviditets leggins, tofflor, morgonrock och amningströjor
    3 set kläder, 2 par mössor, filt och babyskydd
    Laptop, kameran och tidningar till mannen framför allt och han packar egna kläder
    Egen kudde (deras med plast på är inte sköna)
    Och massa godis och frukt =)

De var lite jag nu kom på och som står på min checklista

• JennieJ
    stjärnfrukt skrev 2012-03-05 10:02:39 följande:
    Någon som vet om det är någon skillnad andra gången man ska föda? Ska man vänta tills det är 3min mellan värkarna igen, eller är det 4min mellan? 

Ni som fött 2ggr innan, gjorde det ondare andra gången jämförelsevis med första? Fick ni ont på samma sätt som första gången? (under värkarna fick jag aldrig ont i ryggen, däremot så kändes det som någon hade brytit av min ljumskar och stampade på dem, kan tänka mig att det måste kännas värre att ha liknande smärta i ryggen?!)   

Har haft 2 snabba förlossningar och mycket för jag missat att jag håller på att öppna mig :S

Första med dottern satt jag i soffan och tyckte de gjorde lite extra ont och efter en stund tryckte de på och jag trodde värkarna satte igång dok var de då krystvärkar. Så min mamma som bodde granne körde 2 mil på några minuter bara, hon körde i över 130 å hade varningsblikers på och tutta så andra bilar flytta sig hahaha. Så in snabbt och hon höll på att komma i bilen men tackvare att vattnet aldrig gick så höll hinnan henne tillbaka. Så var inne 11:10 och 11:30 var allt klart så tog mindre än 20 min.

Pojken höll jag på att göra samma tabbe men tackvare jag på läkarbesök dom ville sätta igång mig men när dom undersökte mig så såg dom att värkarna var igång och jag var öppen 6 cm. Så de tog ca 2½ timme så var han ute!

Upplever hans förlossning lättare för var inte lika rädd och man visste mer vad som skulle hända.
  • JennieJ

Undra om de blir någon bm imon eller inte? Spänningen är stor! Är i vecka 27 nu och hade tid där för både 2 och 1 vecka sedan men båda gångerna så ringde dom och berätta hon var hemma för vård av sjukt barn. Så man får se om man får till ett samtal imon då, känns som de är lite på tiden nu då man inte varit där sedan vecka 9-10 :) vill besöken ska rulla på så man kommer någon vart

• JennieJ
    Dancia skrev 2012-03-06 10:06:15 följande:
    Spammar med ett sista inlägg för nu ;). Snart är det dags för mig att bege mig till Malmö på TUL i 3D!!! :D

Lycka till :))
  • JennieJ
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-06 10:49:52 följande:
    Blev en sväng till förlossningen igår kväll pga sammandragningar som inte gav sig och strålade ut i lår och rygg. Plus en rejäl slembobba som kom i söndags kväll och därefter sammandragningarna. Som tur var hade inget hänt och allt var opåverkat så det är bara att stå ut :P

Håller tummar och tår att allt går bra
  • JennieJ

Wheiiiiiiiii det blir bm idag och inte en tredje inställd tid!! Äntligen vill ju veta att alla prover ser bra ut ;)

• JennieJ

Hemma från bm å allt såg bra ut :) hb 134 och sockret på 5,5. Vikt 9,5 kilo upp och magen minns jag inte mer än att jag låg på högsta kurvan, hjärtljudet på 146 så nu kan man bara vara gravid i tre veckor till nästa möte :)

Svar på tråden Juni-barn