Juni-barn
Jag gjorde det i Gbg :) en upplevelse jag aldrig glömmer
Hej alla tjejer
Tänkte dela med mig lite av min blog för den intresserade =)
Har satt in 5 små klipp från ultraljudet jag spela in från min dvd film =)
http://livethosen2barnsmamma.blogspot.com/2012/02/blog-post.html
God morgon tjejer :) en fråga till er? När kommer du/ni packa eran förlossningssväska och ni som fött barn tidigare vad är ditt bästa tips att packa med sig ;) ?
Åh trevligt att så många svara =) på detta med b-väskan
Har själv planer på att packa den ganska snart med de mesta. För med dottern hann jag ingen packa ich med pojken glömde jag hälften så denna gång vill jag vara mer förberedd =)
Dom viktigaste sakerna för mig är:
Läppsyl
salva till bröstvårtorna och hemorojjder
egna bindor (deras "korvar" till bindor är hemska)
stora trosor och många sådana
amnings BH plus inlägg
smink och div hygienartiklar (känns skönt att känna sig fräch)
mysbyxor, graviditets leggins, tofflor, morgonrock och amningströjor
3 set kläder, 2 par mössor, filt och babyskydd
Laptop, kameran och tidningar till mannen framför allt och han packar egna kläder
Egen kudde (deras med plast på är inte sköna)
Och massa godis och frukt =)
De var lite jag nu kom på och som står på min checklista
Undra om de blir någon bm imon eller inte? Spänningen är stor! Är i vecka 27 nu och hade tid där för både 2 och 1 vecka sedan men båda gångerna så ringde dom och berätta hon var hemma för vård av sjukt barn. Så man får se om man får till ett samtal imon då, känns som de är lite på tiden nu då man inte varit där sedan vecka 9-10 :) vill besöken ska rulla på så man kommer någon vart
Wheiiiiiiiii det blir bm idag och inte en tredje inställd tid!! Äntligen vill ju veta att alla prover ser bra ut ;)
Hemma från bm å allt såg bra ut :) hb 134 och sockret på 5,5. Vikt 9,5 kilo upp och magen minns jag inte mer än att jag låg på högsta kurvan, hjärtljudet på 146 så nu kan man bara vara gravid i tre veckor till nästa möte :)