Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barn

Så himla jobbigt att det inte blir regelbundet, kan va från 5-10 minuter emellan nu. Vissa gör sviiont och andra går att andas igenom. Hur länge ska det ta nu som omföderska.. Inne på 4 timmen snart.

• zenoble

Var öppen 5 nu när vi kom in då jag tycker det avtagit lite.. Fick order att gå promenader här på sjukhuset, kul! Detta hade jag inte väntat mig som omföderska. Tänk så fel man kan ha :)

• zenoble

Tack hörrni, ja vi får stanna som tur är. Tycker värkarna börjar bli mer kraftiga igen så vi får se!

• zenoble

Tack för lyckönskningarna. 18.57 kom han :) inte vägt än så uppdaterar om det. Får väl byta tråd nu ;) lycka till ni andra som har det häftiga framför er.

• zenoble
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-24 21:42:30 följande:
    Blev värkarna regelbundna innan du åkte in på förlossningen? Hur visste du att det var dags? Har nämligen haft värkar i snart 5 timmar som inte blir regelbundna. Just nu 6-10 min emellan.

Nej jag tyckte inte de blev regelbundna för ens jag var öppen 10 typ. Jag ville ju inte gå in till förlossningen när vi kom in då jag tyckte det avtagit och värkarna inte var så kraftiga. Men var ju öppen 5 då, sedan en promenad senare öppen 8. Trodde jag skulle vara mer påverkad måste jag säga! Håller tummarna för dig! Hur känns det nu?

Tack alla!
  • zenoble

[quote=65059124][quote-nick]Dancia skrev 2012-05-24 16:54:19 följande:[/quote-nick]

Men 5 cm är ju mycket, kan ju gå hur fort som helst efter det så det är bäst att ni får stanna ja :). Har ditt vatten gått? Annars kan ju en hinnsprängning dra igång det på riktigt. När jag skulle få andra barnet tog det 6 timmar att öppna mig från 1,5 -5 cm. När jag var öppen 5 cm tog de vattnet och knappt en timme senare var hon ute :).[/ glömde säga att ja vattnet började sippra lite när jag var öppen 10, trodde det var allt. Sen under krystningen så pang sprang en hinna så det sprutade vatten haha! Måste sett rätt kul ut.

• zenoble
    Cataleya skrev 2012-05-25 07:40:08 följande:
    Är det fullt på förlossningen ? eller fick mannen vara kvar eller hur gjorde ni ?

Nej det är lugnt här nu så han fick sova över natten! Så du kan passa på att åka in nu när det är lugnt hihi
  • zenoble
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-25 08:15:51 följande:
    Men shit, nu blev jag ju nervös! Hade några småvärkar inatt, men rätt obetydliga egentligen. Fick en kraftig värk imorse vid 6,20 och sen dess inga värkar alls, men vid 8-tiden fick jag ett rejält tryck neråt. Just nu är det bara molande värk i magen.

Ja jag gick på magkänslan innan vi åkte in för alla sa typ att man inte skulle stanna hemma för länge men i bilen kändes det avstannande liksom. Men kanske blir så som omföderska att det inte blir lika regelbundet? Håll koll bara
  • zenoble
    Cataleya skrev 2012-05-25 09:54:22 följande:
    Zenoble, vad skönt att han fick va kvar! Jag är livrädd att min inte ska få va kvar. Skulle känna mig så himla ensam och känns som jag behöver honom där då. Får väl hitta väldigt många trappor någonstans och springa lite :) så får vi hoppas jag kan åka in, snarast! När jag vart uppe eller ringt dit har det varit full rulle varje gång haha

Ja förra gången fick han inte stanna första natten vilket jag tyckte var skit jobbigt när det var första barnet och allt, mådde mycket sämre efter då med. Jag kan säga att det var nog tur att det inte var så mycket på fl när vi kom in igår, då kanske de inte ens hade undersökt mig då jag tyckte det försvunnit typ, sån tur att de kollade i alla fall:) håller tummarna för att ni får åka in snart och att det är hyfsat lugnt här då..
Svar på tråden Juni-barn