Juni-barn
Så himla jobbigt att det inte blir regelbundet, kan va från 5-10 minuter emellan nu. Vissa gör sviiont och andra går att andas igenom. Hur länge ska det ta nu som omföderska.. Inne på 4 timmen snart.
Så himla jobbigt att det inte blir regelbundet, kan va från 5-10 minuter emellan nu. Vissa gör sviiont och andra går att andas igenom. Hur länge ska det ta nu som omföderska.. Inne på 4 timmen snart.
Var öppen 5 nu när vi kom in då jag tycker det avtagit lite.. Fick order att gå promenader här på sjukhuset, kul! Detta hade jag inte väntat mig som omföderska. Tänk så fel man kan ha :)
Tack hörrni, ja vi får stanna som tur är. Tycker värkarna börjar bli mer kraftiga igen så vi får se!
Tack för lyckönskningarna. 18.57 kom han :) inte vägt än så uppdaterar om det. Får väl byta tråd nu ;) lycka till ni andra som har det häftiga framför er.
[quote=65059124][quote-nick]Dancia skrev 2012-05-24 16:54:19 följande:[/quote-nick]
Men 5 cm är ju mycket, kan ju gå hur fort som helst efter det så det är bäst att ni får stanna ja :). Har ditt vatten gått? Annars kan ju en hinnsprängning dra igång det på riktigt. När jag skulle få andra barnet tog det 6 timmar att öppna mig från 1,5 -5 cm. När jag var öppen 5 cm tog de vattnet och knappt en timme senare var hon ute :).[/ glömde säga att ja vattnet började sippra lite när jag var öppen 10, trodde det var allt. Sen under krystningen så pang sprang en hinna så det sprutade vatten haha! Måste sett rätt kul ut.
Stort grattis!