Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Juni-barn

emma78 skrev 2012-03-24 17:49:26 följande:
    TJOHOOOOO!!! Har äntligen fått igenom min sjukskrivning!!!Så jäkla gott att slippa tänka på detta!!Nu är det bara att vänta på beskedet om Grav.pengen..... Idag har vi haft kalas hela dagen.) den äldste sonen fyller 12 idag och den "lille" blir 9 på tisdag!! Så här har varit fullt hus.....Känns i kroppen kan jag säga:((ryggen och fogarna värker värre än någonsin...blir väll att lägga sig vid typ 8 ikväll oxå....kul man är som person just nu...NOT!!!Fick iaf en stooor kasse kläder av min snälla lillasyster som varit så duktig och gått ner masor i vikt!!Massor av stora snygga tröjor som passar båfe nu och till sommaren innan man har gått ner sina grav,kilon,för det lär nog ta tid denna gången känner jag:((  Ha en trevlig lördagskväll alla goa mammor:))   

Vad kul att du fått det beviljat. Fick du besked via post eller såg du det på fk:s hemsida?
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd

Lenis21 - du har väl rätt att säga nej. Förut när en man undersökte mig så lämnade sköterskan aldrig rummet. Någon policy för att det inte ska kunna bli någon jobbig situation, bra tycker jag.

• MissFörstånd
    tomisamat skrev 2012-03-24 23:10:18 följande:
    Här mås det mycket bättre i kroppen efter bara två sprutor med blodförtunnande.
    Skönt att höra!

Vad bra på ett sätt att höra att vi är flera som mår skit och känner oss som skit just nu! Jag känner mig också som världen sämsta mamma/sambo/you name it! Idag är jag själv med dottern på 4 år och jag är på världens sämsta humör! Blir sur och grinig för minsta lilla. Det är dammigt hemma och hunden drar in grus, löv och skräp så jag nästan börjar gråta! Helt fruktansvärt! Går in i v.30 idag. Kan inte ens tänka på något som är roligt så det ska kännas bättre.... 

Pojkarnasmamma - Baklagar. kram   
  • MissFörstånd

Nu är jag på lite bättre humör... Tog på mig stödbältet och dammsög. Det kommer göra ont i morgon och jag känner det redan nu men jag är nöjdare och på bättre humör iaf. Röjde och städade i köket också. Herregud, jag tror att det är all energi som man spar på eftersom man inte kan röra sig och så måste den bara ut nånstans. NU känns det iaf bättre.

Snuppis - Kan inte riktigt svara på din fråga då min mage är olika varje dag nu under graviditeten. Har ibs och min mage har sina dagar om man säger så.  

• MissFörstånd

Har varit hos bm idag
    V30

Blodtryck: 90/60 lite väl lågt...

Hjärtslag 140 lika som förra gången. 

SF-mått 29cm +5cm från förra mätningen i v.25        

HB: 120

Fick även remiss för tul, aurorasamtal och förlossningsplanering samt en ny tid till läkaren som sjukskrev mig. Det är mycket nu       

• MissFörstånd
    gammelmamma skrev 2012-03-26 19:13:48 följande:
    vad är aurorasamtal?

Man får träffa en person och prata om att man är rädd för förlossningen. Mer än så vet jag inte riktigt...
  • MissFörstånd
    gammelmamma skrev 2012-03-26 20:55:30 följande:
    Okej. Vad jobbigt att vara det. Lycka till med samtalet, hoppas du får som du vill

Ja saken är den att jag inte vet om jag är det eller inte. Jag tycker att det är läskigt men jag vet inte om jag är riktigt rädd, men jag tycker det är bra att jag får komma och prata med någon iaf. Sist slutade förlossningen i akut snitt efter att läkaren misslyckats totalt med epiduralen.
  • MissFörstånd

Idag har jag så sjukt ont i ryggen, visste inte om jag skulle klara att köra dottern till dagis men tack o lov så gick det bra. Nu sitter jag i soffan med tens och bara försöker slappna av. Vet inte om jag har sammandragningar också, har inte haft det förut. Just nu är magen "mjuk" men den är öm. Vet inte om det kan vara för att jag varit hård i magen och inte kunnat gå på toaletten riktigt förrän nu på morgonen och att det är därför det gör ont. Bebisen lever då rövare därinne så den mår nog bara bra

Svar på tråden Juni-barn