Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Elvis mamma - ja jag tror jag ska beställa en sån. Har velat ha en amningskudde men blivit lite för "ekonomisk" ;), men denna är ju liksom 3 i 1

• MissFörstånd
    fyrklöver81 skrev 2012-04-04 20:54:44 följande:
    De säljer ut fina påslakanset till vagn eller spjälsäng på jollyrom, 89kronor per set tror jag det va om ngn är i behov av det =)

Perfekt, tack för tipset!
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd
    Bumman79 skrev 2012-04-06 00:04:34 följande:
    Hur känns foglossning? Vart sitter smärtan? Det verkar inte vara kul alls å många som drabbas :(. Hoppas att den värsta smärtan går över tills imorrn...
    För mig gör det ont i höfterna, mittfram över blygdbenet och bak typ i svanken. Det är oftast en molande smärta som man inte kan trycka till så blir det bra. Alvedon hjälper ingenting på mig iaf. Det är en smärta som inte går att ta på. Om jag trycker mitt fram på blygdbenet känns det som att jag ska gå sönder, gör jätteont när bm ska mäta SF-måttet för då "letar" hon efter blygdbenet där hon ska starta mätningen. SÅ känns det lite för mig, men jag tror många har olika. Själva foglossningen i sig är ju att bäckenet luckras upp för att man ska kunna genomgå en förlossning, alla är olika byggda och därför känner vissa ingenting medans andra drabbas av det.

Jag behövde aldrig göra något provokationstest utan de lyssnade på hur det kändes óch sa direkt att de var foglossning men då har jag haft det förut. Kanske därför de inte gjorde något test.  
  • MissFörstånd

Just det! Fick brev från försäkringskassan igår om att graviditetspenningen jag sökt INTE är beviljad. Tydligen så står jag för lite i mitt jobb (står hela dagarna). Jag orkar helt enkelt inte överklaga heller. Skulle ha varit beslutat senast i måndags men handläggaren ringde mig och sa att de inte hunnit titta på mitt ärende sen ägnade hon några timmar åt den i tisdags em och bara avslag direkt. Kändes som att luften gick ur mig då. Jag skickade ändå in alla papper i FEBRUARI för att allt skulle vara klart i tid, men icke!

Däremot
    Jag loggade nyss in på försäkringskassans hemsida och såg att en utbetalning ligger och väntar på mig till på tisdag för min sjukskrivning för foglossning blev GODKÄND! . Känns jätteskönt så vi vet att vi får in lite pengar i april iaf. Så man kan iaf få godkänt trots att man "inte är sjuk" utan "bara" har foglossning. Men jag brukar kontra med att säga att ett brutet ben inte heller är någon sjukdom, då blir de flesta tysta

• MissFörstånd

Vi har börjat köpa på oss lite blöjor för det kommer ju gå åt en del. När man handlar här så om man handlar för 300 så får man köpa blöjorna för 99 så varför inte när man ändå måste handla?! MEN igår upptäckte jag att det första paketet vi köpte förut var 90 blöjor i och igår stod det slim fit på förpackningen och då har de "snålat" in på 2 blöjor. Lite lustigt tycker jag.

• MissFörstånd

Pojkarnasmamma - skönt med ett beslut som känns rätt för dig.

Ang sex så är jag inte alls intresserad. Sen plusset har vi haft sex två gånger tror jag . Är inte speciellt intresserad av sex i övrigt heller, lusten försvann när dottern föddes för fyra år sedan och vi är ganska dåliga på närhet också, men det verkar funka för oss

• MissFörstånd

Igår sydde jag ett babynest, finns bild i bildtråden, och tänkte att jag skulle sy en amningskudde MEN jag loggade in på ellos och såg att jag hade 50% på valfri vara så det blev en amningskudde för 199,50. Perfekt! Min rygg klarar inte riktigt att sy och sambon frågade: är det värt att få ont i ryggen eller betala 200 Jag betalade

• MissFörstånd
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-08 20:15:04 följande:
    Någon mer som fått/har hemorrojder? Verkar som att jag fått det nu...inget skoj. Dessutom har jag inte skött magen på typ 5 dagar. Får väl åka till apoteket imorrn och köpa lactulos eller nåt, hatar min mage!

Har inte nu med fick efter förra förlossningen. Köpte xyloproct slavar,men var jättebra!
    gammelmamma skrev 2012-04-08 20:18:48 följande:
    under vilken kategori hittar du amningskudde?

Jag sökte på amningskudde i sökrutan för jag hittade den inte . Jag köpte den med tummen på, köpte en lika skötbädd för några veckor sen
    Bumman79 skrev 2012-04-08 20:25:03 följande:
    Har shoppat lite babykläder och saker och kollat lite på en sån där sovpåse till bebisar men undrar om det verkligen är nödvändigt med en sådan? Å speciellt under sommaren när det kanske är värmebölja?

Jag ska inte ha någon sovpåse för jag tror det blir för varmt. Men min dotter har alltid varit varm. Vi ska köpa en gallerfilt som kyler/värmer bebisen. Min dotter var så varm så hon hade bara blöja på sommaren.
Svar på tråden Juni-barn