Inlägg från: JennieJ |Visa alla inlägg
  • JennieJ

Juni-barn

Ber om ursäkt att jag gnäller är bara så trött på allt just nu!! Gråter i tid å otid

• JennieJ
    RocketQueen skrev 2012-03-29 18:47:58 följande:
    Gnäll på bara, det är ju därför vi finns här!
    theawesomelifeofanordinaryrocksthar.blogspot....

Tack :))) Känns som de finns mycket förståelse å man e inte ensam
  • JennieJ
    Uddabus skrev 2012-03-29 18:54:27 följande:
    Känner likadant... Gråter, gnäller, skäller osv hela tiden

Låter som du pratar om mig!!!
  • JennieJ

Fick inte allt för mycket info av bm idag? Men de jag fick veta är att man får behandling i början och under själva förlossningen för att undvika att de förs över på Theodor. Men som hon sa kan de bli att mvcläkaren vill behandla mig nu redan innan de sätts igång men på vilket sätt vet jag inte? Antar de är vanlig antibiotika? Blev så snurrig när jag satt där nere och tårarna kom för jag känner de finns inget stopp!! Dok måste jag berätta att hon ska hjälpa mig iaf träffa en aroma terapeut (tror de hette så) för att diskutera igång sättning men de skulle vi prata mer om på måndag eftersom jag då först vet hur de blir med snitt?

• JennieJ

Äntligen lite positiva besked :) var på ul på speciallist mödravården och jag kommer kunna födda naturligt :) så skönt!! Och just nu vägde lille Theodor exakt 1,6 kilo

• JennieJ
    lycka 4 skrev 2012-03-30 07:49:42 följande:
    Jennie! Eftersom gbs som du troligen har ger sd bl.a. Som symptom och kan faktiskt leda till för tidig födsel så ger dom dig nog atibiotika nu, jag hade gbs under förra grav å har även denna .

Inväntar samtal från mvcläkaren och jag hoppas på att kunna få behandling direkt! Har du haft några problem med din gbs?
  • JennieJ

Då var man hemma från läkaren Och tappen var oförändrad men dok bara mellan 1,5-2cm så vila som fortsätta gälla! Prata även om att jag fått B streptokocker och jag får ingen behandling just nu och de pga att de kommer hinna komma tillbaka till förlossningen och för att göra bakterierna så mottagliga som möjligt för droppet som kommer då sättas in blir de ingen behandling tidigare. De som förvånar mig är att de kommer inte kollas upp här emellan om de ökat % antalet bakterier utan jag räknas som GBS positivt och inget mer! I övrigt har mina foglossningar nu ökat i smärta och jag har ont runt om och även upp i rygg och ner på baksida och framsida lår och mitt humör är fruktansvärt ostabilt! Så gode Gud kan inte april månad snabbt rulla förbi och gärna en hel del av maj oxå för orkar f*n inte mer snart

• JennieJ
    lycka 4 skrev 2012-04-04 22:01:57 följande:
    Tycker att det är jätte konstigt att dom inte behandlar efter som du har sd mm. Gbs kan ju ge för tidig börd.

Tycket själv de är konstigt ;/ dok kan jag bara gå på hans ord! Ville bli behandlad både nu och under förlossning men han ansåg bara att de fanns ingen anledning att behandla nu och de skadar mer än vad de hjälper då bakterierna troligen inte kommer vara lika mottagliga för droppet/antibiotikan
  • JennieJ
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-04 15:29:29 följande:
    Hemkommen från specmvc. Nu bli det inga fler UL av tappen, bara kliniska undersökningar. Skönt! Och from v 33 så blir jag utskriven från specen och kommer bara gå hos min vanliga BM. From v 34 ska jag börja träna lite lätt för att få tillbaka lite muskler i kroppen. Har ju varit väldigt stilla sedan v 18-19. Känns så himla konstigt att få tillåtelse att röra på mig mer och mer. Jag va så bombsäker på att tappen skulle vara kortare och att jag tillslut skulle bli inlagd. Jennie J: min e också 2 cm och det tycker min BM e bra i den här  veckan. Fast det kanske beror på att den har varit ganska oförändrad sen v 22+ och att jag inte har nån GBS...förstår att det känns jobbigt. Lite kvar nu bara sen e det över och du kommer ha glömt allt det här. Styrkekramar till dig. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618

Tack för dina ord ;) hoppas verkligen vi båda passerar vecka 35!
  • JennieJ

Grattis till alla er som hinner gifta er innan födelsen :) Vi skulle oxå gifta oss nu till våren men valde ställa in alla planeringar i februari pga graviditeten. Orkar helt enkelt inte med det! Dok är de nu bestämt att vi ska kombinera doppet med bröllop till hösten/vintern :) visst hade man kanske velat ha bröllop och dopp separat men då jag bor och har all mon släkt i Gbg området och gubben i Stockholm blir de bäst att ha de ihop så hans släkt har möjlighet att vara med på båda grejerna!

Svar på tråden Juni-barn