Inlägg från: JennieJ |Visa alla inlägg
  • JennieJ

Juni-barn

Havsjungfrun skrev 2012-04-26 21:06:17 följande:
    Ligger på ca. 4,6 på morgonen och runt 6,6 efter frukost. 4,2 före lunch och runt 6 efter. Runt 5 innan middag och ca 7 efter. Toppnoteringen är 9,0 efter middag då jag ätit thaikyckling i kokosmjölk och jasminris som var enormt starkt så jag drack nog nästan fyra glas 7up till. Där var ju ganska så många blodsockerhöjande faktorer: kokosmjölk (antar jag), jasminris och dricka. Hur går det för dig? 

Inte allt för olikt mig då (än så länge) är inne på min andra dag bara men Än så länge har de sett ut så här : innan frukost 4,7 både dagarna. Efter frukost 7,2 och 7,7. Innan lunch 4,8 och 5,0 sedan efter lunchen 5,8 och 7,0. Innan middagen 4,3 och 4,4 och efter middagen 6,6 och 6,2 och igår innan säng gång låg de på 7,2 (ätit kvällsmat). Tycker personligen inte de är något än att anmärka på så jag fattar inte hur jag kunde få så högt på glukosbelastningen?
  • JennieJ
    Havsjungfrun skrev 2012-04-26 21:30:54 följande:
    Ser ju fint ut tycker jag. Hoppas att det håller sig så! Har du ändrat maten mycket? Är väl ofta så när man ligger på gränsen som jag gör att man är lite glukosöverkänslig men inte för den sakens skull har grav.diabetes.

Har ändrat en hel del med tex bröd osv och jag äter ett mål mer per dag! Dricker bara light saker och gjort de en vecka ja så lite har jag allt ändrat
  • JennieJ
    Elvis Mamma skrev 2012-04-27 17:32:35 följande:
    Någon som vet vad man kan ta mot magkatarr? Har omeprazol utskrivet sedan tidigare mot magkatarr men de står att man ska rådgöra med läkare före användning under graviditet, någon som vet om man får ta dom eller om de finns något annat?

Hejsan! Äter omeprazol dagligen och enligt mvc läkaren är dom okej
  • JennieJ

Är de fler än jag som har en sjukt slarvig karl? Jag har de iaf och just idag driver han mig till varnsinne :( antar de är mycket hormorner som spökar mig blir ta mig f*n galen på han! Vi skulle stor städa och jag har inte varit direkt aktiv dom sista dagarna pga ryggont och en hemskt värk i magen! Men iaf hemmet var upp och ner och jag hatar de, så de fick bli städning! Men dåren jag lever med e helt blind och korkad för måste beskriva allt som ska göras och sedan gör han de knappt halvklart så man får gå efter och städa en gång till :( men till slut gick luften ur mig och mindre bra valda ord slank ur och tårarna forsa! Nu har jag låst in mig i sovrummet och är arg som ett bi och han är inte direkt glad efter de jag sagt. Men just nu har jag lust att sparka ut honom och fostra Lill killen själv!! Åh va trött jag är på karlar och mitt humör!!! Var tvungen att få ur mig lite ilska !!

• JennieJ

Då var man i vecka 35 och man har avklarat 239 dagar av 280 med andra ord 85,4% av graviditeten :) Och det återstår 41 dagar till beräknad bf men om 2 veckor så räknas jag som fullgången så de händer lite iaf :) så nu dax att vakna till för att ta mig till barnmoskan för gå genom mina värden jag haft sedan jag börja sticka mig (tänk om hon tycker de ser bra ut så jag slipper hålla på)

• JennieJ

PIO hur går de för dig och bebisen? Länge sedan man hörde från dig? Zvartaliljan Hoppas du snart mår bättre och att du och lillen fÅr vara med varandra hela tiden!

• JennieJ

Hej tjejer har en fråga? Igår var jag iväg i badhuset och dom första 2 timmarna var hur bra som helst men sen fick jag riktigt ont, tänk dig kraftig mensvärk i nedre delen av magen och de värkte ut i ryggen. De var inga sammandragningar/ värkar som släppte och kom tillbaka utan riktig ihållande värk som minska och öka i styrka i närmare 2 timmar och när de väl minska ordentligt och jag gick eller liknade så öka de igen. I detta fick jag enstaka sd och de gjorde så ont att jag näst intill flåsa mig genom den. Till saken nu är att de efter dessa 2 timmar de höll på så sluta de tvärt och jag känner mig "bara" öm i magen. Så jag undrat vad ni tror denna kraftiga mensvärk beror på? Var hos bm slutet av förra veckan så inget med urinet iaf (förutom min GBS)

• JennieJ
    Aikotakara skrev 2012-05-02 21:45:37 följande:
    Hej! Har inte orkat läsa bakåt i tråden riktigt då ni skriver så mycket och jag har varit borta ett bra tag ;) Lång historia i korta drag.. Blev inlagd på sjukhuset den 19/4 pga havandeskapsförgiftning.. Blodtrycks-kollar och samling av urin.. ett himla meck. Blev sämre och sämre, den 22/4 på eftermiddagen bestämde dom för att sätta igång mig då jag inte alls mådde bra längre. Mår hemskt och ligger med värkar, öppnar mig 3 cm på några timmar.. får epidural som misslyckas pga att jag har så svullen ryggrad. Hjärtljuden på bebisen blir sämre så det blir akut snitt för min del. Hann bara gå 31+1. Ut kom en väldigt liten Melker. 1298g, 38cm lång. Dag 2 blev han sämre och "skrek sönder" lungorna.. Får åka ambulansflyg från Luleå till Umeå där små drän sätts in.. bakom kommer jag och mannen i en taxi med bår eftersom jag fortfarande är jättesjuk. En djävulsresa som heter duga. Idag den 2/5 fick vi komma "hem" till sjukhuset här i Luleå. Melkers andning är jättebra och nu måste han växa på sig innan han får komma hem. Har inte haft internet riktigt eller orkat skriva då jag fick migrän som biverkning av epiduralen då narkosläkaren punkterade ryggmärgen. Det har varit ett helvete av oro och smärta, men nu börjar allt vända och bli till det bättre. Jag har blivit mamma och kan inte riktigt förstå det än.. Längtar så tills vi alla får komma hem igen. Blev inget junibarn för mig, min lille spinkelfis föddes istället exakt 2 månader för tidigt om man utgår från det beräknade förlossnignsdatumet. Känns riktigt snopet då barnkammaren inte står färdig och att inget alls gick som man hade tänkt sig. Vi mår iaf bra nu :)

Ett jätte grattis till en kanon fin kille ;) hoppas ni snart är bättre
  • JennieJ

Min kusin ringde nu och flåsa i telefon! Vart lite orolig men efter några sekunder tog hennes kille över telefon och berätta att dom var på förlossningen och hon är 9 cm öppen, men hon vägra födda ut h*n innan hon fått mig informerad att hon låg inne!! Haha vilka idéer man kan få för sig när man har ont! Sitter nu och väntar spänt på att hon ringer igen ;) åh vill oxå ligga inne och födda!! Längtar som sjutton

• JennieJ

PIO vad glad jag blir att allt gått bra och hoppas de fortsätter så :) Själv är jag nu inne i vecka 36 och trodde aldrig för 7 veckor sedan att jag skulle gå så här långt. Men sista dagarna har varit så skumma inte för att jag är tacksam men de känns nästan som om jag gått flera veckor bakåt i tiden. För jag har näst intill inga sd eller förvärkar för de har stannar av helt i stort sätt så nu börjar jag tro att jag kommer gå över tiden. Foglossningar jag hade har försvunnit och får ont bara när jag rör mig mycket, vilket förvånar mig då jag hade så grymt ont för bara 2 veckor sedan. Jag har även varit grymt förstoppad sedan början av graviditeten och bara kunnat gå på toa om jag använt mig av microlax men nu helt plötsligt funkar tarmarna och jag är nördig och kan gå på toa utan problem 2 gånger om dagen. Funderar om jag ens är gravid längre? Eller klart hade de inte varit för rörelserna i magen hade jag trott jag har inbillnings sjuka :) någon mer som allt jobbigt stannat av för? Och är detta normalt att allt bara försvinner? Har mvc på onsdag och jag hoppas allt ser bra ut där oxå. Och om jag får drömma kanske min graviditetsdiabets och GBS oxå är borta men klart den chansen är väl minimal :)

Svar på tråden Juni-barn