• Dancia

Juni-barn

Jag ska teckna länsförsäkringars betalförsäkring då den är bäst och har bäst pris enligt mig efter att jag jämfört.

Usch, idag blir det att lämna barnen med bilen. Känns riktigt onödigt att starta bilen för den korta biten men jag vill inte gå dit och riskera att inte kunna ta mig hem. En promenad som i normala fall tar 4 min tog lite över en kvart igår då jag fick gå med mussteg och trodde att jag aldrig skulle kunna ta mig fram. Fick något fruktansvärt ont i höftbenen och blygdbenet. Känns som att det bästa är att skaffa kryckor snart :(.

• Dancia
    Uddabus skrev 2012-02-22 10:17:07 följande:
    Det här med pojknamn är ju såå svårt... Har ni olika alternativ eller ni har redan bestämt er??

Nu vet vi ju ganska säkert att vi väntar en flicka. Men innan vi fick veta det så hade vi bestämt oss för Tino om det skulle vara e pojke :).
  • Dancia

Stjärnfrukt: hoppas att det går igenom. Jag pluggade också i höstas när jag blev gravid och mådde så fruktansvärt dåligt att jag inte fixade studierna. Jag blev sjukskriven och då räknar csn bort de veckorna och kraven på uppnådda poäng minskar. Därför fick jag som tur var inga problem att söka nytt på vårterminen.

Håller tummarna för att det löser sig för dig.

• Dancia

JennieJ: grattis och vad skönt att allt såg så bra ut med lille killen :).

• Dancia

Här är en till som inte har en bra relation med sin svärmor. Hon kastade ut min man från hemmet när han var 14 år och han fick bo i olika fosterfamiljer. Sedan har de försonats och hon fanns med i bilden men var inte speciellt närvarande i ett par år. Sedan har gamla och nya sår rivits upp och i höstas bröt de kontakten. Jag tycker det känns jobbigt att mina barn inte har någon kontakt med sin farmor, men min man anser att de har det bättre utan henne, och på den punkten kan jag väl faktiskt hålla med eftersom hon är väldigt självupptagen och aldrig riktigt brytt sig om sina barnbarn ändå, hon har inte ens gjort minsta lilla försök att försöka ta upp kontakten med oss igen, inte ens efter att hon fick veta att hon ska få ett till barnbarn.

Som tur är så har vi mina föräldrar som är helt underbara :). De ställer upp i vått och torrt och de älskar sina barnbarn och har en riktigt nära relation till min man också :). Förutom dem har vi syskon och nära vänner omkring oss, så även om det känns jobbigt med en bruten relation till svärmor/farmor så är det inget vi går miste om :) 

• Dancia

Min man åkte förresten iväg till IKEA för en stund sen för att köpa en Vyssa skönt spjälsängsmadrass så får vi en Hensvik spjälsäng på köpet. Jag blev överlycklig när jag såg erbjudandet eftersom det är just den spjälsängen jag vill ha så det är ju verkligen inte fel att få den gratis ;).

Känns riktigt underbart och konstigt nu när man börjar bunkra upp med lite saker till bebisen :). Har fortfarande väldigt svårt att fatta att jag ska bli 3-barns mamma :).

• Dancia
    Zvartaliljan skrev 2012-02-23 16:45:41 följande:
    Men det erbjudandet börjar ju inte gälla förrän imorgon enligt hemsidan.

Det har du helt rätt i. Jag fick helt för mig att det stog den 23, men tydligen den 24 så min man fick betala fullpris :(.
  • Dancia

Skönt att några får nytta av ikeas supererbjudande iaf :).

Usch, jag mår riktigt kasst. Åt bröd innan idag som jag först efterår upptäckte var mögligt :(. Nu mår jag extremt illa och känner att jag behöver göra nr 2 helatiden. Har frossa och en hemsk huvudvärk samtidigt så jag är säker på att det är möglet som gjort att jag mår så här. Men det som oroar mig är om det kan skada barnet? Är det någon som vet?

Lycka 4: Hoppas att det hjälper iaf även om det inte känns så. Förstår att det känns jobbigt att ha gbs. tyvärr är det inte säkert att SD försvinner även om GBS gör det däremot. Men vi håller tummarna för det :).

• Dancia
    lycka 4 skrev 2012-02-23 19:35:15 följande:
    Nä jag vet men det som oroar mig är att jag led av sd och förvärkar från en tidig del av grav förra gången och jag vet ju att gbs kan medföra för tidig förlossning och det är mest det jag oroar mig för. Tycker dessutom att sd är riktigt obehagliga :(

Ja precis :(. Förstår att det är oroande. Har själv oroat mig mycket då jag trodde att GBS orsakade mina SD eftersom de är så smärtsamma och kommer väldigt ofta. Men jag hade ingen gbs i varken urin eller på livmodertappen. Nu när du bevisats haft GBS under graviditeten så ska de koppla in antibiotikadropp under din förlossning va? Har BM sagt något om det? Håller nu tummarna för att kåvepeninen tar bort skiten :).
  • Dancia

Här är en till som sovit riktigt uselt inatt. Dottern har vänt och vridit på sig och gnällt en hel del inatt och jag har bara legat på helspänn för att vara beredd ifall hon skulle kräkas. Det går magsjuka på dagis nu så man vet ju att risken är stor, och med min fobi för denna sjukdom går jag och tror att det är på G helatiden :(. Men inatt sov hon nog bara oroligt *peppar peppar*.

Pojkarnasmamma85: Usch, vet hur det känns :(. Ett tips när du går i och ur bilen är att svänga med båda benen samtidigt och ställa dig upp med knäna ihop. Det underlättar lite.

Svar på tråden Juni-barn