• Dancia

Juni-barn

RocketQueen skrev 2012-03-03 00:39:00 följande:
    Idag har mina fogar gått in för att göra mitt liv så svårt som möjligt verkar det som. Jag har sååå ont!!!! Får väl se om jag lyckas somna, ska jobba imorgon så jag har inte tid att ligga sömnlös heller... Men lite självförvållat är det kanske, stod och lagade mat i ett par timmar men sen tycker jag i nästa sekund att det inte alls är självförvållat, man måste ju kunna laga mat! Sen kom ja på att någon annan här i tråden skrev att dom hade en barstol i köket som de satt på när de lagade mat. Bästa tipset! Vårt kök är dessutom avlångt så jag kunde sitta på min stol och nå både spis, kryddor och kylskåp samtidigt. Så tack för det tipset vem du nu var Synd att ja kom på det så sent bara

Förstår precis vad du menar. Man vill ju inte bli så "handikappad" av foglossningen att man inte ens kan laga mat. Men så illa är det när foglossningen är riktigt j*vlig. Det är jag som brukar sitta på barstol när jag lagar mat, så roligt att någon fått nytta av mitt tips :). Det är ju suveränt att du kan nå det mesta från en plats i köket också :). Hoppas du kan få lite sömn nu innan jobbet imorgon :).
  • Dancia
    RocketQueen skrev 2012-03-03 09:56:05 följande:
    Dancia: Ja just det! Det var du som kom med den fantastiska iden Den där stolen räddade mig igår, såg nog ganska roligt ut när jag satt och diskade jättestora kastruller balanserandes på stolen hahaha

Är det nån annan än jag som svullnar? Jag tycker att jag blir större för varje dag som går! Jag har fått plocka av mig förlovningsringen redan (vigselringen är en storlek större så den klarar sig) och på kvällarna är fingrarna så svullna att det gör ont att böja dom. Och nu tycker jag att jag känner hur hela jag växer åt alla håll fast jag äter som jag ska och vikten är där den ska :-/

Vad jobbigt att du redan börjat svullna :(. Det positiva är ju iaf att det är något som försvinner väldigt fort efter förlossningen. Jag har inte svullnat något alls nästan mina tidigare graviditeter och inget än heller, så jag hoppas jag slipper :).
  • Dancia

Usch vilken morgon/förmiddag. Har lämnat 2 anmälningar och pratat med poliser. Ena anmälan var mot en hund som dödade grannens katt på vår altan i morse (den har dödat en annan grannes katt tidigare). Hunden springer lös ofta och vi känner oss väldigt otrygga med tanke på våra barn och vår egen katt.

Medan jag står i telefonkö till polisen kommer ägaren och står precis utanför vår tomt och säger att vi ljuger, att hans hund absolut inte skulle döda en katt, jag svarar med att jag såg ju det själv och katten ligger här död täckt med hundsaliv så det finns ingen tvekan. Han kallar oss för typiskt svenskar som anmäler sånt här och att han känner en i Malmö och nästa gång kommer han inte själv. Han menade alltså att nästa gång har han någon med sig som kan skada oss, så vi ska passa oss. Dessutom uppmanar han min man att komma ner på gatan flera gånger men min man stannar kvar för vi upplevde även det som tydliga hot. När vi säger att polisen är på väg skrattar han oss i ansiktet och säger att de inte kan göra ett skit. Nu har han fått en rejäl tillsägelse från polisen som tog emot min anmälan och anmälan är gjord, men tyvärr kommer det nog inte kunna göras så mycket. Jag hoppas iaf att han kommer få djurförbud, tvingar de honom att göra sig av med denna hunden så kommer han bara skaffa en ny och antagligen förstöra den lika mycket om han inte får djurförbud. Det är ju han som förstört hunden och gjort den farlig. Usch, känner mig otrygg och kommer inte våga gå ut själv. Har redan känt mig rädd för den mannen men nu när han tydligt hotat oss är det ännu värre. Tur att min man är hemma hela helgen.

• Dancia
    MissFörstånd skrev 2012-03-03 10:47:26 följande:
    Dancia - men fy vad otäckt!!! Helt rätt av er att anmäla även om det inte är så kul och speciellt inte när det blir personligt hot mot er. Egentligen skulle ni ha filmat händelsen med hunden så kunde han inte ha sagt något alls!

Ja tyvärr hade jag aldrig kunnat filma, detta var kl 6.15 på morgonen och jag blev väckt av braket ovh skriket. Han klapp katten direkt och jag flög upp ur sängen och såg genom fönstret hur hunden hade ett stadigt tag om kattens nacke och ruskade. Jag öppnade dörren och skrek på den för att den skulle släppa katten så jag kunde hämta den. Hunden kom sedan tillbaka kort därefter för att hämta katten när jag hade gått in igen, men jag hade stängt in katten på altanen så hunden inte kunde komma åt den som tur var för polisen ville ha bilder på att den var död och ägarna ville ju kunna begrava sin katt.
  • Dancia

Nu blir det sängen efter en jobbig dag. Jag var så trött efter förmiddagens händelser och somnade någon timme på eftermiddan. Jag hade molande värk och sammandragningar och drömde att jag födde för tidigt och att detta hände ute på altanen. Jag hade konstigt nog en barnmorska där men när barnmorskan tog barnet för att ge den andningshjälp kommer den ilskna hunden springandes och tar tag i nacken på min bebis och ruskar henne som han gjorde med katten imorse. Jag vaknade strax efter detta och det kändes som jag hade träningsvärk i hela magen, kunde knappt röra mig. Jag antar att jag drömde om födseln på grund av sammandragningarna jag hade, och sen att hunden tog min bebis på grund av vad jag bevittnade imorse.

Har nu ikväll inte velat gå och lägga mig på grund av att jag är rädd att drömma något liknande igen. Och känner mig även ganska otrygg efter grannens hot. Känns som att dagens händelser var väldigt traumatiska för känsliga mig :(. Nu blir det till att låsa dörrarna och krypa under täcket tillsammans med min underbara man <3.

• Dancia
    snuppis skrev 2012-03-04 17:58:39 följande:
    kanske skitdum fråga he he men tror ni att om jag lägger sonens gamla spelande mjukis grej mot magen att bebisen hör den och känner igen ljudet när den föds och att det kan vara lugnande för bebisen? De står ju i fakta grejer att bebisen känner igen min röst pappans röst och eventuella syskon

Det tror jag absolut :). Jag hade tänkt spela in babyns sängmobils melodi på mobilen och spela på magen regelbundet snart så att bebisen känner igen ljudet och känner sig trygg i spjälsängen när man spelar sängmobilen. Dessutom har jag börjat nynna på den melodin så att bebisen även kopplar den till min röst och så kan man nynna den när man ammar/matar och har mysiga stunder :).
  • Dancia

Jag har alla mina graviditeter fått höra att min mage är så himla liten. Förra veckan när jag var hos läkaren frågade hon om jag fått missfall och blivit gravid igen. Hon kunde alltså inte förstå att det var samma graviditet som i november när jag senast sökte läkare. Hon kände sig lite dum när jag berättade att jag var i vecka 24 :P.

Jag tror att det här med storleken är något som typ alla måste kommentera. Antingen är den ovanligt stor eller ovanligt liten enligt folk.

• Dancia

Jag kommer packa i v. 35 nån gång.

Jag ska ha med mig mysbyxor, 3 linnen och två mjukiströjor, amningsbh, 2 par trosor och 3 par strumpor (brukar använda det mesta som finns att få på sjukhuset). Till bebisen tar jag med mig en tjock och en tunn filt, 3 set kläder och 2 pyjamaser, 2 små tunna mössor och tjocka och tunna strumpor, tar även med mig ca 5 blöjor och ett paket våtservetter.

Sedan tar jag med mig hygienartiklar till mig själv, purelansalva till bröstvårtorna, Godis, både choklad och plockgodis och en liten påse chips för att få saltet. Ska packa ett par innetofflor då det känns fräschare och skönare att gå runt med det än med bara strumpor. Laddare till mobilen och kameran förstås.

Mannen får ha en egen liten väska med Sina hygienartiklar och ett klädombyte. Sedan ska vi även ha barnens väska packade eftersom de ska till mormor och morfar under förlossningen.

• Dancia
    stjärnfrukt skrev 2012-03-05 10:02:39 följande:
    Någon som vet om det är någon skillnad andra gången man ska föda? Ska man vänta tills det är 3min mellan värkarna igen, eller är det 4min mellan? 

Ni som fött 2ggr innan, gjorde det ondare andra gången jämförelsevis med första? Fick ni ont på samma sätt som första gången? (under värkarna fick jag aldrig ont i ryggen, däremot så kändes det som någon hade brytit av min ljumskar och stampade på dem, kan tänka mig att det måste kännas värre att ha liknande smärta i ryggen?!)   

Jag åkte in redan en halvtimme efter att värkarna satte igång med andra barnet. Värkarna var så intensiva och kraftiga att jag bara längtade efter lustgasen. De kom med 3-5 min mellanrum direkt. Har dessutom 50 min bilfärd in till förlossningen. Värkarna kändes exakt likadana som första gången, men de gjorde som sagt riktigt ont mycket fortare. Första förlossningen tog 16 h från första värk och andra förlossningen tog 8 h från första värk så jag spenderade typ lika lång tid på förlossningen båda gångerna.
  • Dancia
    lycka 4 skrev 2012-03-06 06:57:20 följande:
    Inatt dog min älskade lilla farfar =( Det va väntat då han hade slutat äta å dricka men det har inte blitt många minuters sömn. Det är så jobbigt att vara långt borta å inte bara kunna åka å vara m familjen =(

Beklagar verkligen :(. Förstår hur du känner :(. Min farmor är väldigt sjuk i cancer och bor i USA och jag tycker det är jättejobbigt att inte kunna finnas där hos henne och är rädd att jag inte hinner träffa henne innan hon går bort :(. Styrkekramar till dig!
Svar på tråden Juni-barn