Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

Juni-barn

lycka 4 skrev 2012-04-24 10:28:01 följande:
    Idaelin... Ja om dom är nya är dom röda, har inte heller fått några nya men dom gamla syns lite efter som dom töjer sig. Min tjej är också hel vild å jag tycker precis som du att det är riktigt obehagligt i bland. Patric fick en rejäl kick härom dagen så han blev helt paff :)
    Bra då vet jag att det e dom gamla som liksom blivit uttöjda. Löjligt fåfäng känns det som ibland, men jag vill så gärna klara mig ifrån dom.
    Har ett vänster ben fullt av åderbråk som jag fick vid min andra grav som bara blivit värre med följande graviditeter som jag skall operera i höst. Som det e nu har jag jätte stora problem att gå i shorts eller klänning för jag hatar dom. Ska bli så skönt när det e fixad. Kommer gå loss på klännings shopping som aldrig förr Tungan ute .

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • IdaElinLivia040611

Grattis till bebis Zvartaliljan!!! Men fy så jobbigt att du mår dåligt. Jag blev också akut snittad med Livia men tycker ändå det gick ok. Visst hade man förbannat ont efteråt i två dagar men det blev snabbt bättre. Men det låter på dig som att du hade någon komplikation eller något:( Tänker på er!!!! Jätte fint namn verkligen!!!

• IdaElinLivia040611

Kommer ju ALDRIG mer äta tzatziki som höggravid, va fan tänkte jag. Sitter nu med en halsbränna från självaste satan själv. Har tagit Novaluzid som brukar funka bra men icke idag. Fan kommer ju inte kunna sova ju:(

Ska också packa väskor. Svärmor kommer hit i slutet av maj för att finnas till hands som barnvakt och även hjälpa till den första tiden, men kommer han innan så måste ju ungarna till mina föräldrar och då känns det skönt att ha allt klart.
    Måste plocka ihop papprena också som jag satt in i nån pärm av någon konstig anledning.
    Vad e det egentligen man MÅSTE ha med. Blodgrupp, provsvar???? Kommer inte ihåg alls.

Var på Ikea ikväll och köpte lite smågrejjer till lilebror. Han fick några egna filtar och lite kräkdukar mm. Nu när jag får så tätt så har man ju lixom allt framme. Behöver ju knappt fixa nått, men det e kul att han några grejer speciellt köpta till honom.
    Såg ett så himla gulligt kit på HM som han ska få att ha på sig hem från BB. Det var en urmjuk filt med också. Skall inhandlas snarast.

Längtar ihjäl mig efter dig Hjärta ....och att bli av med magen...Tungan ute

• IdaElinLivia040611

Äntligen klar med min deklaration, var enklare än jag trodde när man kunde göra på nätet. Jag har sålt en bostadsrätt så den här gången var det en massa bilagor att fylla i. Nu är det bara makens kvar:)

Det är urhärligt väder idag. Kommer ihåg att någon undrade vilka som bor i sthlm. Det gör jag, i Kista för tillfället. Men snart i hus i Barkarby.

Halsbrännan gav sig efter ett tag och jag sov helt ok.

Ingen som har koll på vilka papper förlossningen vill att man har med???? 

• IdaElinLivia040611
    Tesssi skrev 2012-04-25 09:50:53 följande:
    Här i Västerås ska man ha med blodgrupperingspapper, ett rosa papper om TBC och ID-handling. Journalen finns elektroniskt.
    Tack va bra då vet jag:)
  • IdaElinLivia040611
    Zvartaliljan skrev 2012-04-25 11:49:57 följande:
    Hej hej. Nu börjar jag så sakta vakna till liv ett dygn efter snittet...har fått massvis med morfin och andra smärtstillande men ändå mått förjävligt och dessutom kräkts hela natten. Så nu har jag inte sovit och ätit på nästan två dygn...usch jag känner att jag nog inte ska skriva mer m hur jag mår så jag inte skrämmer upp er som ha det framför sig :-/ dock är jag ju inte "normal" så att samma sak skulle hända er under ett snitt är knappast troligt...det var/är min sjukdom som ställde till det. Lille Emilio ligger nu o solar och får blodtransfusioner då hans värden var så dåliga men han andas själv iaf o sondmatningen går bra.
    Skönt att det känns bättre, Livia fick också blod en massa gånger, det är jättevanligt. Skönt att han var över 2 kg och att han andas själv. Om en vecka kommer du må så mycket bättre. 
    Säger som föregående håll oss uppdaterade när du vill och orkar. Kram! 
  • IdaElinLivia040611
    Zvartaliljan skrev 2012-04-25 16:25:04 följande:
    Nu ligger han precis på gränsen för ett blodbyte...känns jätteläskigt jag har inte ens fått hålla i min lille kämpe än bara petat på honom lite där i kuvösen. Känns hemskt
    Jag vet det e jätte jobbigt. Jag födde på måndagen men fick inte hålla henne förrens på onsdagen och då var hon intuberad med slangar överallt så det kändes inte alls som att man höll i sitt barn. Din son är stark, han klarar sig utan andningshjälp och har ju inga stora risker för hjärna eller liknande. Ta en dag i taget det går upp och ner hela tiden. Ibland flera gånger om dagen. Men jäklar va dom kan kämpa dom små. 
    Det känns som en evighet men det kommer att gå och snart har ni honom hemma. KRAMAR!!! 
  • IdaElinLivia040611

Jag har också ett väldigt tryck neråt. Min bebis ligger ju med huvudet ner och är fixerad. Känns ibland som man går med en melon mellan benen. Men samtidigt tycker jag att han trycker så mycket upp mot magsäcken. Vill att magen ska sjunka nu så att man kan andas och äta igen.
    Igår hade jag sjukt ont i revbenen på båda sidorna det gick över efter ett tag men vet inte vad det var, ont gjorde det i alla fall.

Nu har alla redan sagt det men ring in vid ändrade/minskade rörelser. Var ju ett program på tv om detta för ett tag sen och att man absolut inte får säga som BM att det är normalt att fosterrörelserna minskar.

Inatt hade jag jätte konstiga sammandragninger. Det brukar vara så att magen blir stenhård och jag får svårt att andas nästan, men nu så var magen ganska mjuk men det drogs åt som ett skärp nertill runt om. Det gjorde ont både framtill vid blygdbenet och i ryggen. Känndes jätte läskigt. Var det förvärkar kanske. Fattar inte riktigt skillnaden mellan förvärkar och sammandragningar, nån smarting som kan förklara enkelt Tungan ute .

• IdaElinLivia040611

Åh idag gör det ONT i fogar och ljumskar. Jag som hade tänkt åka en sväng till IKEA å köpa lite småsaker till hemmet. Lite tyg till sängkläder och gardiner till barnens rum. Det blir nog till att ta på stödbältet tror jag.
    Det är dagar som dessa som jag blir så hederligt trött på att vara gravid. Det värker hela tiden och man vill typ börja grina som ett litet barn.
    Men det är ju inte långt kvar nu. V 34 på måndag och jag gissar att han kommer senast V37 så det e bara att bita ihop.

Börjar bli lite små pirrig inför förlossningen. Jag har bara haft positiva upplevelser men man nojjar ju ändå lite. Vet ju att det gör jäkligt ont när det väl drar igång men får väl vara glad att jag föder snabbt. Även om det då blir ganska intensivt.

Ska ju bli fint väder nu i helgen och början av nästa vecka. Det hjälper i alla fall lite när man går å  suckar å stönar åt allt annat. 

Cataleya: Skönt att allt såg bar ut. Busig bebbe å skrämmas så. Bra att du åkte in och kollade.

• IdaElinLivia040611
    Cataleya skrev 2012-04-27 09:14:55 följande:
    Ja, det är väl för hon ska se så mammsen är på sin vakt. Haha. :)

Jag börjar också bli nervös inför förlossningen, varje dag när jag tänker på hur dagarna sjunker så pirrar det i magen. Haha! Men ut ska dom ju.. =)
    Men du har ju gjort det för, så du vet ju vad du har att vänta. ( skönt det, eller kanske inte ? : )
    JO men det känns bra men ändå så har man lixom glömt bort. Men när första riktiga värken kommer så vet jag att allt kommer tillbaka. Bara man får bar barnmorskor så kommer det gå fin fint. Det är ju en sjukt härlig upplevelse och visst känns det men det magiska är att så fort bebis är ute så försvinner ju all smärta. Visst är man öm och så men det är ju ingenting när man håller i sin bebis.
Svar på tråden Juni-barn